Heey allemaal,
Ik zit eigenlijk met nogal wat frustraties...
Ik heb 6 jaar lang met bit gereden en de laatste tijd begon het echt heel goed te lukken.
Maar toch voelde ik met altijd schuldig en daarom ben ik gaan zoeken en heb ik iemand gevonden die bitloos reed en aan parelli
deed en die een half-pension zocht. Ik was helemaal in de wolken dat ik nu gewoon bitloos kon gaan rijden.
In het begin ging het al niet goed maar ik dacht dat het gewoon heel veel werk vroeg om goed bitloos te kunnen rijden.
Maar gipsy trekt zich niks van mij aan als ik op hem zit...Dan rijden we met touwhalster en in stap lukt alles goed,maar als we op draf gaan dan beginnen de problemen,hij gooit zijn hoofd naar omhoog , en loopt gewoon door. hij gaat dan super snel en ik kan hem niet tegenhouden.
Als ik probeer zijn hoofd naar omlaag te doen of om met mijn benen te sturen dan gaat hij nog sneller. Hij negeert gewoon alles wat ik doe.
Aan de hand luistert hij perfect ik heb hem al een paar trucjes geleerd hij volgt mij overal en we doen heel veel gorndwerk. Mijn beeld over bitloos rijden is echt niet leuk meer en ik zie er elke keer tegen op om te rijden terwijl ik daar vroeger naar uit keek. Kunnen jullie mij alsjebieft zeggen wat ik fout doe of tips geven? Ik ben echt ten einde raad en ik wil niet terug met bit gaan rijden omdat ik weet dat het zoveel mensen wel lukt.
groetjes,
fien
Bladwijzers