Vindt het toch wel even de moeite waard om te delen.
Whoopie bleef reageren op het zadel en op het aansingelen echt behoorlijk, nu spelen er bij haar meerdere dingen mee soms heeft ze last van de buik en zal daardoor het aansingelen ook niet prettig zijn,echter ze heeft ook minder gereageerd.
Ik wist niet zo goed wat te doen, kleinere /grotere boom, dekje aan de voorkant wel/niet opvullen, en Whoopie heeft 1 schouder die en verder naar achteren ligt en meer ontwikkeld is waardoor ze mij altijd net scheef zet met het zadel.
Toch maar iemand laten komen, (Bianca van 2 Bone, heeft de opleiding sadelmasterfitting (zoiets) gevolgd.
Bleek dat ik de neiging had om aan de voorkant te veel op te vullen dat werkt juist verkeerd, ik had al de grotere boom in het zadel gedaan. Met het zadel is eigenlijk niets mis, past op zich goed, alleen doordat de schouders in verhouding met de singelplaats redelijk naar achteren staan neemt de singel het zadel te ver mee naar voren. Een andere singel geprobeerd , een bananensingel met vrijheid voor de voorbenen (ik heb een tijdje terug eentje geprobeerd die dat niet had en die ging irriteren achter haar voorbenen) hierdoor krijgt het zadel net dat beetje meer ruimte om iets verder achter op de rug te blijven liggen waardoor ze de rug ook niet gaat wegdrukken.
We hebben even gekeken hoe ze het deed in draf onder het zadel, wat een verschil in beide singels, met de oude singel na een paar passen terugvallen in een heel kort drafje, met de nieuwe singel loopt ze gewoon rustig door in draf (kleine stukjes), ikvondt het heel erg bijzonder dat verschil.
Ben heel erg benieuwd hoe dit verder gaat bevallen, ben er blij mee wel duur (130 euro), maar beter dan een ander zadel. en het gevoel hebben dat het zadel nu ok moet zijn dat is ook onbetaalbaar.
Bladwijzers