Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 34

Topic: WAUW, massage door happy athlete

Re: WAUW, massage door happy athlete

ik ben zelf paarden masseur en niet van HA. ik heb ooit 1x een paard gehad die probeerde te schoppen, maar zijn bekken stond zo mega scheef dat hij gewoon veel pijn had (paard is doorgestuurd). paarden kunnen wel aangeven dat ze iets niet fijn vinden, maar ik heb nooit zulke reacties gehad als wat ik hier lees! daar schrik ik eigenlijk best wel van. hebben de paarden de dagen na zo'n behandeling dan geen last?
    het lijkt mij niet prettig!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Paarden moeten na de behandeling ook gelijk minstens een half uur ( liefst onbelast ) lopen , met veel galop om de afvalstoffen kwijt te raken.

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

Ik vind dat het wel waard, er is namelijk wel ontzettend goed resultaat!

Ik heb het eerst zelf uitgeprobeerd met m'n eigen schouder blessure, die ondertussen door alles en iedereen behandelt was (ook door gewone sportmassage) en er was geen enkele verbetering. na één van deze behandelingen was de pijn voor 80% weg!
    De diepte (en pijnlijkheid..) van deze massage heeft wel echt blijvend effect op je spieren, wat gewone (wat comfortabelere ) massages nooit gehad hebben.

Tas is eergister voor de tweede keer behandelt. De bilspieren waren wel ok, alleen de schouder was nog erg pijnlijk. Ze liep wel weer een stuk beter na de behandeling, er waren zelfs andere mensen die langs kwamen lopen en er wat van zeiden
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Tja pijn bij een massage, ik ben zelf onlangs een aantal keer gemasseerd (door gewoon een hele kundige fysio) voor RSI klachten die natuurlijk andere oorzaken hadden. Nou ik ging door de grond....even, en daarna was ik zo blij! Ik kon voor de massage geen auto meer rijden, niets meer tillen, niet meer computeren, niet meer sms-en, noem maar op en ik had een pijn, sochtends stond ik op met pijn en savonds was ik dolblij dat ik mocht slapen zodat ik mijn rechterkant niet meer hoefde te voelen, en nu kon ik weer alles! Dat is me die pijn dubbel en dwars waard en nu is het een paar maanden verder, hij heeft me nog 4 keer gemasseerd en oefeningen gegeven en ik heb nergens last meer van.

Dus om nou te zeggen; ik doe het niet want het doet zeer...ik zou het zelf zo weer doen. Alleen altijd zo jammer dat je je paard niet kunt uitleggen dat het ergens goed voor is.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ja daar ben ik het wel mee eens hoor Nicky, toch voel ikmij wel een beetje bezwaard. Maar goed,ik ga het whoopie dus wel van tevoren vertellen, ik denk dat ze daar wel wat van mee krijgt, en ik denk dat ik haar wat rescue druppels ga geven van Bach, hopen dat dat een beetje helpt, maar als de klachten verbeteren is het wel wat waard. Ik weet zeker dat ze nu ook pijn heeft bij bepaalde bewegingen.
    De therapeut gaf wel aan dat ze duur van de behandeling afstemde op het paard, dus dat vindt ik dan wel gunstig. Als er veel moet gebeuren dat komt ze nog maar een paar keer terug.

Ik moet eerlijk zeggen , ik vindt het wel spannend.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Dat kan ik me ook helemaal voorstellen Janneke!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Whoopie heeft vandaag haar behandeling gehad, het was pittig maar viel mij uiteindelijk niet tegen. Moet zeggen Whoopie reageerde redelijk mild ondanks dat ze duidelijk pijn had, achter schopte ze wel een paar keer en wou ze bijten, dat is ook echt de pijnlijke plek. Ze zat behoorlijk vast op haar hals rechts voor, en vanuit de lendewervels dat gebied aan beide kanten dat was duidelijk problematisch, en haar triceps(?) achter bij de bilspieren die zaten erg vast.

Ze adviseerd in principe 3 behandelingen na elkaar en dan nog eenmaal na zo,n 6 weken.
    Moest Whoopie na de behandeling een half uurtje laten bewegen, en dat deed ze echt goed, wat draven wat goed ging, galopje op beide kanten gevraagd wat ze ook deed, zelfs op links en dat mag erg bijzonder genoemd worden. Ik ben positief, ben benieuwd hoe het verder doorwerkt voor whoopie.

Bedankt voor jullie tip!!
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

Ik denk dat je de biceps bedoeld, achter, midden op de bil zeg maar?

Wat goed dat het zo goed beviel!!!

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ja natuurlijk Sanne , biceps.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

die spieren waren bij tas ook enorm stijf ik ben benieuwd naar het effect bij whoopie, hou ons op de hoogte

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Vandaag weer even bij whoops geweest, haar even in een kwartiertje wat dingen laten doen en dat ging goed , drafje beide kanten op 2 cirkels achter elkaar doet ze alleen af en toe op een goede dag, en beide zijden weer galopje, ze was er niet helemaal blij mee maar deed het toch echt netjes, als het echt niet goed voelt dan gaat ze of racen of wordt erg boos, nu niet. Ze moet er zelf ook nog even aan wennen denk ik, ben benieuwd kan zelf pas zondag weer. Ze ziet er anders uit in de bewegingen, meer achterbeengebruik lijkt het ipv alleen stuwen. Maar goed even kijken hoe het zich verder ontwikkeld.
    Ben voorzichtig optimisctisch
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Dat klinkt wel heel positief Janneke!

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Whoopie kreeg vandaag haar tweede behandeling. Whoopie ziet er gewoon anders uit , alsof ze korter is geworden , de kuil achter haar schoft is veel minder geworden, en achter ter hoogte van haar lendewervels kan ze haar rug welven, mooi om te zien.
    De behandeling viel echt niet mee vandaag, had te doen met haar, met name in de buik zit echt een probleem wat pijn doet, daar slaat ze dan ook echt en probeert te bijten.

En ondanks dat ik er zelf ook moeite mee heb, vindt ik het meer dan de moeite waard, Whoopie zelf is al helemaal niet haatdragend, sterker nog ze mag Anita graag.
    Na die tijd even een half uur met haar gewerkt, ongeloofelijk om te zien, ze lijkt weer zo,n mooi paard echt ze toont zo anders. Tijdje aan de longe gehad, dacht zal die tip van Roos nog even meenemen (laten draven als ze gaat eten), ha ha Whoopie kan ook draven en eten hoor, ook al ligt ze dan bijna op haar neus in het gras, grappenmaker.
    Haar vrij veel laten draven, gebruikt haar lijf dan goed, ok geen uitgestrekte draf maar dat is teveel gevraagd, even wat sbw op de cirkel en daarna nog even op beide hand aanspringen in galop gevraagd,op links wordt ze wel boos maar doet het netje,s.
    Ik ben zeer tevreden tot nu toe, hoop dat ik dit weekend even op haar kan rijden, eens kijken hoe dat voelt.
    volgende week nog een keer en dan even verder kijken.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Wow wat fijn dat je zoveel positiever veranderingen ziet!
    Ik ben heel benieuwd hoe het aanvoelt als je strakjes gaat rijden.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Triggerpoint behandeling is het eigenlijk, en dat kan extreem pijnlijk zijn (denk maar aan je spierknopen bij je schouders). Dat is voor mij een reden om het in mijn achterhoofd te houden, maar niet als een "gewone" massage te zien.
    Fijn dat het goed lijkt te helpen voor bijv. Ryan en Whoopie: super! In die situaties zou ik het denk ik ook overwegen.

Bladwijzers

Forum Rechten