Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 71

Topic: afsplitsing van: goed kaptoom ?

Re: goed kaptoom ?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Ok, deze is heel grof!
    Hoezo? Het staat niet voor niets in een vraagstelling. Ik weet niet wat daar grof aan is. Ik dacht altijd dat jullie heel eerlijk te werk gingen. Door bovenstaande discussie waarin Florrtje ineens het woord 'stang' liet vallen, africhtingsmethodes 'van zacht naar scherp' omdraaide en 'NH' verdeelde in 'jullie' en 'ons' ging ik het me afvragen. Thats all. Het was geen stelling, het was een vraag.

Vanwaar ineens jouw interesse in andere topics dan in je eigen fototopics?
    Het lijkt alsof je alleen maar jezelf komt verdedigen, dat is erg jammer want er is hier een prachtige open, eerlijke discussie aan de gang. Verdedigen is niet nodig, wanr Florrtje heeft alles al recht gezet m.i.
    Hoi hoi,

het woord 'stang' is niet bepaald een slecht woord? En daar kan ook denk ik correct mee omgegaan worden.
    Gisteren is Emma komen filmen (mij en safran) waaronder de dagdagelijkse training met stang.

Ik wil deze hier wel posten en daar mag je commentaar opgeven en ook kijken of ik hard ben met de stang
    (ik denk allesinds van mezelf van niet)
    idem met mijn sporen om die galopwissels te doen.
    Nu je ziet maar ik zal je mening daarover respecteren.

Maar als stang als negatief bekeken wordt dan ook een touwhalster .. vrees ik.
    want ook daar kan je schade mee aanrichten.

Maar achter die training komt er ook een stukje (ook weer dagdagelijks met de neckrope)
    Ik hoop dat ik je nog kan overtuigen dat wij allesinds niet bruut zijn.

Want zo is het helemaal niet.
    Mag je in levende lijven komen waarnemen ook als je wil.

Maar goed,
    Ik zal dit hier eventjes achter wegen laten.
    Wou gewoon reageren op het feit dat je precies denkt dat een 'stang' sowieso negatief is...
    Ik zal je dus met het filmpje (proberen) het tegendeel te bewijzen.

Allerliefs, Florrtje
    x

Ik las o.a. de volgende dingen:

Ik rij ook liever met stang dan bitloos hoor..
    ik ben voor het principe dat je eerst alles zacht moet aanleren met harde middelen (zachte hand die een stang gebruikt bv.) en dan na jaren training bitloos moet gaan.
    Je moet werken van paard tot paard.
    de ene kan alles perfect met zachte middelen
    de andere helaas niet.

Is het dan niet meer dan logisch dat daar vragen over zijn? Dat er om onderbouwing wordt gevraagd? Els vd Zanden is daar al uitgebreid op ingegaan (waarvoor dank, Els). Uiteindelijk komt er (dankzij wat pb-wisseling) een mooie discussie boven tafel, dus ik begrijp niet zo goed waar je nu zo over valt.

Vraagstelling en zo redeneren zijn 1 voor mij.
    Mijn klomp is gebroken...

Dat zegt Florr, wat heb IK daar dan mee te maken, waarom betrek je MIJ daar dan in?!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door muiske
    Ik voel me aangesproken.
    Ik rij met Kalife en Zippo overal dus ook op de openbare weg met neckrope.
    Wanneer er wederzijds respect is en jou paard jou als leider ziet dan volt hij jou op en is er geen gevaar..
    En deze als-feit-gepresenteerde-mening, is volgens jou ook bekend bij iedere tegemoet komende automobilist?
    als er een auto op jou rijdt dan is hij in de fout.
    Al rijd je dan met een hoofdstel aan, daar kan jij als ruiter en paard niets aandoen.

Ik woon langs een drukke baan dus heb verder geen keuze van die te nemen.

Ze gaan beide goed op neckrope, en is dus meer dan normaal dat je zo overal kunt rijden.

Aan 100den foto's in een piste tjokkelen met neckrope kan namelijk iedereen.

[size=99px]Dit topic ging over een kaptoom hoor..[/size]

moderator zou hier een slotje op mogen ik ben dit zat..

Het feit dat ik zonder hoofdstel met hem op de openbare straat kan wijst op RESPECT voor mekaar.
    En geloof me die dingen bereik je niet door grof te doen tegenover je paard of te slaan.
    Geloof MIJ nou maar; die dingen KAN je WEL bereiken door grof tegenover je paard te doen.
    Dat heet in trainingstermen: "[size=99px]aangeleerde hulpeloosheid[/size]" of "[size=99px]learned helplessness[/size]".
    Google er maar eens op; er gaat een wereld voor je open

Wiki: "Aangeleerde hulpeloosheid of learned helplessness is het verschijnsel waarbij een mens of
    dier geleerd heeft dat hij geen invloed heeft op gebeurtenissen
    en zich daarom niet weet te helpen, al zou hij dat wel kunnen".
    (einde citaat)

Oftewel: met zo'n paard kan je in ieder geval de openbare weg op, want voor zo'n paard is een gedrag als "schrikken"of "vluchten" zinloos

O ja: ik zeg [size=99px]NIET[/size] dat jouw paarden "aangeleerd hulpeloos" zijn: dat weet ik niet.
    Heb ik nog nooit van gehoord.

En neen op zo een manier ga ik niet te werk, dat is voor lafaards net zoals alcohol en sigaretten.

Ik las o.a. de volgende dingen:

Ik rij ook liever met stang dan bitloos hoor..
    ik ben voor het principe dat je eerst alles zacht moet aanleren met harde middelen (zachte hand die een stang gebruikt bv.) en dan na jaren training bitloos moet gaan.
    Je moet werken van paard tot paard.
    de ene kan alles perfect met zachte middelen
    de andere helaas niet.

Is het dan niet meer dan logisch dat daar vragen over zijn? Dat er om onderbouwing wordt gevraagd? Els vd Zanden is daar al uitgebreid op ingegaan (waarvoor dank, Els). Uiteindelijk komt er (dankzij wat pb-wisseling) een mooie discussie boven tafel, dus ik begrijp niet zo goed waar je nu zo over valt.

Vraagstelling en zo redeneren zijn 1 voor mij.
    Mijn klomp is gebroken...

Dat zegt Florr, wat heb IK daar dan mee te maken, waarom betrek je MIJ daar dan in?!
    Daar moet ik Emma wel gelijk in geven.
    Ik heb het alles behalve steeds over ik en Emma samen gehad.

En dan nog heb ik die stellingen al onderbouwd ...
    en dacht ik dat dat nu min of meer afgerond was?

Ik denk dat je uit mijn pb naar E.Zanden kunt afleiden dat ik stang niet als een scherp middel ga gebruiken.

En heb ik getypt dat ik liever met stang rij dan bitloos ? :s
    amai dan is dat (naar mijn eigen toe) toch wel een serieuze typfout.

Met kalife rij ik liever met neckrope dan een stang hoor vraag maar aan Emma
    Ja sorry maar dat moet echt wel een verkeerde uitdrukking geweest zijn van mezelf.
    Misschien een veralgemening...
    met sommige paarden liever wel met stang, maar zeker niet met allemaal.
    Bitloos heeft me veel meer voldoening dan rijden met een stang

Het feit dat ik zonder hoofdstel met hem op de openbare straat kan wijst op RESPECT voor mekaar.
    En geloof me die dingen bereik je niet door grof te doen tegenover je paard of te slaan.
    Geloof MIJ nou maar; die dingen KAN je WEL bereiken door grof tegenover je paard te doen.
    Dat heet in trainingstermen: "[size=99px]aangeleerde hulpeloosheid[/size]" of "[size=99px]learned helplessness[/size]".

Wiki: "Aangeleerde hulpeloosheid of learned helplessness is het verschijnsel waarbij een mens of
    (einde citaat)

Oftewel: met zo'n paard kan je in ieder geval de openbare weg op, want voor zo'n paard is een gedrag als "schrikken"of "vluchten" zinloos

O ja: ik zeg [size=99px]NIET[/size] dat jouw paarden "aangeleerd hulpeloos" zijn: dat weet ik niet.
    Mijn paard gaat heus niet zo ontspannen liggen moest ik hem martelen hoor!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    [size=99px]Dit topic ging over een kaptoom hoor..[/size]

moderator zou hier een slotje op mogen ik ben dit zat..
    Ik denk dat je onddanks die discussies toch wel hulp hebt gehad?
    niet?

Ik dacht ergens te gelezen hebben dat iemand die je in RL kent je advies ging geven en mee helpen kiezen.

althans ik hoop voor jou dat er een antwoord is gekomen.

Misschien zou het inderdaad beter zijn dat er nu een slotje opkomt.
    maar discussies zijn vaak intressant en leerzaam naar elkaar toe.

Zo heb ik geleerd dat ik mijn definitie over een kaptoom beter eens herzie.

Liefs Florrtje

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door muiske in post 1
    En geloof me die dingen bereik je niet [size=99px]door grof te doen [/size]tegenover je paard of te slaan.
    Google er maar eens op; er gaat een wereld voor je open .
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door muiske in post 2
    Mijn paard gaat heus niet zo ontspannen liggen moest ik hem [size=99px]martelen[/size] hoor!
    Heel interessant...

In je eerste post heb je het over "grof doen"
    In je 2e post blijkt dat voor jou een synoniem voor "martelen" te zijn

Weet je, dieren die "aangeleerd hulpeloos" werden, werden dat niet alleen van "martelen".
    Maar OOK van constante correcties, die steeds net IETSJE te scherp, of te VEEL waren....

Niet "grof" maar wel net steeds ietsje te veel of te fel .....
    ( Vandaar de VRAAGTEKENS bij het idee: "eerst bit dan iets zachters".
    Je loopt daarmee een risico... [size=99px](NIET omdat ik het zeg, maar omdat dat met ettelijke proeven in laboratoria bewezen is)[/size]
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

En geloof me die dingen bereik je niet [size=99px]door grof te doen [/size]tegenover je paard of te slaan.
    Mijn paard gaat heus niet zo ontspannen liggen moest ik hem [size=99px]martelen[/size] hoor!
    Heel interessant...

Weet je, dieren die "aangeleerd hulpeloos" werden, werden dat niet alleen van "martelen".
    Maar OOK van constante correcties, die steeds net IETSJE te scherp, of te VEEL waren....

Je loopt daarmee een risico... [size=99px](NIET omdat ik het zeg, maar omdat dat met ettelijke proeven in laboratoria bewezen is)[/size]
    E. Zanden... zwijg en luister.

Ik ben iets aan het neerzetten bij trainingsboeken, als het af is doe de moeite van alles te lezen en slik dan al deze rotzooi terug in en je zal snappen waarom ik zo heftig reageer en waarom ik NIET geloof dat je met geweld, grof zijn, net iets te scherp, teveel van dit NIET zulke dingen kunt bereiken.

Tot slot, eerst bit en dan iets zachters, wie zegt er dat IK erzo over denk????
    Ik heb nooit zulke uitspraken gedaan, dat was Florrtje dus ik vraag me af wrm je zulke dingen over mij gaat denken of bevestigen!?!
    Amen.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Heel interessant...

[size=99px]E. Zanden... zwijg en luister.[/size]
    Ik ben iets aan het neerzetten bij trainingsboeken, als het af is doe de moeite van alles te lezen en [size=99px]slik dan al deze rotzooi terug [/size]in en je zal snappen waarom ik zo heftig reageer en waarom ik NIET geloof dat je met geweld, grof zijn, net iets te scherp, teveel van dit NIET zulke dingen kunt bereiken.

Tot slot, eerst bit en dan iets zachters, wie zegt er dat IK erzo over denk????
    Ik heb nooit zulke uitspraken gedaan, dat was Florrtje dus ik vraag me af wrm je zulke dingen over mij gaat denken of bevestigen!?!
    Amen.
    [size=99px]PARDON??!!! [/size]

Mensen die menen dat hier op deze manier gecommuniceerd dient te worden mogen van mij van het forum verwijderd worden! Zeker als het ook nog eens gericht is op iemand die met alle nuance van de wereld en ontzettend goed en onderbouwd post....

Aangemeld
    Apr 2005

[size=99px]Nogmaals:[/size]
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Let vooral op de laatste zin, die vervolgens e.zanden

(einde citaat)

Allemensen Muiske!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[size=99px]LÉÉS[/size]
    jij eigenlijk wel wat anderen schrijven?
    Ik ben helemaal klaar met jouw manier van reageren.

Aangemeld
    Apr 2005

Ik ben iets aan het neerzetten bij trainingsboeken, als het af is doe de moeite van alles te lezen en slik dan al deze rotzooi terug in
    "Al deze rotzooi" - en daarmee doel jij op de term "aangeleerde hulpeloosheid"-
    is een wetenschappelijk onderzocht fenomeen. “Aangeleerde hulpeloosheid is een officiële wetenschappelijke term.

en je 1) zal snappen waarom ik zo heftig reageer en waarom ik
    2) NIET geloof dat je met geweld, grof zijn, net iets te scherp, teveel van dit NIET zulke dingen kunt bereiken.
    1)volgens mij snap ik dat al: jij betrekt alles op jezelf. Je voelt uitleg als een aanval

2)“Waarom” je het niet “gelooft” is een denkfout. "Aangeleerde hulpeloosheid” IS geen kwestie van “geloven”.
    “Aangeleerde hulpeloosheid is gewoon een fenomeen dat voorkomt. Het bestaat en het is óók nog eens wetenschappelijk onderzocht is.

3)Nummer 3 staat er niet bij maar dáár draait het -denk ik- om: jij probeert te zeggen dat je niet gelooft dat JOUW paarden “aangeleerd hulpeloos” zijn.
    Nogmaals, dat weet ik niet. En dat schreef ik al eerder, expres vet gemaakt.
    Maar waar IEDERE trainer over na zou kunnen denken, is WAT hij of zij doet...

Weet je, DAT is mijn point: MOOIE plaatjes zijn géén garantie voor een ethisch verantwoorde training. Realiseer je dat goed.
    En (wederom) ik heb het NIET over jou, maar over álle trainers en alle mooie plaatjes in het algemeen.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik ben iets aan het neerzetten bij trainingsboeken, als het af is doe de moeite van alles te lezen en slik dan al deze rotzooi terug in
    "Al deze rotzooi" - en daarmee doel jij op de term "aangeleerde hulpeloosheid"-
    is een wetenschappelijk onderzocht fenomeen. “Aangeleerde hulpeloosheid is een officiële wetenschappelijke term.

en je 1) zal snappen waarom ik zo heftig reageer en waarom ik
    2) NIET geloof dat je met geweld, grof zijn, net iets te scherp, teveel van dit NIET zulke dingen kunt bereiken.
    1)volgens mij snap ik dat al: jij betrekt alles op jezelf. Je voelt uitleg als een aanval

2)“Waarom” je het niet “gelooft” is een denkfout. "Aangeleerde hulpeloosheid” IS geen kwestie van “geloven”.
    “Aangeleerde hulpeloosheid is gewoon een fenomeen dat voorkomt. Het bestaat en het is óók nog eens wetenschappelijk onderzocht is.

3)Nummer 3 staat er niet bij maar dáár draait het -denk ik- om: jij probeert te zeggen dat je niet gelooft dat JOUW paarden “aangeleerd hulpeloos” zijn.
    Nogmaals, dat weet ik niet. En dat schreef ik al eerder, expres vet gemaakt.
    Maar waar IEDERE trainer over na zou kunnen denken, is WAT hij of zij doet...

[size=99px]Weet je, DAT is mijn point: MOOIE plaatjes zijn géén garantie voor een ethisch verantwoorde training. Realiseer je dat goed. [/size]
    En (wederom) ik heb het NIET over jou, maar over álle trainers en alle mooie plaatjes in het algemeen.

Oh oh.. ik voel een verdediging aankomen ....

Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten