Even korte inleiding: Een tijdje terug had ik les van Eveline. We hebben toen gewerkt aan de extreme friendly. Lazir is RBex en heel snel afgeleid.
De bedoeling was dat ik ging lopen en ritmisch mn stick heen en weer sloeg op de grond. Eerst zachtjes, later harder en ook de heg in. (1 lange zijde van mijn bak is een heg, waarachter een buurman zit die altijd of gras maait, of in zn tuin werkt, of met zn hond speelt, of de sproeiers aan zet, enz enz.) Behoorlijk eng dus. Toen ik dat voor het eerst deed vond Lazir t echt reuzespannend en galopeerde hij om me heen. De bedoeling was dat ik dan t ritme rustig bleef doen terwijl ik heel relaxed naar de grond keek tot Lazir stopte en op mij focusede, dan mocht ie meteen naar me toe komen.
Nu was ik hier vandaag mee bezig, Lazir was in een vrij relaxte bui, en ik kon dan ook al best veel en energievol met de stick doen. uiteindelijk toch wat spannend en dan ging hij rond me heen draven, maar niet veel meer. Elke keer als we stopte kwam hij snel naar me toe. Linksom ging dit dus wel goed, maar rechtsom had ik het probleem dat hij steeds rechts langs me wilde, en op de ene lange zijde kan ik dat wel voorkomen maar op de andere lange zijde heeft hij dan natuurlijk de ruimte. Dit zorgde er voor dat ik steeds weer linksom moest draaien. Mijn eerste vraagje: Is dit een kwestie van veel rechts gaan leiden zodat hij daar meer confident in wordt en niet meer rechts langs me wil (zodat ik links van hem ben) of moet ik hier anders mee om gaan?
Tweede vraagje: ik legde deze vraag zojuist aan iemand voor en die vroeg me waarom ik niet achteruit liep terwijl ik de extreme friendly oefende zodat ik kon zien wanneer hij RB werd en zodat ik dan meteen kon handelen ; meer A&R. Nu antwoorde ik dat Lazir juist moest leren om op mij te letten: ik trek me niets van die stick aan, hij moet aan mij gaan zien dat er niets aan de hand is. Hoe denken jullie hier over?![]()
Bladwijzers