Hoi iedereen
Sedert een aantal weken ben ik op zoek naar een nieuwe stalling voor men paardje, met dat ik niet meer tevreden ben waar ik nu sta (betaal teveel voor wat ik krijg en het klikt niet meer met de staleigenaar...)
Nu heb ik twee stallingen gevonden die een mogelijkheid kunnen zijn, alleen twijfel ik enorm en geraak ik er niet aan uit welke nu de beste zou zijn, voor zowel Anaïs (men paard) en mezelf. Ik zou graag jullie mening willen weten welke jullie het meest aanspreekt, dit zou mij misschien een andere kijk kunnen geven op de zaken.
Stal 1
- ligt op een kleine 5 min met de auto van bij mij thuis
- piste van ongeveer 20 x 60 met verlichting en drainage
- verschillende weiden met leidingwater maar geen schuilstallen
- in de zomer blijven ze dag en nacht op de weide
- er staan 1 pony en 1 shetlander (van de eigenaars zelf)
- er is een zadelkamer
- er zijn twee (binnen)stallen ( goed verlucht) die niet grenzen aan de weiden (paarden mogen er maar in tijdens de wintermaanden, de shet zal dan in een eigen paddockje staan naast de piste met een eigen schuilstalletje)
- in de wintermaanden mogen de paarden (zijn dan met twee moest ik er staan) in de piste overdag
- paarden staan op vlaslemen in de winter, ik mag men stal zelf mesten
- het is er proper, maar enorm privé met dat ik de enigste huurder ben, dit is ook de eerste keer dat die mensen een stal zouden verhuren aan iemand dat ze niet kennen, dus redelijk eenzaam...
- niet zoveel wandelmogelijkheden, je zit redelijk ingesloten ( autostrade aan je ene kant, vaart aan je andere kant, enz)
- als ik eten wil geven naast hooi dan moet ik dit ook zelf aankopen
stal 2
- ligt op een kleine 10 min met de auto van bij mij thuis
- piste van ongv 20 x 40 met verlichting (geo pad bodem)
- je kan kiezen of ze in de zomer dag en nacht op de weide of alleen overdag op de weide staan
- op de weides hebben ze geen automatisch drinkbakken en geen schuilstallen
- er staan verschillende paarden van verschillende leeftijden
- er staan naast de staleigenaar zijn paarden ook nog 3 andere pensionpaarden
- je kan kiezen of ze op vlaslemen of stro staan
- de stallen zijn binnen maar goed verlucht en de paarden kunnen elkaar zien
- het is er ietwat slordig en ze hebben geen zadelkamer (is momenteel een caravan, maar is een work in progress, werd mij verteld)
- super dicht bij het strand (ongeveer 15 min wandelen te paard)
- tijdens de wintermaanden kunnen ze buiten in kleine paddockjes
- ik moet zelf men stal mesten (wat ik niet erg vind) en eten aankopen als ik naast hooi nog iets anders wil geven
Dit is ongeveer een beschrijving van de twee stallingen, ik ben benieuwd naar jullie voorkeuren...![]()
Ikzelf vind het zeer moeilijk om te beslissen!!
grtjs
Margaux
Bladwijzers