Ik zat al te wachten wanneer ik het eerste veulenvraag-topic moest openen.. nou, nu dus.
Zoals de meesten wel weten heeft Wien een David aan haar zijde, hij is nu 4 weken oud. Wanneer ik met Wien bezig ben, is hij vooral erg vervelend![]()
Rondracen, tegen Wien aanstijgeren, bokken, dat soort dingen. Daar kan ik zelf wel om lachen, maar als het te lang duurt dan krijgt hij meestal een dreigement van mams naar hem toe geslingerd, die vind het ronduit irritant.
Wat ik me dus afvraag, is Wien dan bezig met opvoeding oid, of verdedigd ze onze 'herd of two' en pikt ze dus mijn taak in.
Zo ja, dan zit ik er even mee hoe ik David in dat geval effectief kan wegsturen, zonder dat z'n vertrouwen (weer) een knik krijgt.
Zo nee, dan heb ik nog een vraag;
David knabbelt overal op. Alles MOET in zijn mond en 3 keer rondgeslingerd worden, dat is wel logisch.
Kauwen mag op alles, behalve op mij natuurlijk. Nu ben ik steeds aan het wiebelen/blocken als dat hap-mondje te dichtbij komt en dat werkt ook wel. Hij probeert het een tijdje, maar met dat gewiebel lukt het niet dus zoekt hij iets anders. Ik vroeg me af of het kwartje hiermee uiteindelijk gaat vallen dat bijten niet mag, of dat hij hiervan niks anders leert dan dat mensen nogal spastisch zijn.
Als iemand wat ideeën heeft, graag!
Bladwijzers