-
Waar is mn fase 4 voor yoyo gebleven?
Pff.., een maand terug was Doon nog zo lekker fel maar tegelijkertijd, als ik rustig werd, hij ook heel rustig. Wat is nu het geval, met yoyo gaat hij ipv keihard achteruit uÃ*terst sloom.. . Normaal was een tik op zn borst met de CS als fase 4 voldoende om hem de hele sessie te overtuigen dat hij toch écht was sneller achterwaarts moest. Dus 1 x een fase 4 en het was weer in orde. Nu..., reageert hij plotseling niet meer op de CS op zijn borst! Het doet hem niets en gaat zich dus juist afsluiten ( arrghhh..., haflingers! ). Ik krijg helemaal niets meer gedaan dus snel stoppen met die oefening en weer even aandacht erbij vragen. Maar hij is zo afstandelijk de laatste tijd. Hij is niet bang voor de CS want daarmee mag ik doen wat ik wil maar toch begrijpt hij mij lichaamstaal op een één of andere manier niet. Terwijl ik toch altijd heel duidelijk ben in life up en down. Ik merk nu wel dat ik aan mezelf begin te twijfelen, mn houding is twijfelachtig en Doon komt nu vaak heeeeel voorzichtig naar me toe als ik hem naar me toe vraag. Zon klein stapje van..., ja? kan het? Vreselijk vind ik dat! Voorheen snapten we elkaar zo goed en nu opeens is er sprake van een vreselijke miscommunicatie!
Ik baal er enorm van dat ik nooit cursussen heb kunnen doen om de puntjes op de i te zetten en nu zitten we op een bepaald niveau dat je vastloopt als je geen hulp krijgt. We hebben altijd vooruitgang geboekt maar nu is die vooruitgang ver te zoeken. Vaak dezelfde oefeningen om hem feller te krijgen maar volgens mij komt het zn strot uit. Maar dit zijn wel even de oefeningen om erin te komen, hij moet wel respect tonen. Als dit al niet lukt kan ik niet verder... . En zijn beste spelletje, de yoyo is nu dus een ramp! Soms, als ik voel dat hij zich niet zal afsluiten, geef ik als fase 4 een tik op zn schouder met de SS. Dit is op zich wel effectief maar dan rent hij eerst de cirkel op ( ongelooflijk snel, te snel om te kunnen corrigeren ) en dan vraag ik om disengagement en dan weer achterwaarts. Dan gaat hij weer pijlsnel naar achteren. Maar dat werkt voor 1 keertje en dan later herhaalt het zich weer... . Op grote afstanden is het helemaal een ramp dus dat laat ik voorlopig even zitten. Eerst de kleine afstanden wat feller.
At liberty in de grote wei ging voorheen super, zelfs cirkels gingen goed, hij bleef netjes aan mn elleboog plakken. Nu rent hij er heel vaak vandoor en duurt het een tijdje voordat hij weer komt. Hij lijkt écht boos! Ik snap er niets van! Hoe kan hij opeens zo omslaan in zon korte periode? Volgens zijn oude eigenaresse, die af en toe nog rijdt, doet hij behoorlijk vreemd bij haar. Die tumor geeft toch een hoop druk op zijn hoofd waardoor hij evt. gekke dingen kan gaan doen. Maar ik ben gewend mezelf de schuld te geven van de problemen dus ik blijf het zoeken bij mezelf. Ik ben niet duidelijk genoeg, te saai, vaak hetzelfde, teveel verlangen etc. Pfff..., als het niet goed gaat met mij en Doon dan gaat alles naast Doon ook slecht. Stel dat hij plots overlijdt, dan wil ik het niet eindigen op deze manier! Maar op de manier waarop ik hem ken!
Ik weet niet precies wat voor een antwoord ik van jullie verwacht
, ik moest mn verhaal gewoon even kwijt want ik loop en nu al een aantal weken mee en aangezien jullie de enigen zijn die begrip hebben voor dit soort problemen... .
Sorry voor het lange verhaal!
-
Forum Meubilair
Re: Waar is mn fase 4 voor yoyo gebleven?
Hoi Sophie,
Mooi dat je in elk geval even je verhaal kwijt kunt hier.
Ik kan niet zo goed beoordelen wat de oorzaak zou zijn, omdat ik jullie niet zie en ook omdat ik totaal niet weet wat voor invloed die tumor zou kunnen hebben.
Maar wat ik wel weet, is dat het voor paarden saai begint te worden als je te lang hetzelfde blijft vragen. Jij bent misschien een tijdje bezig geweest om de yoyo snappier te krijgen en op een gegeven moment lukt dat dan ook best goed. Maar na een tijd wordt het saai voor je paard, omdat je er niet NOG verder mee kunt gaan. Voeg je wel genoeg imagination en purpose toe aan het oefenen?
Misschien is het een idee om gewoon eens wat 'speelgoed' mee te nemen naar de wei. Een paar pionnen en balkjes neerleggen en vooraf wat taken bedenken die je wil gaan oplossen. Zo krijgen de oefeningen weer een doel en kun je ook beter een vooruitgang zien. In de challenge boekjes staan genoeg leuke ideeen waar je helemaal niet veel materiaal voor nodig hebt. Zelfs een paar emmers of lege flessen zijn genoeg om een heel parcoursje mee uit te zetten.
Sterkte ermee!
Never underestimate the Universe
10% korting bij
EquiPlay met code: 10%eraf
-
Actief Forumlid
Het is moeilijk om er wat van te zeggen, en idd als je de yoyo te vaak speelt word het saai voor je paard, en jij word alleen maar hopeloos omdat het niet meer gaat als eerst. Wat je ook kan doen is de side-ways game spelen, dat is een dominant spelletje, en dan moet hij op jou letten. Als Shadow ook verveeld is doe ik de side-ways game, en daarna is hij weer helemaal snappy. Hoop dat dit je kan helpen. Maak er in ieder geval geen obsessie van, en denk niet van te voren het lukt toch niet, want ook dan zal het zeker niet lukken. Speel anders even geen yoyo, later pikt hij het wel op.En net wat callippo zei, probeer met balkjes of iets anders. Ik wens je veel succes, en kop op,het gaat je vast wel lukken.
-
Forum Meubilair
Het is ook niet zo dat je elke keer dat je oefent, alle games MOET spelen. En zeker niet als losse onderdeeltjes. Je kunt yoyo verweven in andere oefeningen, bijvoorbeeld in sliding rock. En probeer elke keer te zoeken naar een kleine verbetering, hou je paard alert! En beloon hem ook telkens uitbundig als het ineens net ietsje beter gaat dan voorgaande keren. Niet te snel tevreden zijn met de standaard prestatie van hem, maar hem uitdagen.
Maar met Donus zou ik wel heel goed letten op zijn fysieke toestand, maar dat doe jij vast al.
Never underestimate the Universe
10% korting bij
EquiPlay met code: 10%eraf
-
Het is gewoon wat op dat moment goed uitkomt, het is niet dat ik die spelletjes doe omdat die moeten. Gewoon er even inkomen, wat rennen, stops, achterwaarts, zijwaarts etc. Gewoon wat simpele oefeningen vragen voordat ik circling of springen oid ga doen.
Geen yoyo vragen voor een tijd lijkt me zo moeilijk! Ik probeerde het de laatste tijd wel maar het is zo handig om hem af en toe even naar achteren te yoyo-en. Andere dingen die veel meer respect vragen doet hij dan wel weer... . Erg vreemd.. .
Zijwaarts ging een tijd geleden aardig goed en ben toen begonnen met zijwaarts snappier. Eén keer verkeerd ingeschat, dacht dat het disrespect was dus een fase 4 terwijl ik dat echt niet had mogen doen. Ik kon niet meer in zijn buurt komen, zuchten, briesen, wat ik ook deed, ik kon hem niet overtuigen dat ik ontspannen was. Nu, na heel snel en heel lang belonen bij elk zijwaarts stapje ( voorheen begon hij te flippen als ik zijwaarst vroeg ) gaat het nu wel redelijk. Kan me daar misschien ook meer op focussen en natuurlijk meer imagination gebruiken ( Ga denk ik eens de dvds bekijken, misschien wat inspiratie ).
Pff..., enige troost is dat het nu alleen nog maar beter kan gaan en zoals altijd komen we wel uit de dip, maar het is gewoon jammer.
Bedankt voor de tips!
Forum Rechten