Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 40

Topic: Zonnebrandcreme bij paard

Re: Zonnebrandcreme bij paard

In paard en sport staat een artikel over zonnebrand.
    Hierin wordt uitgelegd dat de oorzaak niet het zonlicht is, maar de inwerking van fotosensibele stoffen. Door het opnemen van deze stoffen kunnen overgevoelige paarden al een extreme huidreactie krijgen bij een klein beetje (zon)licht.
    Belangrijk is een weide zonder jacobskruiskruid of voer. Ook is schaduw in de wei belangrijk of eventueel overdag op stal. Zonnebrandcreme voor mensen kunnen goed gebruikt worden. Er staat niet bij welk merk/soort. Mocht het paard helemaal verbrand zijn dan bestaat de behandeling uit medicijnen met cortico's.

Ik zou het bij Eik afwachten, je hebt het gauw genoeg in de gaten of er eerste tekenen zijn. Als je wilt smeren kies dan sunblock speciaal voor baby's. Die zijn vaak ook waterproof en bevatten meestal weinig tot geen parfum.
    XxX ikke

Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    56
    Dagboek Berichten
    14

Hier in Frankrijk veel zon. Maar onze paarden kunnen in de inloopstal of onder een boom gaan staan, wat ze dus ook regelmatig doen. Net even voor de zekerheid gekeken (ze staan allemaal te schuilen hiernaast) maar er heeft er ook geeneen een witte neus, zelfs niet de schimmel. Wij hebben dan ook nog nooit met zonnebrandcreme gesmeerd.
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Ik ben eruit. Ik ga niet smeren.
    Er is schaduw in de wei, en ik heb besloten dat Eik vooral niet overgevoelig is voor dat wat Jildau schrijft.

Bedankt allemaal voor het meedenken!
    Started!

nicky's neus is op moment heel gevoelig en ik mag er ook niet aankomen,

van weekend maar is even in de stad rond struinen.. misschien dat ik iets kan vinden
    onze paarden hebben op dit moment geen mogelijkheid tot schuilen.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Bij de paardendrogist verkopen ze ook een neuskapje wat je kunt bevestigen aan het halster tegen zonnebrand.
    Is volgens mij nu in de aanbieding.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Bij de paardendrogist verkopen ze ook een neuskapje wat je kunt bevestigen aan het halster tegen zonnebrand.

ik wil mijn paarden geen halster om in de wei.

Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie

Same here.
    Natuurlijk... als niet anders, dan wel. Maar vooralsnog liever niet.
    Started!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door mitzel
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie

Same here.
    Natuurlijk... als niet anders, dan wel. Maar vooralsnog liever niet.
    ik helemaal niet vind veel ste eng als ze ergens achter blijven hangen..
    daarvoor hebben wij te veel dingen in de wei staan..

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik vindt zonder halster ook prettiger hoor maar soms kan het een oplossing zijn, als je niet dagelijks kunt smeren bv, er zijn halsters die op een bepaalde plaats breken wanneer er teveel druk opkomt.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Ik vindt zonder halster ook prettiger hoor maar soms kan het een oplossing zijn, als je niet dagelijks kunt smeren bv, er zijn halsters die op een bepaalde plaats breken wanneer er teveel druk opkomt.
    Je hebt helemaal gelijk. Als niet anders kan, dan een halster!
    Vooralsnog ga ik proberen, zonder te smeren.
    Started!

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Dan hoef ik vast niet meer te vertellen dat we Zwitsal factor 50 hebben.

Actief Forumlid Katla's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006

Sarah haar neus is nog steeds helemaal in tact, zelfs met de waarschuwingen van afgelopen dagen dat de zon het hoogst staat en er gewaarschuwd wordt met zonnegraad 7 (hoogste is .
    Savvy is knowing where to be, when to be, why to be and what to do when you get there.

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Hier 3 met geheel of gedeeltelijk witte neuzen.

Sterre heeft een witte neus en dat loopt zelfs 1 neusgat in. Die verbrand een klein beetje in het begin van het seizoen en daarna niet meer.
    Brego verbrand helemaal niet. En Vival de Welsh verbrand als een gek. Bij hem hebben we alles geprobeerd te smeren, maar niets hielp.
    Hij draagt op de hele hete dagen een neusflapje aan zijn halster. Niet helemaal ideaal, maar het helpt tenminste wel.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Hier nog een roze-neuzen-paard-eigenaar. Bruut smeer ik nooit. Hij heeft wel eens (heel af en toe) wat korstjes, maar dat is niet eens helemaal gerelateerd aan veel en felle zon. Ik vermoed dat het eerder de combinatie van een kruidje of plantje waar hij met zijn snufferd tegenaan gestaan heeft is in combi met (zon)licht...

Ik heb ooit gehoord dat als je eenmaal begint met smeren.. je er nooit meer vanaf komt omdat de huid eraan gewend raakt. Het is bij humaan gebruik bekend onder de naam: paraffine-verslaving.

PARAFFINEVERSLAVING
    In een medisch rapport van allergoloog Dr. T.G. Randolph wordt gewaarschuwd voor het gebruik van minerale oliën en vetten. Zij lossen de natuurlijke huidvetten op, blokkeren de vochthuishouding en de zuurstofopname van de huid.
    Doordat de huid door de tijd heen gewend (verslaafd) is geraakt aan deze stoffen is zij nauwelijks meer instaat zelf nieuwe huidvetten aan te maken. Wanneer de circulatie van de huid op lange termijn wordt verhinderd, vertoont de huid uiteindelijk uitdrogingsverschijnselen en ten gevolge daarvan mogelijk allergie. Bovendien kan minerale olie ook wel degelijk acné veroorzaken.
    Zodra men deze ingrediënten niet meer toepast gaat de huid trekkerig en droog aanvoelen en is men geneigd toch maar weer naar deze vette huidbelastende stoffen te grijpen. Denk hierbij als voorbeeld aan degenen, die voor hun lippen altijd een lipstick of lipbalsem op zak hebben.
    http://www.haar.magster.eu/?p=379

Amy verbrandde ook altijd in het begin van het seizoen, daarna niet meer. Ik smeer nooit, ook niet bij Pebbles die toch een heel licht ontvlambaar huidje heeft. Ook zij is er na de eerste zonnebrand doorheen.

Bladwijzers

Forum Rechten