Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Kinderen en horsemanship...

  1. #1
    Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Kerkdriel
    Berichten
    2.735

    Kinderen en horsemanship...

    Wat zou jij kinderen bijbrengen als je ze 3 lesjes natural horsemanship van een half uurtje mocht geven?
    Het leiden en volgen en vooral halthouden vind ik erg belangrijk...
    verder beetje lichaamstaal, friendly game, hoofd laag vragen.
    Misschien driving game achterhand...

    maar dit had ik zelf al bedankt, wat zouden jullie kinderen leren?
    het moet natuurlijk heel rieeel zijn, heel werkelijk...
    The darkest hour is befor it get light!!!

  2. #2
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Re: Kinderen en horsemanship...

    Elianne, ik heb een word documentje voor kinderen opgesteld met de basis van NH.
    Als je interesse hebt geef dan je e-mail adres door.
    "Dromen komen uit..."

  3. #3

    Re: Kinderen en horsemanship...

    Vooral niet aan de leadrope trekken!

    In kindertaal uitleggen dat een paard een VLUCHTdier is en alszodanig reageert.

    Uitleggen dat een paard ook graag plezier heeft.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  4. #4
    Actief Forumlid diana's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2007
    Locatie
    schouwenduiveland, zeeland
    Leeftijd
    53
    Berichten
    385

    Re: Kinderen en horsemanship...

    Hoi,

    Ik heb mijn dochter Babette de seven games stuk voor stuk geleerd, en toen de patterns van level 1 en daarna alles uit de level 1 assement geoefend.

    Je zou daar dus ook nog wat inspiratie op kunnen doen

    ** Wat heel handig kan zijn is de sqeeze game aanleren , zodat ze veilig en makkelijk een paard in/uit de stal of wei kunnen halen.

    Succes Diana
    ** Relax, we komen er wel**
    Voor meer over binkie http://nh.eyeweb.nl/

  5. #5
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Kinderen en horsemanship...

    Uit wat ik heb ondervonden is het heel belangrijk om het principe van een persoonlijke ruimte en het verdedigen daarvan uit te leggen.
    Vaak zijn kinderponies zo opgevoed dat ze het niet meer dan normaal vinden dat ze hun kleine baasjes steeds mogen omver lopen, omver trekken en gaan en staan waar ze willen. Liefs op tenen of andere aanhangels

    Hier ben ik vaak alleen al een half uur mee bezig. Dan heb ik het wel over een groep van ongeveer 10 kinderen.

  6. #6
    Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Kerkdriel
    Berichten
    2.735

    Re: Kinderen en horsemanship...

    @diana, het gaat over kinderen van 6 en 7 jaar, ik denk dat de seven games nog heel abstract voor ze zijn... en voor de squees game zal je eerst de cirkling game aan moeten leren, die ben ik denk wel van plan maar squeese lijkt me te moeilijk.

    @skey, persoonlijke ruimte had ik idd ook al aan gedacht, goed idee, ik ga gelukkig niet met "echte" kinderpony's werken, maar een "groot" geduldig paard hier op stal, (arabiertje van 1.45 heel lief dier die respect heeft voor persoonlijke ruimtes)

    bedankt voor de tips alvast, als er nog meer zijn graag
    The darkest hour is befor it get light!!!

  7. #7

    Re: Kinderen en horsemanship...

    Voor kinderlessen is het altijd leuk en handig om met balkjes (en/of pionnen) te werken. Geeft duidelijk voor het kind, de pony en jezelf. Opdrachten als stoppen 'op' de balk, voor de balk. Zigzaggen tussen balken.
    Oefen voor veel stops aan de hand. Het is voor een 'klein' kind lastig om een 'groot' paard op afstand te houden dan voor ons. Kinderen moeten heel duidelijk stop kunnen zeggen tegen een paard, en het paard moet leren ook snel te stoppen voor zo'n 'klein' kind.

    Voor het rijden ook tips? Ook veel stops. Hoe meer en beter de stop hoe meer controle het kind krijgt over het paard. Leer ze rijden op lichaam natuurlijk. En veel gymnastiek te paard. Ontspanning ook altijd belangrijk.
    Wanneer je kinderen iets uit legt, leg het dan eerst uit terwijl ze stilstaan, niet terwijl ze bezig zijn. Is vaak te veel gevraagd voor een kind, kan moeilijker van aanwijzingen leren tijdens het rijden zoals volwassenen. Dus ook wanneer iets nog niet helemaal goed gaat, roep het kind bij je, leg uit hoe het anders moet, en dan nog eens proberen.
    En natuurlijk veel spelletjes doen te paard. Ik heb nog wel wat leuke ideeën voor spelletjes als je ze wil weten? Hou het ook leuk. Vraag niet teveel van ze. Hoe meer ontspanning en rustig aan hoe meer lol. Wij volwassenen lessen om te leren, kinderen voor het plezier. Is andere insteek. Altijd op blijven letten tijdens het lessen.

    En voor erg jonge kinderen, of kinderen zonder concentratie is een half uurtje les vaak ook lang genoeg. Maar dat verschilt per kind.

    Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips. Succes en veel plezier met het lesgeven

  8. #8

    Re: Kinderen en horsemanship...

    Oh en probeer goed in te schatten wat de emotie van het kind is. Sommige onzekere kinderen doen dingen terwijl ze eigenlijk bang zijn, door de 'druk' die je opvoert door gewoon volwassen te zijn. Hou dat in de gaten. Hou altijd in de gaten of kinderen eerlijk zijn bij het paardrijden. Forceren tot iets gaat bij sommige onzekere kinderen sneller dan je denkt.
    En ook te enthousiaste of grove kinderen moet je in de hand houden natuurlijk. Enthousiasme kan echter ook door de lesgever worden gecreëerd maar dat het kind het ondertussen toch wat minder vind dan de instructrice. Dan moet je een stapje terug doen. ...

    Ik geloof dat ik nu wel alles heb gezegd.

  9. #9
    Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Kerkdriel
    Berichten
    2.735

    Re: Kinderen en horsemanship...

    bedankt corinne,

    het gaat alleen maar om het grondwerken ik vind vooral die tip van voor een balke stoppen of precies tussen balkjes stoppen heel goed.
    rijles geven daar ga ik mij nog totaal niet aan wagen... eerst zelf maar eens fatsoenlijk leren rijden
    The darkest hour is befor it get light!!!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •