Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Veel flemen?

Veel flemen?

Ariël fleemt veel. Echt opvallend veel. Ze doet het na het rollen, na het likken van je handen, na een fase 4, na het eten ect ect. Ik ben benieuwd of iemand dit kent en hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken.
    He who thinks he can and he who thinks he can't, they are both right.
    www.paardopzijnbest.nl

Actief Forumlid Katla's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006

Re: Veel flemen?

Ik na je denk ik niet verder helpen.

Ik weet dat paarden flehmen zodat ze geurtjes kunnen opnemen met het jacobsorgaan. Flehmen kan ook een pijnaanduiding zijn, bij ons staat een paardje dat flehmt als zij koliek heeft. De hengst doet het vanwege de geurtjes, zo ook de veulens. De andere merries flehmen vrij weinig of alleen bij het ruiken van een bepaalde geur.
    Savvy is knowing where to be, when to be, why to be and what to do when you get there.

Hmm, how interesting!
    Bedankt!
    www.paardopzijnbest.nl

Actief Forumlid ingejanssens's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006
    Leeftijd
    58

Utan doet het ook als hij pijn heeft.

Maar Brunhilde en Raissa doen het ook tijdens het spelen. Ik denk dat het een beetje ontlading van emotionele gebeurtenissen of stress is op dat moment. Als ik Brunhilde de YOYO-game aangeleerd heb, deed ze dat heel veel. En ik heb het vorige week nog gezien bij Boyke, een paardje van vrienden die vorig jaar naar een stal geweest is om 'opgeleerd te worden'. Maar toen hij terugkwam konden ze er nog niet op rijden want na 100m bokte hij zijn ruiter eraf.

We hebben vorige week met hem gespeeld (LB-E) en dan heb ik hem opgezadeld, allemaal geen probleem. En dan is dirk eropgekropen en heb ik hen gewoon even laten staan en dan terug afstappen. Een paar keer hetzelfde. En ik had dit nog nooit gezien, Boyke heeft bijna 5 minuten staan flemen, kweet niet wat er mee gebeurd is op die stal, maar hier moesten heel veel negatieve emoties afkomen.
    Na een kwartiertje zijn we beginnen stappen en het paardje begon zich heel stilletjes te ontspannen. Op een bepaald moment zijn we dan van voorwerp naar voorwerp gewandeld met Dirk op z'n rug, en ging Boyke alle voorwerpen met z'n neus aanraken, hij was helemaal op zijn gemak.

Ik denk dat je moet zien in welke situatie je paardje is, en dan inschatten wat het betekent.
    Mijn paarden zijn m'n echte vrienden
    https://www.facebook.com/groups/1409316672673002/

Ik denk dat ik een aardig idee begin te krijgen. Met veel dank aan jou verhaal. Bedankt!
    www.paardopzijnbest.nl

Bij Pias is het duidelijk een geur-ding. Hij is lang hengst geweest en kon heel lang staan flemen als hij bijvoorbeeld aan de mest van een ander paard had geroken. Inmiddels is hij ook al weer lang ruin en is dat gedrag langzaam uitgedoofd. Misschien dat hij het nog wel een keer doet als hij een hengstige merrie ruikt ofzo, maar lang niet meer zo veel als vroeger.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

bij snowdon is het ook een spannings ding, als is zenuwachtig ben gaat hij ook flemen, en bij geur ook... toen hij net bij ons was langs de snelweg fleemde hij ook heel veel.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Bladwijzers

Forum Rechten