Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 41

Topic: Hoe start je nu met Parelli?

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Hoe start je nu met Parelli?

Aangezien het level 1 pakket niet meer te koop is.

Wanneer je een startkit koopt bij Parelli krijg je de tools, online patterns en de dvd's horsenality & seven games, toch kan me herinneren dat de succes series seven games alleen een soort van intro is. Je leert hierin toch niet welke fases je wanneer moet toepassen toch?
    Bij de online pattern is dat ook niet. Het rode level 1 pakket neemt je echt in de hand, maar waar is deze theorie dan naartoe gegaan?
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Re: Hoe start je nu met Parelli?

Ik heb deze vraag gesteld op het savvy forum maar het antwoord is me nog niet gegeven.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door issiem
    Het rode level 1 pakket neemt je echt in de hand, maar waar is deze theorie dan naartoe gegaan?
    Verdwenen

MIJN theorie is als volgt: de rode (oudste) pakketten waren gewoon té goed en mensen konden er té veel zélf mee
    Er wordt vet geld verdient aan het opleiden van instructeurs, maar dan moeten die wel wat te doen krijgen.
    Door je informatie (pakketten) minder goed te maken, vergroot je de markt voor cursussen.
    Dus snijdt het mes dan aan 2 kanten:
    méér geld van mensen die op cursus moeten. Want zonder een goed pakket heb je méér cursussen nodig
    en méér geld van mensen die instructeur willen worden; want je kan er méér opleiden bij een grotere markt

Dus hoe start je nu?
    Veel geld uitgeven aan de basis-kit en daarna, bij vragen
    van je instructeur te horen krijgen dat je eigenlijk toch óók nog op cursus moet,
    als je het écht begrijpen wilt.

Dat roept Eddy al jaren, maar door de goede kwaliteit van de (vroegere) pakketten werd dat advies een beetje ondermijnd
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

De level 1 en 2 materialen staan nu gewoon op de savvy club site
    Ik denk niet dat de materialen te goed waren, iedereen bleef een beetje halverwege level 2 hangen en zag totaal niet het overzicht. Er waren gewoon teveel mensen die alleen het level 1 pakket kochten en dan 5 jaar lang "the seven games" bleven spelen. Ik weet niet of dit een goede oplossing is maar ik denk dat het toch wel een verbetering is
    Daarbij stond bijv. de horsenality info niet in de pakketten, dus die moesten er zowieso uit.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Om je level 2 te halen met het oude blauwe pakket (of je level 1 for that matter) moest je een hoop drive en zelf motivatie hebben. (om nog maar niet te spreken over de echt oude pakketten). Ik heb het op een paar taken na allemaal gefilmd. Nou dat was een hele investering. Ik ben achteraf dolblij dat ik het gedaan heb hoor, dat zeker maar ben er van overtuigd dat de drempel te hoog was voor veel mensen.

Met deze manier van auditen zie je heel veel mensen in beweging komen. Ik zie overal filmpjes. Iedereen aan de gang met de patterns. Ja echt, laag drempelig en motiverend. Vind het een super goede verandering. Nu blijven mensen inderdaad niet meer hangen in hun level 1 maar gaan ze verder.

MAAR, ik had het rode en blauwe pakket NOOIT willen missen. Ben bijzonder dankbaar dat ik al die stappen wel door lopen heb.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

moeilijk nu nog te zeggen, vind ik. Ik heb het level 1 & 2 nog met de oude pakketten gedaan (met alleen vhs), daarna het nieuwe level 2 pakket. Ik kan me er eerlijk gezegd weinig bij voorstellen om al die pakketten níet gehad te hebben. Vooral het nieuwe level 2 vond ik toen echt geweldig, maar dat had ik ook met de horsenality, en nu ook met de patterns (en als ik heel eerlijk ben, had ik toen op dat moment hetzelfde gevoel met het oude oude level 1&2) Soms lijkt het wel of ze bij mij in de achtertuin staan en precies maken wat ik op dat moment nodig heb
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Jaa je hebt helemaal gelijk Roos, ben echt blij dat ik wel nog tot de 'generatie' behoor die de rode en blauwe pakketten gezien heb. Ik vind het ook een heel goede verandering, ze hebben het echt over een heel andere boeg gegooid nu. Ik besef nu pas dat ik ook ben blijven hangen in L2 met Pipa.. Seven games with an obstacle waren leuk om te doen, maar ik miste een beetje een 'doel', van, hier is het goed en nu kun je verder met het volgende.. Iets zoals bij de patterns dus.
    Met Liberty ging ik al helemaal de mist in. Pipa was de seven games zó zat dat ze écht niet bij me ging blijven en ze uitvoeren @liberty! Ik kon dr wel naar me toe laten komen en ze liep wel mee enzo, maar als ik porcupine of driving game probeerde maakte ze dr gelijk uit de voeten. Zal ook wel aan mij gelegen hebben uiteraard Maar toch..

Het is gewoon hun bedoeling dat iedereen Savvyclub member wordt, denk ik.. Level 1 en 2 zijn inderdaad op de savvyclubsite te vinden en als je dat niet hebt kun je toch niet echt vertrekken..Ik bedoel, je kunt onmogelijk beginnen aan de patterns zonder de informatie uit de L1 en L2 pakketten?

Maarreuh toen ik hoorde dat de L1&L2 pakketten niet meer te verkrijgen waren, vroeg ik me gelijk hetzelfde af! Was benieuwd hoe ze dat zouden 'oplossen'... Zo dus. Door Savvyclubmember te worden. Simple as that.
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2009

Om te starten kan je best van de success series de seven games en de horsenalities aankopen,
    hierin wordt wel degelijk over de fases gepraat, maar niet zo nadrukkelijk en uitgebreid als in het
    vroegere level 1.
    Voor de praktijk kan je dan best de patterns aanschaffen.

Of volg een level 1 cursus, dan krijg je ook meteen de hele reeks informatie mee he?

De theorie over de instrukteurs klopt volgens mij niet, want de opleiding tot instrukteur blijkt steeds
    moeilijker bereikbaar te worden en de standaards gaan constant omhoog.

Het probleem in de level paketten was dat de studenten gemicromanaged worden en er nog geen rekening werd
    gehouden met de horsenalities, dit wordt nu wel gedaan, ik heb persoonlijk heel veel gehad aan de succs series
    en patterns gecombineerd met de savvy club, waar je echt een rijkom aan theorie vindt.
    Lindsey Nys

<!-- e -->Mail@pnh.at<!-- e -->
    <!-- w -->http://www.pnh.at<!-- w -->

3 en 4 jarige warmbloedmerrie te koop!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2006

Ik ben het eens met Lins. Succes series en dan Patterns.
    Het is waar dat in de succes series de fases maar miniem beschreven staan, maar deel 1 is niet voor niets horsenality, het is de bedoeling dat je je fases aan je paard aanpast. Ik ben ook begonnen met de oude pakketten, maar had liever deze kennis toen gehad: eerst het paard lezen en daarop je fases afstemmen, had mij een hoop frustratie gespaard.
    De oude paketten waren meer taak-georiënteerd, nu is het meer paard-georiënteerd.

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

De succes series zijn lang niet zo informatief als beginner zijnde alsdat het rode level 1 pakket is. Ik kan me wel voorstellen dat als je deze "basis hebt" je met de patterns prima zelfstandig aan de slag kan. Het blauwe level 2 pakket is dan niet meer zo interessant lijkt me. Ik vrees ook dat Els gelijk heeft, dat de instructeurs op deze manier meer nodig zijn.

Jammer, want de basis is prima zelfstandig te doen, beter als de cursus Je hebt tenminste nog naslagwerk en inwerktijd.

Dan toch maar weer op zoek naar de boekjes van het level 1 pakket...
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Level 1 pakket was voor mij destijds ideaal! Ik was bang met rijden en kon middels het pakket lekker zelfstandig aan de gang... Op mijn eigen tempo en eigen manier... Had het op een andere manier waarschijnlijk niet aangeschaft/ gedaan.

Level 2 pakket heb ik wel in huis maar eigenlijk bijna nooit bekeken, was niet gemotiveerd en vind de manier van rijden niet fijn....

Tja en eerlijk gezegd denk ik dat Els wel eens gelijk kan hebben........
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Ik vind de patterns een waardeloos pakket voor beginners. De patterns kwamen veelal voor in boekje 10 of 12 van de eerste lespakketten. Niet voor niks, je had eerst ál die andere boekjes nodig om de patterns goed uit te voeren.
    De patterns doen zonder de kennis van level 1, met alleen de vage opbouw van de successeries, lijkt me een onmogelijke opdracht.

Enige oplossing? Lid worden van de savvyclub, en daar met veel meer moeite de level 1 informatie downloaden en bekijken (het was toch heerlijk, omdat in kleine boekjes te hebben).

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Je vergeet een oplossing, San: de DVD van EquiSense kopen, waar het nog lekker WEL stap voor stap wordt uitgelegd.

Hè, misschien moeten wij ook maar een vage DVD uitbrengen, zodat mensen persoonlijke les willen
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

whahaha, wat een onvergefelijke blooper van mij!

Ja, de Equisense dvd is natuurlijk de BESTE vervanger voor het oude level 1

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Dan moeten jullie wel een keer met het vervolg komen dames.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten