hai allemaal,
Hoop dat jullie iets zinnigs hierover kunnen zeggen want ik trok wel met m'n wenkbrauwen de laatste dagen. Volgende is aan de hand (voor het gemak nummer ik de ponys, Merrie 1 t/m 5)
Merrie 1 is de stammoeder en heeft van ouds her het meest te zeggen.
Merrie 2 t/m 4 doen klakkeloos wat Merrie 1 wil. Merrie 5 is een gast.
Merrie 2 heeft na nummer 1 het meest te zeggen, daarna Merrie 3 en dan Merrie 4.
Dit is allemaal duidelijk. Nou komt merrie 5, de gast dus erbij. Merrie 5 heeft zelfs bij merrie 4 niks tezeggen.
Ze gaat ook aan de kant alhoewel nr.4 er moeite voor moet doen.
Merrie 1, de opperchef van de koppel loopt normaal in verband met verhoogde kans op bevangenheid sinds kort direct naast de ploeg apart. Nou heb ik ze enkele dagen geleden bij de rest gelaten en wat zie ik tot grote verbazing: 2 t/m 4 voegen zich ogenblikkelijk zonder een enkel scheef gezicht weer naar 1. Merrie 5 doet dat echter niet en gaat de strijd aan en dat niet te zuinig.![]()
Vreemd vind ik dat 2 t/m 4 zich schikken onder nr.1, dat 5 zich schikt onder nr.2 t/m 4 maar niet onder 1, die eigenlijk al tig jaar chef is.![]()
Dit zou van de winter tot flinke problemen kunnen leiden als gebeurd wat ik denk en nr.5 niet huiswaarts keert..... en de koppel op een veel kleiner stuk samen overwintert![]()
Bladwijzers