Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 35 van de 35

Topic: helpen met vragen beantwoorden

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Re: helpen met vragen beantwoorden

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Lon
    Ik heb met veel interesse de vraag en antwoord file gelezen. Als ik je misschien een kleine tip mag geven, het was mij niet altijd even duidelijk waar de vraag ophield en het antwoord begon. Zou je misschien één van beiden cursief kunnen doen?
    De vraag is vetgedrukt, het antwoord niet.
    Ik vind dat toch echt wel behoorlijk duidelijk...
    Nu je dat zegt zie ik het inderdaad, maar op mijn (laptop)scherm is het verschil tussen vetgedrukt en normale tekst niet heel goed te zien.

Actief Forumlid ingejanssens's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006
    Leeftijd
    58

Afdrukken Lon!
    Mijn paarden zijn m'n echte vrienden
    https://www.facebook.com/groups/1409316672673002/

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

Ik heb met veel interesse de vraag en antwoord file gelezen. Als ik je misschien een kleine tip mag geven, het was mij niet altijd even duidelijk waar de vraag ophield en het antwoord begon. Zou je misschien één van beiden cursief kunnen doen?

Ik heb meerdere vragen, maar ze hebben allemaal dezelfde basis: mijn LB-introvert is zo moeilijk te motiveren tot activiteit. Hij doet hartstikke braaf alles wat ik vraag, maar zo t r a a g.... Als ik eenmaal een tijdje met hem gespeeld heb waarbij ik hem veel laat draven/ overgangen laat maken wordt hij meestal wel wat actiever. Maar als ik dan iets rustigs tussendoor doe, zoals sideways bijvoorbeeld, of touch it, dan is het motortje weer uit.
    Het is het ergst met leading from zone 1 in stap. Zodra ik voor hem loop en geen stick bij me heb, dan moet ik 600 kilo paard aan mijn leadrope mee slepen. Voor eten wil hij wel doorlopen, daar gaat hij zelfs vrijwillig voor draven, maar dat is briben en dus eigenlijk niet de bedoeling. Als ik een stick bij me heb loopt hij beter door, maar moet ik hem er alsnog vaak om de paar meter aan herinneren dat het niet de bedoeling is dat ik hem voortsleep.
    hey madelon, ben je lid van de savvy club? Misschien lijkt het maar zo, maar ik heb het idee dat er heel veel aandacht aan lb-introverts wordt besteed. Op de zoek functie vind je in ieder geval heel veel. Ik was zelf namelijk aan het zoeken op rb introvert en dat is wel een beetje onderbelicht. Alles van linda en remmer is best goed toe te passen als je een lb introvert hebt. Waarom is met voer werken briben? ligt eraan hoe je het gebruikt toch?

@eddy: leuk dat je alle vragen beantwoord! wat een super initiatief!
    Een aantal jaren geleden werd ik nog wel een heel klein beetje gefrustreerd van de parelli-organisatie, maar dat is ondertussen al lang verleden tijd. Het programma is echt super progressive geworden, heerlijk! Het is allemaal ook iets minder zwart-wit geworden de afgelopen jaren, dat draagt ook bij tot een positiever beeld, vooral voor buitenstaanders. Aan de andere kant is het inderdaad nu weer zo ingewikkeld en uitgebreid geworden dat beginnen met parelli een misschien wel nog grotere stap is geworden. Ik blijf in ieder geval vrolijk door promoten
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne

Ik heb meerdere vragen, maar ze hebben allemaal dezelfde basis: mijn LB-introvert is zo moeilijk te motiveren tot activiteit. Hij doet hartstikke braaf alles wat ik vraag, maar zo t r a a g.... Als ik eenmaal een tijdje met hem gespeeld heb waarbij ik hem veel laat draven/ overgangen laat maken wordt hij meestal wel wat actiever. Maar als ik dan iets rustigs tussendoor doe, zoals sideways bijvoorbeeld, of touch it, dan is het motortje weer uit.
    Het is het ergst met leading from zone 1 in stap. Zodra ik voor hem loop en geen stick bij me heb, dan moet ik 600 kilo paard aan mijn leadrope mee slepen. Voor eten wil hij wel doorlopen, daar gaat hij zelfs vrijwillig voor draven, maar dat is briben en dus eigenlijk niet de bedoeling. Als ik een stick bij me heb loopt hij beter door, maar moet ik hem er alsnog vaak om de paar meter aan herinneren dat het niet de bedoeling is dat ik hem voortsleep.
    hey madelon, ben je lid van de savvy club? Misschien lijkt het maar zo, maar ik heb het idee dat er heel veel aandacht aan lb-introverts wordt besteed. Op de zoek functie vind je in ieder geval heel veel. Ik was zelf namelijk aan het zoeken op rb introvert en dat is wel een beetje onderbelicht. Alles van linda en remmer is best goed toe te passen als je een lb introvert hebt. Waarom is met voer werken briben? ligt eraan hoe je het gebruikt toch?
    Ja, ik ben lid van de Savvy club. Ik ben meer een kijker dan een lezer, en heb alles wat betrekking heeft tot LB-introverts wat online staat en op de dvd's bekeken. Daar heb ik ook al nuttige tips uit gehaald, maar het blijft moeilijk. Met voer werken op zich zelf is niet briben, maar hem een wortel als lokmiddel voor houden om te zorgen dat hij doorloopt wel Ik heb als alternatief wel verzonnen dat ik mijn hand uitsteek (zonder voer) en dat hij die moet aanraken (touch it) en dan als beloning daarvoor voer krijgt. Dat werkt wel, misschien omdat hij denkt dat er voer in mijn hand zit, maar het kan ook zijn dat hij het echt begrijpt. Maar zodra hij het voer op heeft gaat hij weer langzamer lopen en begint het allemaal weer van voren af aan.

Actief Forumlid Bowen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    47

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne

Ja, ik ben lid van de Savvy club. Ik ben meer een kijker dan een lezer, en heb alles wat betrekking heeft tot LB-introverts wat online staat en op de dvd's bekeken. Daar heb ik ook al nuttige tips uit gehaald, maar het blijft moeilijk. Met voer werken op zich zelf is niet briben, maar hem een wortel als lokmiddel voor houden om te zorgen dat hij doorloopt wel Ik heb als alternatief wel verzonnen dat ik mijn hand uitsteek (zonder voer) en dat hij die moet aanraken (touch it) en dan als beloning daarvoor voer krijgt. Dat werkt wel, misschien omdat hij denkt dat er voer in mijn hand zit, maar het kan ook zijn dat hij het echt begrijpt. Maar zodra hij het voer op heeft gaat hij weer langzamer lopen en begint het allemaal weer van voren af aan.
    Moet zeggen dat met mijn lbi het heel goed werkt om hier en daar gewoon te zeggen ok dan gaat het heel langzaam, maakt me niets uit, of zelfs vragen ga nog eens wat langzamer(tot zelfs hij er zat van wordt en wat harder gaat).
    Beter gezegd, ik heb geleerd met hem me vooral niet druk te maken om die paar dingen die hij graag langzaam doet, dat is nu eenmaal wie hij is zeg maar, zodra ik me daar niet druk meer om maakte kreeg ik bij andere dingen ineens veel meer activiteit, veel meer scherpheid.
    Sideways is zo'n ding, waar ik bij Athena moet rennen om haar bij te houden met sideways als ik om meer snelheid vraag heb ik bij Bowen geluk als ik mijn stap moet versnellen, maar hij doet het altijd en ook nog echt mooi ook.
    Bij hem heb ik de neiging om heel presies te vragen, dat vindt hij dan ook leuk om te doen, dan gaat het misschien niet zo snel, maar hij moet er stevig over nadenken en zo wordt het toch nog een meer dan interresante oefening(denk aan sideways over een balk heen, of om(of over) tonnen heen, bochtjes maken in sideways en dat soort dingen).
    Dat je dus wel vooruit gaat, steeds weer nieuwe dingen bedenkt, maar niet perse om meer snelheid hoeft te vragen.
    Voor het lopen kan het goed helpen om hier en daar een spontane beloning neer te leggen en dat dan steeds als doel nemen, dus niet steeds het idee van lekkers voor zijn neus, maar een lijn lopen met aan het eind zomaar ineens wat lekkers, voor je het weet moet je zeggen he je zou toch netjes achter me blijven?
    "De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan."
    Gandhi

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten