Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: insecten die paarden crimineel maken

Forumlid
    Aangemeld
    Jul 2009

insecten die paarden crimineel maken

Niets helpt, en alle middelen al geprobeert, je wordt er gestoort van. Dazen en muggen en hier hebben we ook nog van die grote paardenhorzels in Hongarije. deze veroorzaken bulten van 5 tot 6 cm dik dus niet normaal.

Mijn vraag, ik heb iets gelezen over Hertshoornolie, is iemand hiermee bekend of is er iemand die middelen weet die zeker tegen dazen goed werken. gr john
    wie "vraagt" wordt steeds een beetje wijzer. Hoe "wijzer je wordt, des-te-meer je gaat vragen.....

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: insecten die paarden crimineel maken

"BremseBremse" is een goed middel op basis van hertshoornolie
    Je kan ook exceeemdekens aanschaffen; die geven gegarandeerde continue bescherming.

Goed nieuws: paarden zijn niet "crimineel" te maken
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    35

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden

Helaas worden er wel veel zo behandeld door ze op te sluiten

Hersthoornolie stinkt verschrikkelijk en houd inderdaad beesten goed op afstand, met BremseBremse heb ik ook goede ervaringen.. Verder loopt mijn paard in de zomer altijd met vliegendeken op dat is nou eenmaal een stuk goedkoper uiteindelijk en vooral minder gedoe dan elke dag insprayen..
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Forumlid
    Aangemeld
    Jul 2009

Bedankt voor de tip nu ben ik wijzer. Helaas, wij hebben al dekens op gehad en in mum van tijd naar de haaien.

Ga idd bremsebremse bestellen via Ebay Duitsland die bieden het idd aan.. Nogmaals dank gr John
    wie "vraagt" wordt steeds een beetje wijzer. Hoe "wijzer je wordt, des-te-meer je gaat vragen.....

Hoi,

Bremse bremse is ook te koop bij http://www.masterhorse.de/

Ik ben heel tevreden over het bedrijf, de kwaliteit en de super snelle levering. Ook in Hongarije. .

Succes.
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forumlid
    Aangemeld
    Jul 2009

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Hoi,

Ik ben heel tevreden over het bedrijf, de kwaliteit en de super snelle levering. Ook in Hongarije. .

Succes.
    Roos
    Dacht dat jij in Frankrijk woonde Dank je Roos

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door john43
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Hoi,

Succes.
    Roos
    Dacht dat jij in Frankrijk woonde Dank je Roos
    Een beetje van euh hier
    en een beetje van euh daar
    en dan heb ik het weer
    piekfijn voor elkaar.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Anouk
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden

Helaas worden er wel veel zo behandeld door ze op te sluiten

Hertshoorolie heb ik geprobeerd tegen de dazen. Dat hielp vrijwel niks, paardjelief kreeg nog steeds enorme bulten iedere dag.
    Bremse (en atex daas) werkte vorig jaar heel erg goed. Zodra ik sprayde, waren ze weg (en bleven ze lang weg)
    Dit jaar hielp het in het begin goed, daarna helemaal niet meer, het waren gewoon teveel dazen.
    Anderen zijn er dan wel weer erg blij mee, blijkbaar is het een beetje paard en plaats afhankelijk.
    Surrender to fun!

Actief Forumlid Lintjuuuh's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2006
    Dagboek Berichten
    14

Ik zweer bij Atex daasspray, geen daas meer te zien!
    Behalve dan dat ik onder de bulten zit omdat ik dat stinkspul zelf niet wil opspuiten.
    Merk alleen wel dat het minder gaat werken als het paard flink gaat zweten, maar dat is vrees ik met ieder middel. Dus voor de langere ritten in het bos hebben we gewoon een flesje bij om het af en toe op te sprayen.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Dazenval maken? Is volgens mij pas nog een heel topic over geweest.

Wij hebben een inloopstal en daar hebben we zo'n blauwe lamp opgehangen.... Ze staan op het heetst van de dag en in de vroege avonduren met z'n allen onder die lamp. Ze hebben weinig last van al het ongedierte en regelen het helemaal zelf...
    5 tot en met 8 augustus; "PaardenDrum"

Hey John,
    wij hebben vorig jaar hertshoornolie gebruikt. Het spul stinkt verschrikkelijk en maakt zwarte strepen op je paardjes. Onze kerels zijn zwart en dus zag je niets van die zebra-tekeningen. Maar een schimmeltje ... die zal er lief uitzien met hertshoornolie.
    Het hield de dazen wel voor een paar dagen weg ... en dan moet je weer wat spul bijsmeren. Dit jaar echter kan ons arabiertje niet meer tegen het product. Hij krijgt er kale plekken van. Men had ons daarvoor gewaarschuwd : paarden met dunne velletjes kunnen moeilijk tegen hertshoornolie.

Veel succes met je strijd tegen dat ellendig ongedierte !

Forumlid
    Aangemeld
    Jul 2009

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door EquiJoy
    Wij hebben een inloopstal en daar hebben we zo'n blauwe lamp opgehangen.... Ze staan op het heetst van de dag en in de vroege avonduren met z'n allen onder die lamp. Ze hebben weinig last van al het ongedierte en regelen het helemaal zelf...

Blauwe lamp in de stal, hier zou ik graag meer over weten. Nu is het hier soms weken vreselijk heet, met temperaturen ver boven de 30graden. Een walhalla voor mensen die snel bruin willen worden. Maar das effen off-topic Welk soort lampen zijn dat mag ik dit vragen ?

Het geeft natuurlijk veel spul tegen dazen maar veel middelen werken maar een paar minuten dass dus geld wegsmijten. Ben erg benieuwd naar de reacties van bepaalde sprays en de langdurige ervaringen... Hoef ik het wiel niet meer uit te vinden gr John, poehh 34 raden hier...

Tja, ik ben natuurlijk niet zo technisch, maar het is volgens mij gewoon zo'n "muggen" lamp. Als ze erin vliegen dan knettert het en zijn ze voorgoed weg
    Wij hadden hem eerst voor de muggen, maar het werkt ook met dazen Ik kan wel zeggen dat ik het geniaal vind, want de paarden regelen nu hun dazenafweer zelf. Bovendien vind ik het niet erg als ze niet de hele dag in de hete zon staan, maar rond het middaguur de koelte van de loopstal opzoeken....
    Volgens mij hebben we onze lamp overigens gewoon bij de boerenbond gehaald..... wel zo'n echt grote en niet zo'n kleintje voor op de tafel

Het enige nadeel is dat het knettert en dat je paarden daar inhet begin even aan moeten wennen. Bij ons duurde het één dag, omdat ze toch al snel in de gaten hadden dat ze minder last van die rotbeesten hadden...
    5 tot en met 8 augustus; "PaardenDrum"

Forumlid
    Aangemeld
    Jul 2009

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door yondan
    Hey John,
    wij hebben vorig jaar hertshoornolie gebruikt. Het spul stinkt verschrikkelijk en maakt zwarte strepen op je paardjes. Onze kerels zijn zwart en dus zag je niets van die zebra-tekeningen. Maar een schimmeltje ... die zal er lief uitzien met hertshoornolie.
    Het hield de dazen wel voor een paar dagen weg ... en dan moet je weer wat spul bijsmeren. Dit jaar echter kan ons arabiertje niet meer tegen het product. Hij krijgt er kale plekken van. Men had ons daarvoor gewaarschuwd : paarden met dunne velletjes kunnen moeilijk tegen hertshoornolie.

Veel succes met je strijd tegen dat ellendig ongedierte !
    Fijn en bedankt voor je ervarings-verhaal. Zal dan moeten oppassen met onze quarter, die Ijslanders hebben een dikker vel..

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten