Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 19

Topic: Chip registratie wijzigigen?

Actief Forumlid liene's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

Chip registratie wijzigigen?

Ik hoop dat hier juist staat?

Mijn vraag is, of er iemand weet hoe ik de gegevens gekoppelt aan de chip kan wijzigen. Ik heb al flink gegoogled maar kan het niet vinden
    Wel heb ik een website gevonden waar je kunt controleren of de chip met het daarbij behorende nummer staat geregistreerd, met het nummer van Evita wat er geen match. Voor zover ik het kan vinden houd dat in dat ze wel gechipt is maar nooit is geregistreerd.

Waar ik dat kan/moet doen kan ik ook nog niet duidelijk vinden. Ik wil dit graag duidelijk geregistreerd hebben.

Het KNHS paspoort gaat morgen op de bus om de gegevns van de eigenaar te wisselen. Nu dus nog de chip registratie!

Hopelijk heeft iemand tips voor me of heeft iemand dit bij de hand gehad?

Groetjes Evelien
    De beste manier om te betalen voor een mooi moment is te genieten.

Re: Chip registratie wijzigigen?

Je kan dit de dierenarts laten doen. Zij komen de chip uitlezen en hebben daarvoor dan speciale formulieren die zij moeten invullen (en afstempelen) en opsturen naar het stamboek. Daarna is je paard duidelijk geregistreerd onder het chipnummer.

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

Dank je. Hier heb ik iets aan!!

Alleen is ze niet geregistreerd bij een stamboek
    Maar in mijn geval zal dat dan naarde KNHS moeten denk ik? Krijg je dan ook weer een nieuw paspoort?
    Want dan is het misschienniet zo handig als ik de wijziging in het paspoort nu al laat doen.

Tjongge wat een hoop vragen, maar ik wil het graag in een keer goed doen!!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door liene
    Dank je. Hier heb ik iets aan!!

Alleen is ze niet geregistreerd bij een stamboek
    Maar in mijn geval zal dat dan naarde KNHS moeten denk ik? Krijg je dan ook weer een nieuw paspoort?
    Want dan is het misschienniet zo handig als ik de wijziging in het paspoort nu al laat doen.

Tjongge wat een hoop vragen, maar ik wil het graag in een keer goed doen!!
    Het zal inderdaad in jouw geval naar het KNHS moeten (dat is toch een stamboek?). Ik denk (maar dat weet ik niet zeker) dat het paspoort gewoon naar het KNHS opgestuurd moet worden met het formulier van je DA om de wijziging bij te werken. Het chipnummer moet namelijk in het paspoort komen staan. Misschien moet je een nieuw paspoort aanvragen (ik hoop het niet voor je). Het handigste is om even een mailtje of belletje naar het KNHS te plegen met deze vraag.

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

Dat is juist het rare... Er staat nu al een chip/transpondernummer in het paspoort? En ik heb laatst al een keer naar de KNHS gebeld maar daar werd ik niet bepaald vriendlelijk te woord gestaan en eigenlijk het enige wat er gezegt werd "bel je dierenarts maar!!"

Oh ik wist niet dat de KNHS ook echt een stamboek is? Ik heb namelijk voor Evita nog wel gekeken naar registratie in 1 van de twee stamboeken, AQHA en KWPN maar daar moet ik dna testen voor llaten doen. En zo belangrijk vind ik het nu ook weer niet.

Dat is juist het rare... Er staat nu al een chip/transpondernummer in het paspoort?
    En hoe komt dat nummer in het paspoort dan? Dat moet toch wel corresponderen met je paard? Als je daaraan twijfelt hoef je enkel je DA even het nummer te laten uitlezen met een chiplezer (of ken je misschien een veeboer in de omgeving die zo'n apparaatje heeft) om te kijken of dat nummer correspondeert met het nummer in je paspoort. Klopt dat nummer dan is alles oke en hoef je verder geen actie te ondernemen. Het chipnummer hoeft niet op een lijst ergens op internet te staan, dat zegt helemaal niks! Mijn paarden kan je allemaal niet terugvinden via die lijsten. Die worden vaak helemaal niet bijgewerkt.

Paard chipnummer --> paspoortchipnummer moet corresponderen. Dan is het paard bij het betreffende stamboek geregistreerd onder dát nummer.

Als je paard's chipnummer NIET klopt met het nummer in het paspoort moet je een nieuwe chip laten inbrengen en een nieuw paspoort aanvragen.

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

Klopt dat nummer dan is alles oke. Het chipnummer hoeft niet op een lijst ergens op internet te staan, dat zegt helemaal niks! Mijn paarden kan je allemaal niet terugvinden via die lijsten. Die worden vaak helemaal niet bijgewerkt.
    Oh, ik dacht dat ik net als bij mijn katten als eigenar geregistreerd moet staan. Maar als ik het goed lees wat je hebt geschreven dan gebeurd dat via het paspoort? Als het zo werkt en het chipnummer klopt dan moet ik alleen maar de gegevens in het paspoort te laten wijzigen.
    (of ken je misschien een veeboer in de omgeving die zo'n apparaatje heeft)
    Ja die ken ik, de pensionhouder!!

Ik ga gelijk morgen kijken of het nummer klopt. Hartstikke bedankt voor het meedenken ik geloof dat ik het nu allemaal begrijp

Oh, ik dacht dat ik net als bij mijn katten als eigenaar geregistreerd moet staan. Maar als ik het goed lees wat je hebt geschreven dan gebeurd dat via het paspoort? Als het zo werkt en het chipnummer klopt dan moet ik alleen maar de gegevens in het paspoort te laten wijzigen.
    Ja dat klopt. Het paspoort hoeft in dat geval (als het chipnummer klopt) alleen maar een wijziging van eigenaargegevens te ondergaan. En daarvoor moet je het opsturen naar het KNHS die het naar je terugsturen als ze het paspoort (en hun eigen registratie-administratie) bijgewerkt hebben.

Alvast gefeliciteerd voor als je de enige echte eigenaresse bent van je 'princes'!

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

Alvast gefeliciteerd voor als je de enige echte eigenaresse bent van je 'princes'!
    Dank je wel.
    Dat vind ik lief van je. Daar ging het me juist ook om, gewoon voor me gevoel dat niemand kan zeggen dat ze op papier niet van mij is!! In real life is ze echt al van mij!!

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

Vandaag het chipnummer uitgelezen en het klopt met wat er in het paspoort staat!!

Meteen door naar het postkantoor om het paspoort met wijzigingformulier op te sturen naar de KNHS, wel aangetekend naatuurlijk.
    Maar wat een aderlating is dat zeg. Bij elkaar kosten knhs en twee x aangetekend maakt dat € 100,- Dat paspoort is duurder dan de mijne.

Maar wat een aderlating is dat zeg. Bij elkaar kosten knhs en twee x aangetekend maakt dat € 100,- Dat paspoort is duurder dan de mijne.
    Wedden dat je het er graag voor over had?

Nogmaals; gefeliciteerd!

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

KNHS = Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie = sportbond, geen stamboek
    KWPN = Koninklijk Warmbloed Paardenstamboek Nederland = stamboek

KNHS geeft ook paspoorten uit, in ieder geval voor paarden die niet tot een stamboek of ras behoren. Maar je kunt een rasloos paard in principe bij elk stamboek aanmelden, ik weet van grote warmbloeden die een paspoort hebben van het Shetlanderstamboek.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

En van een andalusiër en een paint die ingeschreven staan bij het fjordenstamboek
    (Die waren het goedkoopst en lekker snel in afhandelen )

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

Oh, ik wist niet dat je een paard van een ander ras bij elk stamboek kunt inschrijven. Maar Evita, kan ik haar dan bij het kwpn of aqha inschrijven. Mij was vertteld dat ze bij die twee stamboeken enkel zuivere raspaarden toe laten?

Ik hed wel de papieren van haar vader en moeder, maar ik heb gehoord dat er dan een dna test gedaan moet worden?

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Als het goed is neemt een stamboek 'rasloze' paarden gewoon in het zogenaamde hulpstamboek op. Dat betekent echter niet dat je paard dan ineens een KWPN-er of Fjord is
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten