Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 20 van de 20

Topic: Concentratieproblemen

Re: Concentratieproblemen

Dat trucje van Sarah (nee sorry, van Chris Irwin ) heb ik ooit ergens gelezen, maar ik was 'm vergeten. Pycasso vindt beenhulpen nog moeilijk, het enige dat hij kon was 'draf' en 'galop'. Maar wel op hele lichte aanrakingen, gewoon omdat ie graag snel gaat. Dus ben ik met diezelfde lichte aanraking begonnen met wijken en schoudervoor. Als hij afgeleid is, dan lukt dat met die lichte aanraking niet.

Die nh-dag heb ik in mijn agenda staan!

Pyco is veel gevoeliger voor steekvliegen dan de andere pony's/paarden die ik ken, misschien dat ik daarom af en toe dacht dat het een trucje is om even niets te hoeven. Daar gaan we niet meer vanuit, hij heeft gewoon een wat dunnere huid. Vandaag heeft Pyco een rustdag gehad, morgen zou het regenen, dus als overmorgen de zon weer schijnt, dan zullen we ons nieuwe anti-dazenmiddel proberen.
    "Met een paard moet je rustig aan beginnen, niets van verwachten, en blij zijn met alles wat je bereikt." -- U.Wijmenga

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Het verschilt ook heel erg hoe paarden reageren op dazen. Atli boeit het allemaal niet zo, maar Menglöd reageert hoogst geďrriteerd op dezelfde hoeveelheid dazen...

Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Dazen reageren ook anders op verschillende paarden
    In dezelfde wei kan het ene paard helemaal onder zitten en het andere paard minder.

Heb ik altijd met muggen

Ivm insecten leg ik een vliegendeken op, tegenwoordig zijn er veel vliegendekens op de markt zoals uitstap dekens om met te rijden.
    Heel gemakkelijk en praktisch ^^
    En vaak ' s avonds rijden.

Indien er dazen opzitten en ze zijn er lastig van stop ik en sla ik die dazen dood dan is er weer rust. Ik ga hen hierbij niet verplichten van te doen wat ik graag zou willen doen als ze last hebben van die beue insecten.

Bij hengstigheid negeer ik gewoon en doe ik gewoon verder met wat ik bezig was met hem.
    Zo als ik bij een kennis in zijn piste rij met Sioux en er loopt een merrie in de weide naast hem die hengstig is wil hij uiteraard graag showen en zijn hoofd omhoog steken.
    Dan vraag ik hem gewoon weer omlaag en rij ik hem vooruit, na aantal keren beseft hij dat zijn gedrag niets oplevert en houd hij vanzelfs op omdat ik zijn negatieve gedrag negeer en zijn aandacht blijf vragen door hem allerlei oefeningen te laten doen.

Gisteren mijn nieuwe anti-steekvliegen middel getest, werkt harstikke goed, geen daas meer te zien!!!

Da's in ieder geval één probleem minder.

De variatie in oefeningen bij andere afleidingen ga ik proberen als er de nieuwe oefeningen wat beter 'geďnstalleerd' zijn. Nu vindt hij de dingen die ik vraag nog erg moeilijk, vaak moet ie toch nog even nadenken over 't juiste antwoord. Enne... als hij afgeleidt is, gaat ie helemaal niet naar het antwoord op zoek (lijkt het, zou best kunnen zijn dat ie denkt dat gewoon doorlopen het juiste antwoord is ).

Bij Bolletje (bijrijdpaard ) kan ik dat wel proberen, die kan alles!! (Zelfs nog beter dan ik ) Tjonge, wat heb ik een mazzel, zal nog ff wat in het dankbaarheidstopic zetten.
    "Met een paard moet je rustig aan beginnen, niets van verwachten, en blij zijn met alles wat je bereikt." -- U.Wijmenga

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten