Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: Machtsstrijd!?

*nieuw*
    Aangemeld
    Jun 2009

Machtsstrijd!?

hai allemaal,
    Hoop dat jullie iets zinnigs hierover kunnen zeggen want ik trok wel met m'n wenkbrauwen de laatste dagen. Volgende is aan de hand (voor het gemak nummer ik de ponys, Merrie 1 t/m 5)

Merrie 1 is de stammoeder en heeft van ouds her het meest te zeggen.
    Merrie 2 t/m 4 doen klakkeloos wat Merrie 1 wil. Merrie 5 is een gast.
    Merrie 2 heeft na nummer 1 het meest te zeggen, daarna Merrie 3 en dan Merrie 4.
    Dit is allemaal duidelijk. Nou komt merrie 5, de gast dus erbij. Merrie 5 heeft zelfs bij merrie 4 niks tezeggen.
    Ze gaat ook aan de kant alhoewel nr.4 er moeite voor moet doen.
    Merrie 1, de opperchef van de koppel loopt normaal in verband met verhoogde kans op bevangenheid sinds kort direct naast de ploeg apart. Nou heb ik ze enkele dagen geleden bij de rest gelaten en wat zie ik tot grote verbazing: 2 t/m 4 voegen zich ogenblikkelijk zonder een enkel scheef gezicht weer naar 1. Merrie 5 doet dat echter niet en gaat de strijd aan en dat niet te zuinig.
    Vreemd vind ik dat 2 t/m 4 zich schikken onder nr.1, dat 5 zich schikt onder nr.2 t/m 4 maar niet onder 1, die eigenlijk al tig jaar chef is.
    Dit zou van de winter tot flinke problemen kunnen leiden als gebeurd wat ik denk en nr.5 niet huiswaarts keert..... en de koppel op een veel kleiner stuk samen overwintert

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: Machtsstrijd!?

Ik vindt het niet zo vreemd hoor, onder paarden schijn je een verschillende rangorde te kunnen hebben, feit dat ze nr 1 niet als leider erkent zal ook komen omdat ze haar ziet zoals ze nu is, mischien maakt ze niet zo,n stevige indruk of zo en de andere paarden kennen haar nog van de vorige jaren waardoor ze krediet heeft opgebouwd??
    Als het goed is , althans dat hoop ik voor je wordt op een gegeven moment duidelijk wie de baas is en kan de rust terug keren, sommige paarden kunnen blijven rusie maken, maar dat hoeft niet.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

*nieuw*
    Aangemeld
    Jun 2009

Re: Machtsstrijd!?

Dank je Whoopie voor je reactie.
    De anderen kennen haar zeker, het is hun moeder. Ze is best goed in orde op moment maar de 5-de is ook top in orde en lijkt kwa postuur nogal op de ander.

Bladwijzers

Forum Rechten