Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: zweten op de trailer

zweten op de trailer

Woensdag is Ryan naar een andere stal gegaan, de trailer op ging prima, stang ging ook goed. (kan nog beter maar door veel friendly in zone 5, ging het al veel beter)

Onderweg bleef hij goed stil staan, in tegenstelling tot vorig jaar toen hij flink stond te schrapen.
    Heel rustig gereden.

Ook het uitladen ging prima, toen de stang weg ging bleef hij nog rustig staan en moest ik vragen of hij de trailer uit wilde stappen.
    Wat ook heel beheerst en rustig ging.

Alleen wederom heeeeel veeeeel gezweet, het was wel warm en plakkerig die avond, maar toch stress denk ik.

Iemand nog tips of ideeen, hoe ik die stress tijdens het rijden kan verminderen.

Gewoon vaker een tripje maken of......

Thanks
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Re: zweten op de trailer

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om veel te oefenen?
    Maar ik heb hier toch al meerdere malen gehoord dat het allemaal om de voorbereiding gaat.

Zorg dat al het oefenen wat je doet twee keer zo extreem/lang/moeilijk en weet ik wat is zodat de eigenlijke reis piece of cake is....

Gooi dus al je imagination in de strijd om hem te leren dat die kleine korte ritjes die hij zo nu en dan moet doen niet eens meer worden opgemerkt.

Misschien is het het bewegen, de trilling, een wip zou dan een goede voorbereiding zijn. wat ze hier ook hebben zijn twee zeilen gespannen in een houten frame zodat het een squeeze is. Het is hoog, smal en het wappert. en dan zijn er nog vierkante gaten in geknipt dus het wappert aan alle kanten.

Zoals John het zei: what happens if the pressure get's turned on...
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

2 jaar geleden was de bodem van de trailer kleddernat als ik Shanna een half uur vervoerde. Het is heel snel verbeterd toen ik regelmatig een uur naar enschede reed. Ik heb het idee dat Shanna sneller wende door ritten die langer duurde. ik heb dus heel vaak haar meegenomen op langere ritten en tussen door veel droog geoefend. 4 op de 5 keer trailerladen bleven we staan. Die regel probeer ik nog steeds aan te houden

Bedankt voor jullie reactie's!

@anroomy: Helaas nog niet in bezit van een eigen trailer maar op mijn vorige stal gingen er vrij vaak mensen op dressuur wedstrijd en mochten Ryan en ik dan altijd even met de trailer spelen.

Ik denk dat het inderdaad vooral in het gewiebel zit, ik zal inderdaad eens nadenken over een wip ofzo iets!

@sandra: Fijn dat Ryan niet de enige is, ik denk dat ik maar eens een paar keer op en naar ga naar Enschede voor een playday of en een zomerkamp ofzo.

Wij zijn van de +/- 100x oefenen, maar 2x keer gaan rijden.
    Mmm daar ligt alwel het antwoord op mijn vraag denk ik.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Bladwijzers

Forum Rechten