Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 31

Topic: starten met het begrijpen van paardentaal

Forumlid
    Aangemeld
    Jul 2009

starten met het begrijpen van paardentaal

Goede morgen allemaal,

Om mijn paard te begrijpen ben ik op zoek naar een boek, waarin duidelijk omschreven staat hoe je op de juiste wijze communiceerd met je paard. Op de eerste plaats denk ik dat het goed is een band te creeren van wederzijds respect maar, hoe stel ik mij als een correct leider op, wat kan ik tollereren en wat niet. Nu las ik een stukje over Henry Blake die een boek heeft geschreven over paardentaal met opdrachten en fotos.

Nu is mijn vraag: heeft iemand dit boek gelezen, zou dit een goede start zijn om paardentaal te begrijpen of hebben jullie ervaringen met andere boeken, DVD,s die voor een leek als ik beter te begrijpen zijn. Ik zou graag jullie mening hierover horen. vr gr john
    wie "vraagt" wordt steeds een beetje wijzer. Hoe "wijzer je wordt, des-te-meer je gaat vragen.....

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: starten met het begrijpen van paardentaal

Henry Blake ken ik niet/niet gelezen.

http://www.parelli.com (boeken, DVD's, zeer uitgebreide zelfstudiepakketten)
    http://www.equisense.nl (DVD)

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Hihihi, gelijk gepost!

Enneh John, stel ook gerust hier je vragen!

Forumlid
    Aangemeld
    Jul 2009

Haha, direct antwoord en heb gisteren als eens liggen snuffelen voor die eerste cursus van Parelli "Partnership". Het gaat zich dan voornamelijk om die 7 spelletjes te doen met je paard. De essentie lijkt me in eerste instantie duidelijk echter dan ben ik nog niet helemaal waar ik zijn wil.

Ik lees hier veel over de valkuilen die je tegenkomt en die je dus moet gaan oplossen. Lijkt het jullie niet beter eerst wat le lezen over het "wezen paard", hoe leert een paard en hoe breng ik dit correct op mijn tutje over. Rare is een quartermerrie met een werklust die je kunt vergelijken met een Hongaar Eerst denken aan geld, eten en drinken, veel rusten en precies doen waar ze zelf zin in hebben
    wie "vraagt" wordt steeds een beetje wijzer. Hoe "wijzer je wordt, des-te-meer je gaat vragen.....

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Achtergrondinfo vindt je ook bij parelli maar meer in de andere pakketten, level 2 geeft al veel extra info maar wat ik een erg mooi pakket vindt en zeer leerzaam is het LHB pakket dat gaat vooral over hoe je paard in elkaar zit en je er mee om kunt gaan.

Wat ik een zeer leerzaam boek vindt is het boek van Inge Teblick, ze heeft ook een website dus mischien even googelen, een zeer compleet boek met uitleg over hoe paarden leren , en welke oefeningen je kunt doen. Hoe om te gaan met druk , Inge heeft goed naar Parelli gekeken(en anderen) maar doet dingen net weer even anders, verder legt ze uit hoe je clickertraining kunt doen.
    Wat ik ook mooi vindt is dat ze al vrij snel aandacht besteedt aan juist lichaamgebruik vanje paard, iets wat in de beginfase van parelli mist vindt ik.
    Een zeer compleet naslagwerk voor in verhouding weinig geld denk ik.

Verder heb je natuurlijk nog Emiel Voest, heeft ook boeken en beeldmateriaal uitgebracht, kunje ook mee aan de slag, het is maar net wat jouw aanspreekt.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Ik vind zelf Emiel Voest erg concreet wat lichaamstaal betreft, is een leuk opstapje. Verder heb ik zelf gemerkt dat filmpjes kijken op youtube (tik 'seven games' maar eens in en je vindt onwijs veel) ook helpt. Ook Inge Teblick is heel concreet, legt het allemaal heel duidelijk stap voor stap uit, zowel met tekst als foto's in d'r boek. Ik denk dat je van een keertje les (volgens een lichaamstaal georiënteerde methode) ook al een hele hoop kan leren, omdat je het geleerde ook gelijk in praktijk kan brengen en evt gelijk gecorrigeerd kan worden.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Forumlid
    Aangemeld
    Jul 2009

Whoopie, dank je dit is zeer duidelijk.. ook Riannne bedankt voor de uitleg.

Ik persoonlijk zie als mijn grootste handycap juist de communicatie tussen mij en mijn paard niet verloopt zoals het zijn moet. Ik zou graag meer over de taal der paarden willen gaan begrijpen. Ik ga volgende week naar Nederland om mijn familie weer eens te zien en kijk daar eens in de boekenwinkels .

Hier in Hongarije vindt je dus niks, geen boek of film of ik zou naar Oosterijk moeten gaan.

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Een goed boek over "paardentaal" is Such is the nature of horses door Robert Vavra.
    Je krijgt dan een duidelijk inzicht in (onderlinge) paardentaal [size=99px]
    (En vrij van allerlei antropomorfische interpretaties, waar bijvoorbeeld de heren Blake en Robberts zich van bedienen .)[/size]

Op http://www.equivision.net/nature/nature.htm staan alvast een paar leuke korte filmpjes, van paardentaal onder vrij levende paarden. Site aanklikken en ietsje naar beneden scrollen.

En voor de communicatie tussen jou en je paard, kan je uiteraard de “SuccessSeries” van Parelli overwegen : http://www.nhforum.nl/viewtopic.php?f=37&t=21335 Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Forumlid
    Aangemeld
    Jul 2009

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    Een goed boek over "paardentaal" is Such is the nature of horses door Robert Vavra.
    Je krijgt dan een duidelijk inzicht in (onderlinge) paardentaal [size=99px]
    (En vrij van allerlei antropomorfische interpretaties, waar bijvoorbeeld de heren Blake en Robberts zich van bedienen .)[/size]

Op http://www.equivision.net/nature/nature.htm staan alvast een paar leuke korte filmpjes, van paardentaal onder vrij levende paarden. Site aanklikken en ietsje naar beneden scrollen.

En voor de communicatie tussen jou en je paard, kan je uiteraard de “SuccessSeries” van Parelli overwegen : http://www.nhforum.nl/viewtopic.php?f=37&t=21335 Grz Els
    Hartelijk dank voor je bericht, tis idd helder me niet te gaan begeven op het vlak van onduidelijke boeken die veel zeggen echter de belangrijkste vragen open laten. Ik heb er hier een liggen, een boek van Roberts dat volstrekt nietszeggend is. Ga volgende week naar Nederland een paard op transport zetten met een Limburger die hier is komen wonen. Wat me volstrekt duidelijk is dat Parelli op veel vlakken een goede keus als cursus zal gaan zijn. gr John

Ik ben uiteraard ook een voorstander van Parelli. Wat mij in heel Parelli het allerbeste heeft geholpen is de horsenalities:
    http://www.parelli.com/content.faces...pe=HORSENALITY
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ja, dat wilde ik ook net zeggen: Horsenalities!
    Daar krijg je duidelijke uitleg over de verschillende karakters die paarden hebben, en hoe je training daar op aan te passen. Een aanrader!

Enneh... ook al is er in Hongarije niks te koop in de boekhandels, je kunt via internet alles bestellen wat je maar wilt hoor.

Forumlid
    Aangemeld
    Jul 2009

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Ja, dat wilde ik ook net zeggen: Horsenalities!
    Daar krijg je duidelijke uitleg over de verschillende karakters die paarden hebben, en hoe je training daar op aan te passen. Een aanrader!

Enneh... ook al is er in Hongarije niks te koop in de boekhandels, je kunt via internet alles bestellen wat je maar wilt hoor.

Volstrekt duidelijk Marja echter wij hebben pas internet, internetten hier over de oude analoge telefoonlijn koste een fortuin en het duurde een eeuwigheid. Dus van surfen, zo heet dat toch, heb ik nu eigenlijk pas de smaak te pakken...

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Oh ik hoor het al John, dan heb je binnenkort ook een forumverslaving ben ik bang!

Forumlid
    Aangemeld
    Jul 2009

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Oh ik hoor het al John, dan heb je binnenkort ook een forumverslaving ben ik bang!
    Niet erg toch, ben zeker niet de enigste..... hoop ik....

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten