Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 20

Topic: niet diagonaal achterwaarts gaan

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

niet diagonaal achterwaarts gaan

Shanna beweegt al zolang ik haar heb, bij het achterwaarts gaan, haar benen 1 voor 1 ipv diagonaal zoals het eigenlijk hoort.
    Ooit op een cursus (bij wim?) werd me verteld dat dit een gebrek aan impulsion is.
    Maar ook als ik snelheid vraag, blijft ze met haar benen rommelen.

Ik zou voor mn level 3 online toch wel graag een nette achterwaarts hebben. Maar dit is me nog nooit gelukt.

Ik ben benieuwd of jullie misschien weten waardoor dit kan komen en wat ik er dan aan kan doen.

Re: niet diagonaal achterwaarts gaan

Twister heeft het, Poca niet. Ik heb geen idee hoe je daar iets aan kan doen. Misschien heeft Karianne goede idee-en?
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Ik heb echt geen idee eigenlijk ook, maar wat als je langere stukken snel achterwaarts vraagt in een drivinggame, zou ze dan niet zelf het ritme te pakken krijgen omdat het anders niet lekker loopt?

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Doet ze dit ook onder het zadel, kun je dit dan niet beinvloeden door het rustig en ritmisch geven van teugel en beenhulpen??
    En mischien wat t-touches geven vooral op de benen om haar meer te laten voelen dat "ze benen heeft" zodat ze die meeneemt. Ik kan mij zo voorstellen dat dit soort paardjes wat meer in hun hoofd zitten dan in hun lijf, dus veel benen afstrijken dat soort dingen, En ik kan mij zo voorstellen dat het helpt wanneer je veel dingen doet waarbij ze moet nadenken waar ze haar benen neezet, dus balkjes maar dan heel rustig voetje voor voetje dat soort dingen.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Met Shaf heb ik een vergelijkbare uitdaging in de achterwaarts, namelijk dat hij zijn voorbenen niet optilt en ermee sleept, zelfs achteruit over een balk.
    Volgens Carol Coppinger zitten problemen in het achterwaarts niet in het achterwaarts zelf, maar in de continuïteit van de gang, vooral bij de circling. Haar advies was om 20+ rondjes circling te vragen, vooral ook in de galop, tot het paard een relaxt ritme te pakken heeft. Dat kwam op mij echt over als een raar advies, maar ik zie er nu zeker wel een waarheid in. Als je altijd maar kort circling doet, kan je paard nooit echt relaxation vinden in die gang. Als je dat eerst voorwaarts bevestigt, de relaxation en dat daarna ook toepast bij achterwaarts, zou (in theorie dus) de achterwaarts ook verbeteren omdat ze dan op zoek gaan naar een relaxte, ritmische beweging. (hierbij aangenomen dat er geen fysieke problemen zijn die specifiek optreden bij het achterwaarts gaan)
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Met Shaf heb ik een vergelijkbare uitdaging in de achterwaarts, namelijk dat hij zijn voorbenen niet optilt en ermee sleept, zelfs achteruit over een balk.
    Volgens Carol Coppinger zitten problemen in het achterwaarts niet in het achterwaarts zelf, maar in de continuïteit van de gang, vooral bij de circling. Haar advies was om 20+ rondjes circling te vragen, vooral ook in de galop, tot het paard een relaxt ritme te pakken heeft. Dat kwam op mij echt over als een raar advies, maar ik zie er nu zeker wel een waarheid in. Als je altijd maar kort circling doet, kan je paard nooit echt relaxation vinden in die gang. Als je dat eerst voorwaarts bevestigt, de relaxation en dat daarna ook toepast bij achterwaarts, zou (in theorie dus) de achterwaarts ook verbeteren omdat ze dan op zoek gaan naar een relaxte, ritmische beweging. (hierbij aangenomen dat er geen fysieke problemen zijn die specifiek optreden bij het achterwaarts gaan)
    Mag ik er nog wat instructies bij hoe mijn lb-i Poca 20 rondjes in galop gaat?
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

ik verwacht niet dat het bij Shanna komt door een fysiek probleem, aangezien ze het al 3 jaar doet en karianne niet echt iets bijzonders heeft gevonden bij de 2 behandelingen die ze heeft gehad.

De theorie van 20+ rondjes klinkt wel interessant. Is sowieso de moeite waard om aan te werken, aangezien de continuiteit in de gangen ook een punt was wat aangegeven werd bij mn liberty-audition.
    Met balkjes ben ik wel bezig, maar voorlopig is het al héél dapper van shanna als ze met 1 voorvoet over 1 balk wil stappen. laat staan dat we kunnen balkjes dráven

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

hmm interessant, snowdon zijn achteruit is ook drama.... en zijn continuiteit ook niet echt super...
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Heb je ook gewerkt met lange lijnen Sandra? Wat ik bij Droo doe vanuit zone 5: slalom achterwaarts vragen en/of minimaal 10 passen achterwaarts vragen. Hij reageert met de lange lijnen veeeeel beter dan met een yoyo, maar zijn achterwaarts bij de yoyo verbetert nu ook omdat ik met de lange lijnen bezig ben geweest. Ik kan Droo met de lange lijnen ook beter aanvoelen. Net als achterwaarts vanuit het zadel kun je ritme brengen in de benen door de teugels afzonderlijk te gebruiken (linkerteugel-linkerbeen, rechterteugel-rechterbeen). Misschien een idee?
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Wat ook kan werken is disengagen, stap achterwaarts, disengagen, stap achterwaarts... Hoeveel disengagen en hoeveel achterwaarts moet je een beetje voelen. Moeilijk uit te leggen op papier, maar zo heb ik het verholpen bij Paprika.
    Horses and Live, It's all the same to me...

Actief Forumlid Marlies's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2009

Wat betekent disengagen?
    Life's beautiful!! You just have to see it!

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

de achterhand laten wegdraaien van je toe terwijl de voorhand blijft staan
    Horses and Live, It's all the same to me...

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    .Volgens Carol Coppinger zitten problemen in het achterwaarts niet in het achterwaarts zelf, maar in de continuïteit van de gang, vooral bij de circling.
    Haar advies was om 20+ rondjes circling te vragen, vooral ook in de galop, tot het paard een relaxt ritme te pakken heeft.
    De 'normals' zijn soms zo gek nog niet
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

@ linda: daar zeg je wat. met lange lijnen gaat het wel wat beter ja. maar ik moet dan wel een flinke snelheid vragen hoor (en dat is bij Shanna dus bijna achterwaarts draf) . HYet voordeel met lange lijnen is dat ze minder gauw haar hoofd in de lucht steekt hierbij. Met een snellere yoyo drukt ze alleen maar haar rug weg en maakt eerder achterwaartse sprongen dan dat ze netter gaat lopen.

@ jarno: ik snap niet zo goed de link tussen disengagen tijdens het achterwaarts gaan en het diagonaal achterwaarts lopen. Waarom gaat een paard daar beter van achterwaarts? Het lijkt me een belangrijk punt voor mij om te snappen, om zo ook te kunnen zien hoeveel stappen disengagen en hoeveel stappen achterwaarts ik moet vragen.

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Het lijkt me idd belangrijk dat, wanneer je iets als dit wilt aanleren bij Shanna, ze niet haar rug wegdrukt. Eerst moet die 'brace' weg zijn alvorens je snelheid kan opbouwen imo. Dus yoyo zou dan bij mij al afvallen om dit haar te leren. Droo heeft bij de yoyo ook de neiging om zijn rug wat weg te drukken en ik werk dan veel liever aan de snelheid mbv de lange lijnen omdat hij daar de juiste houding wel zoekt (dat vind z'n weg dan uiteindelijk wel weer terug naar de yoyo). Maar je zegt dat Shanna bij de yoyo als je meer snelheid vraagt dus een soort van sprongen gaat maken? Kun je haar misschien wel mbv de porcupine terwijl jij in zone 1 staat dit aanleren? Of heeft ze dan ook de neiging om sprongen te gaan maken? Enige vorm van driving zou in dit geval niet mijn voorkeur hebben, maar meer porcupine op de neus of borst en lange lijnen (ook porcupine natuurlijk)
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten