Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 31

Topic: starten met het begrijpen van paardentaal

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Re: starten met het begrijpen van paardentaal

Nope John, dat hebben we geloof ik allemaal hier!
    Hier nog een Nederlandse buitenlander, en ik raad je ook absoluut het Parelli Programma aan!
    Alle verschillende pakketten zijn al genoemd en ze zijn allemaal waardevol.

Forumlid
    Aangemeld
    Jul 2009

Dunya dank je, ik ben wel overtuigd van Parelli hoor ik heb wat zaken over hem nagelezen alsook Voest en anderen. Parelli biedt dacht ik toch de meest complete cursussen aan dus hier gaan we mee aan de slag.

Ben toevallig aan het Ebayen geweest enwel in Duitsland en vond daar verschillende starterspakketten voor een paar Euro. Ik geloof mijn ogen niet dus heb die mensen een mail verzonden of het geen nep is Het gaat om deel 1 dus Partnership compleet met boekjes, dvd,s en n etjes in de originele doos. Dacht dat dit pakket 2 jaar was en staat nu op 15 euro terwijl deze stof normaal over de 250 euro kost. Voor een beginner als ik voldoende denk ik.

In welk land woon jij. ?
    wie "vraagt" wordt steeds een beetje wijzer. Hoe "wijzer je wordt, des-te-meer je gaat vragen.....

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Ik woon in Denemarken, sinds een jaar.
    Ben wel eens in Hongarije geweest, lijkt me moeilijk om de taal te leren of valt het mee?

Forumlid
    Aangemeld
    Jul 2009

Denemarken is een mooi land, ben zelf al verschillende malen daar geweest enwel in kopenhagen omdat de jeugd daar diverse voetbalwedstrijden moest spelen.

Ik vind Deens ook een heel aardige taal om te horen en dan de vis daar is overheerlijk.
    Hongaars is een van de moeilijkste talen die ik ken en wij zitten nu nog steeds met de uitspraak van de taal. Deze is vrij complex want de toonval iets anders ook al spreek je het woord goed uit, ze verstaan je dus absoluut niet. Nu kunnen we ons goed redden hier want de Duitse taal wordt tochwel in veel winkels gesproken en we hebben Hongaarse vrienden die perfect Duits spreken. De groep mensen "de Schwaben' zijn in onze regio vrij talrijk dus, veel moeite om perfect Hongaars te spreken doen we ook niet.
    wie "vraagt" wordt steeds een beetje wijzer. Hoe "wijzer je wordt, des-te-meer je gaat vragen.....

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door john43
    Goede morgen allemaal,

Om mijn paard te begrijpen ben ik op zoek naar een boek, waarin duidelijk omschreven staat hoe je op de juiste wijze communiceerd met je paard. Op de eerste plaats denk ik dat het goed is een band te creeren van wederzijds respect maar, hoe stel ik mij als een correct leider op, wat kan ik tollereren en wat niet. Nu las ik een stukje over Henry Blake die een boek heeft geschreven over paardentaal met opdrachten en fotos.

Nu is mijn vraag: heeft iemand dit boek gelezen, zou dit een goede start zijn om paardentaal te begrijpen of hebben jullie ervaringen met andere boeken, DVD,s die voor een leek als ik beter te begrijpen zijn. Ik zou graag jullie mening hierover horen. vr gr john
    Henry Blake is hier in Nederland iets minder bekend dan bijv Parelli, klaus, voest enz..enz...
    maar hij is zeker een aanrader. Hij heeft interessante dingen ook Carolyn Resnick is minder bekend hier, maar zeker de moeite waard.

dit boek trouwens ook http://www.thesoulofahorse.com/Pre-Order-Reviews.htm
    en zo zijn er nog wel meer hoor.

Forumlid
    Aangemeld
    Jul 2009

Dank je Inger, elke tip om een verstaanbare relatie op te bouwen met mijn paarden is waardevol. ga dit boek zeker in overweging nemen.
    Ik vond de tip over Inge teblick ook zeer de moeite waard en dit koop ik in ieder geval. gr John

Inge Teblick raad ik je zeker aan, ze werkt zonder druk te verhogen, en geeft het paard de tijd om te zoeken naar de oplossing. In het begin veel leeswerk, maar de eerste oefeningen zijn zo simpel dat zelfs ik dat met mijn paard kan.

Je kunt ook heel wat leren door veel te kijken naar je paard, naar hoe je paard zich in de kudde gedraagt en hoe deze op jouw handelingen reageert. Ik denk dat dat het begin is van de goede verstandhouding.
    "Met een paard moet je rustig aan beginnen, niets van verwachten, en blij zijn met alles wat je bereikt." -- U.Wijmenga

Forumlid
    Aangemeld
    Jul 2009

Graag zou ik de naam van het boek van Inge Teblick hebben dat zich voornamelijk bezighoudt met het de taal van het paard en dan die oefeningen zodat ik eerst kan bellen naar de boekhandel. Ik heb helaas maar 2 dagen tijd als ik morgenvroeg vertrek naar Nederland vandaar...

vr bedankt voor jullie reactie. gr John

Het heet "Grondwerk met paarden van spelen tot gymnastiseren".

Ik weet zo niet welke boekwinkel het heeft, maar via internet kun je het o.a. bestellen via:

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/P...ticleID=306045

of:

http://www.aleashop.be/details.asp?P...24&language=nl

of (om reclame te voorkomen ):

http://www.paardendrogist.nl/index.a...roductID=41674
    "Met een paard moet je rustig aan beginnen, niets van verwachten, en blij zijn met alles wat je bereikt." -- U.Wijmenga

Forumlid
    Aangemeld
    Jul 2009

Dank je ..

via mediaboek ook te bestellen
    http://www.mediaboek.nl voor het geval je nog meer boeken wilt hebben

Forumlid
    Aangemeld
    Jul 2009

Boek is besteld en verheug me er heel erg op.

Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2006

wou neg even zeggen dat ik Henry Blake leuk vond om te lezen, maar niet meteen iets om mee te kunnen werken, eerder zeg maar, altijd handig om nog iets bij te weten.
    succes ermee!!!

Forumlid
    Aangemeld
    Jul 2009

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Babskonijn
    wou neg even zeggen dat ik Henry Blake leuk vond om te lezen, maar niet meteen iets om mee te kunnen werken, eerder zeg maar, altijd handig om nog iets bij te weten.
    succes ermee!!!

Ik heb idd iets over Blake opgevangen en toch naast het boek van inge teblick evengoed meebesteld. In een boek zul je denk ik niet altijd de wijsheid vinden die je zoekt en das de reden waarom ik mijn horizon ga verbreden. Tis ook vaak een intrepetatieverhaal, verstandig je niet aan een persoon vast te houden want elke schrijver heeft toch wel iets te vertellen lijkt me. 10 weten vaak meer als een is mijn motto

daarom zijn er bij veel mensen zoveel boeken in de kast te vinden ben ook zon verzamelaar.
    en verkoop op een zeker moment ook wel weer een aantal als ik denk ik lees ze niet nog een keertje want nu weet ik wat er in staat.
    horizon verbreden is nooit verkeerd

Bladwijzers

Forum Rechten