Heb nog eens een vraagje voor jullie...
durf het bijna niet meer vragen, er staan hier al zo veel vragen van me.
![]()
Mijn verzorgpaard staat samen met zijn 2 vriendjes op een wei,
ze worden bijna nooit gescheiden en als er al eentje weggaat, staat hij nog altijd samen met de andere.
Nu zou ik hem graag laten wennen aan buiten wandelen (aan de hand), maar vanaf het moment dat we
buiten de wei zijn, is hij zo gespannen als wat en als we uit het zicht zijn van de andere paarden, wordt hij zot.
(heb ik zelf nog niet gedaan, maar de eigenares wel)
Ik vind dat normaal en we hebben bedacht dat we hem best metertje per metertje buiten kunnen laten wennen.
Dus eerst net tot aan de grens van de wei, als hij zich daar op zijn gemak voelt, een paar stapjes verder en zo opbouwen.
Nu was mijn vraag; als we zo buiten zijn, (hij is dan natuurlijk heel alert en een beetje zenuwachtig) kan ik hem dan best
gewoon laten doen, laten rondkijken en laten grazen, als hij zich al wat beter op zijn gemak voelt. Of kan ik dan beter
wat grondwerk oefeningen doen om hem bezig te houden, zodat zijn aandacht bij mij blijft en niet in de omgeving?
(ik heb dat nog niet geprobeerd, ik vrees ook dat dat niet zo makkelijk zal zijn als hij zich niet op zijn gemak voelt)
Groetjes,
Marlies
Bladwijzers