Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Ik raak mijn schoonmoeder niet kwijt.

Ik raak mijn schoonmoeder niet kwijt.

Met Niops probeer ik Level 1 te doorlopen.
    Als ik bij hem in de wei ga zitten dan komt hij (en de rest van de paarden een knuffel halen).
    Als ik hem met mijn vingers en blik wegduw gaat dat redelijk tot goed.
    Maar als ik ga yoyoën dan gaat hij op fase 1 of 2 weg maar komt pas na een aanhouden de fase 4 terug. Het ligt aan mij ik raak mijn boze schoonmoeder gezicht niet meer kwijt. Ik blijf zo gespannen dat hij niet meer terug wil komen, en dat kan ik hem niet kwalijk nemen.
    Maar hoe raak ik die spanning kwijt. Hoe doen jullie dat?
    Zaterdag heb ik heel even met hem geyoyod, vlak daar voor was mijn zoon kampioen van de Tarn geworden, en daar ging het als een speer bij fase 2 kwam hij terug, dus na 2x heb ik hem uit gebreid gekroeld en was het klaar.
    Dat houd dus in dat hij mij wel snapt en het dus aan mijn houding ligt.

Hoe leer ik dus te ontspannen. Hoe leer ik om de problemen even achter mij te laten.

Martina
    Samen zijn wij één geheel
    Niet ik, niet jij
    Maar wij ...

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: Ik raak mijn schoonmoeder niet kwijt.

Hoi Martina,

Het klinkt alsof je yoyo een beetje uit balans is: drive (wegsturen) is veel makkelijker dan draw (terughalen). Probeer om MEER draw te doen en minder drive, tot het naar je toehalen ook op fase 1 gaat. In L1 zit vrij weinig draw als losse oefening, omdat het gericht is op veiligheid en veel mensen het probleem hebben dat hun paard juist teveel in hun persoonlijke ruimte komt.

Draw kun je oefenen door bijv. zelf een paar meter van hem weg te lopen terwijl hij stilstaat en hem dan naar je toe te vragen (halve yoyo) of door achterwaarts te lopen en hem met je mee te vragen en zo ook bochtjes lopen, met doorhangend touw (alleen contact opnemen wanneer hij niet volgt). Veel friendly tijdens het lopen (je paard aaien), dat helpt jou ook om te ontspannen.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Dank je wel voor je antwoord hier ga ik mee aan de slag.
    Ik doe heel veel friendly met hem en dat werpt echt zijn vruchten af, maar misschien moet ik het nog iets meer doen tijdens de andere games. Ik ga het in elk geval proberen.

Martina
    Niet ik, niet jij
    Maar wij ...

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Mischien kun je hem ook gewoon vriendelijk wegsturen, wel je energie op je paard richten maar niet boos kijken als jij daar gespannen van wordt dan zou ik dat zeker niet doen.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Hoi Janneke,

Dat ga ik eens proberen. Wie weet is dat voor ons de manier. Gewoon mijn schoonmoeder thuis laten en kijken of het dan beter lukt. Merci.

Groetjes Martina
    Niet ik, niet jij
    Maar wij ...

Bladwijzers

Forum Rechten