Ik ben nu met Indy in ons level 2 beland bij de transitions (onder het zadel). Maar mijn vraag is nu als volgt:
Ik heb Wally (LB-E) pas zo'n 3 maanden. Rijdt hem wel al die tijd bitloos, en doe ook grondwerk met hem wat prima vordert, zoals je wel kunt voorstellen bij een LB-erhij leert erg snel en is graag met me bezig vooral op de grond.
Maarrrr overgangen zijn we daar al klaar voor? Want met het rijden doen we passenger, waarbij we in de draf iedere keer niet verder komen dan 2 tot 6 passen waarna hij weer gaat stappen (of sjokken in draf). En de follow the rail kunnen we dus ook alleen nog maar in stap.
Dus aan de ene kant zou ik denken dat we dat eerst nog moeten verbeteren. Aan de andere kant hebben ze het er bij de transitions over dat als je je short-horse (wally obviously) te snel af bent met het maken van een overgang naar beneden, dat hij zich dan begrepen zal voelen en je daarvoor in ruil langere stukjes in hogere gangen zal aanbieden, dus wat dat betreft zou het misschien wel geschikt zijn.
Kan iemand mij hier wat mee verder helpen?
Bladwijzers