Resultaten 1 tot 2 van de 2

Topic: Put your nose euh... feet??? on something

Actief Forumlid Marlies's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2009

Put your nose euh... feet??? on something

Hey,

Ik ben bezig met het aanleren van "put your nose on something."
    Dat had ik nog niet echt gedaan, al wel put your feet on something (een blok of autoband ofzo).
    Dus toen ik een voorwerp naderde waar ik wilde dat Féroz zijn neus op plaatste zette hij heel enthousiast en fier zijn hoef erop.
    Super van hem dat hij probeert mee te denken, maar dat was niet wat ik bedoelde.
    Maar hoe maak ik het verschil duidelijk tussen put your NOSE or put your FEET on something?

Alvast bedankt voor de uitleg!!
    Marlies
    Life's beautiful!! You just have to see it!

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Re: Put your nose euh... feet??? on something

Ik zou gewoon blijven vragen tot hij het voorwerp met zijn neus aanraakt en dan uitgebreid belonen.. Met mijn paardjes heb ik net hetzelfde hoor, ze kennen het allebei, maar als ik dan 'put your nose on something' vraag, zetten ze vaak hun voet erop. Het zou natuurlijk dom zijn om dat te 'bestraffen', want ze proberen toch en doen hun best en kunnen ook niet ruíken wat je van hen verlangt. Als ze hun voet erop zetten maar je wil eigenlijk hun neus, zou ik gewoon vriendelijk blijven vragen, of desnoods eens weggaan en dan terugkomen, tot ze doorhebben dat het niet dat is wat je wil. Na een tijdje hebben ze dat wel door en beginnen ze te zoeken wat het dan wél is dat je wil. Uiteindelijk proberen ze iets maar is het niet het juiste; dan blijf je gewoon de fase aanhouden tot ze wel doen wat jij verlangt.
    Dat is zo met alles: Als ik ze bv met Yo-Yo game naar achter wil zetten, maar ze gaat opzij en ik zit in fase 2, dan ga ik niet over naar fase 3 maar blijf ik m'n fase aanhouden.. Ze probeert tenslotte iets! Moest ze geen enkele poging ondernemen om mee te denken, ja dán ga ik m'n fases wél opdrijven. (Behalve natuurlijk als ik merk dat ze heel erg rb-introvert zijn en niet kúnnen bewegen ofzo )

Als hij het écht niet snapt kun je ook zijn hoofd naar beneden vragen tot hij met z'n neus op het voorwerp 'botst' en dan belonen met een snoepje of rust ofzo, wat voor jou paardje het beste werkt.
    Uiteindelijk leert je paardje wel zelf creatief te zijn en te denken, je moet ze gewoon een beetje op de goeie weg helpen..

Succes!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Bladwijzers

Forum Rechten