Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Meelopen aan het halster

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Meelopen aan het halster

Janus loopt aan het halster redelijk mee. Eigenlijk als je naar zijn leeftijd kijkt en eigenlijk gewoon alleen in de wei zou moeten lopen, doet hij het prima.
    Maar als ik Anoek en Janus samen meeneem, dan wil hij opeens niet meer meelopen. Blijft stokstijf staan en is na meerdere overredings pogingen pas mee te krijgen.

Hij moet 2x per dag mee om z'n medicijnen te krijgen en Anoek krijgt 2x per dag op stal bijgevoerd. Ze moeten dus toch naar binnen.
    Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen, zonder ze apart mee te hoeven nemen?

Marleen

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Re: Meelopen aan het halster

Gebruik je, als je ze samen meeneemt, een korte lijn of een lange lijn voor Janus? Loopt hij voorop of achterop of ernaast? En loopt hij niet gewoon los mee, of wil je hem op deze manier gelijk ook aan het meelopen laten wennen?
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Als ik Janus los mee laat lopen, komt hij overal behalve in de wei of stal. Janus heeft absoluut geen drang om bij z'n moeder te blijven, maar des te meer om de wereld te ontdekken .
    Heb ze allebei aan een halstertouw.
    Janus gaat achter zijn moeder lopen en dan gaat hij stilstaan. Als ik 'm zover heb dat hij naast Anoek loopt, dan loopt hij gewoon mee aan een slap touwtje.

Wat een slimme vent!!
    Als ik haast had en het veulen moest mee deed ik de lijn van het veulen door het halster van de merrie, achterlangs haar kaak. Ik liep dan aan de linker zijde. Ik zorgde dat het veulen aan de rechterzijde liep. Als hij stopte werd hij als het ware door de merrie meegenomen. Op dit moment is dit niet nodig. Onze huidige merrie is heel lief en makkelijk. In de wei doe ik beide het halster aan, veulen niet aan de lijn. Merrie gaat mee naar de stal, veulen dus niet of , ligt eraan hoe je het bekijkt.
    Merrie zet ik vast in de stal met wat voer en dan ga ik op mijn gemak met de lange lijn de kleine halen.
    Groetjes.

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Tot afgelopen vrijdag kon ik het veulen niet in de wei laten, omdat hij dan door de draad kwam. Vrijdag had hij echter geen zin om naar voerne te komen en heb de merrie toen meegenomen en Janus laten staan.
    Nu ik weet dat hij gewoon achter het draadje blijft is dat geen probleem.
    Blijf ik het toch vreemd vinden dat Janus meeloopt als hij alleen met mij is en als z'n moeder erbij is, hij echt gewoon zich scrap zet om te blijven staan.

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door bikkel16
    Blijf ik het toch vreemd vinden dat Janus meeloopt als hij alleen met mij is en als z'n moeder erbij is, hij echt gewoon zich scrap zet om te blijven staan.

Je zegt dat hij stil gaat staan als hij achter Anoek loopt, maar zodra hij naast haar loopt, loopt hij netjes mee. Is het dan niet een idee om Janus wat korter bij jou te laten lopen (als bij een stick to me) en Anoek gewoon lekker achter jullie aan laten lopen aan een langere lijn?
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Linda
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door bikkel16

Je zegt dat hij stil gaat staan als hij achter Anoek loopt, maar zodra hij naast haar loopt, loopt hij netjes mee. Is het dan niet een idee om Janus wat korter bij jou te laten lopen (als bij een stick to me) en Anoek gewoon lekker achter jullie aan laten lopen aan een langere lijn?
    Dat is het proberen waard. Alleen blijft Anoek zowieso dicht bij me lopen. Vanavond ga ik dit uitproberen.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Dat is een goed idee. Dat grut wil vaak vooróp lopen (anders is er niks an ). Je kan ook zijn zelfstandigheid benutten door hem af en toe idd achter het draadje te laten, dan went hij daar vast aan!?

Bladwijzers

Forum Rechten