Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 43 van de 43

Topic: Natuurlijk bekappen echt geweldig?

Re: Natuurlijk bekappen echt geweldig?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door shetfan
    Jeetje, een tijd geleden had ik nog gezegd dat de hoeven van de pony's er zo goed uitzagen maar dat is bij Jeppe nu wel anders. In hele korte tijd zijn zijn sterke en gladde hoeven verandert in brokkelheoeven met gigantische scheuren. Ik schrok me vandaag dood toen ik zag dat er gewoon stukken vanaf gebroken waren, echt niet normaal meer, zulke slechte hoeven heeft hij.

Ik vermoed dat de hoefsmid hem wel op ijzers wil hebben. Ik heb het met mijn ouders al over natuurlijk bekappen gehad en dat vinden ze oké.
    Maar is dat nou veel duurder eigenlijk? En wie weet een goede bekapper omgeving Culemborg/Utrecht enz.

Zucht, ik voel me zo schuldig dat zijn hoeven er zo uitzien.... hoe zou je dat nou kunnen voorkomen? Heeft invetten veel zin, want dat trekt niet in de hoef zelf toch? En biotine?
    Invetten schijnt slecht te zijn, want daarmee sluit je de hoef af, zodat er geen water meer in kan. Iedere dag een kwartiertje in een voetenbad is wèl goed.
    Biotine is 95% suiker en heeft geen meerwaarde want de benodigde biotine nemen ze al op via hooi/gras (daar zit t nl. ook in)

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea

Invetten schijnt slecht te zijn, want daarmee sluit je de hoef af, zodat er geen water meer in kan. Iedere dag een kwartiertje in een voetenbad is wèl goed.
    Biotine is 95% suiker en heeft geen meerwaarde want de benodigde biotine nemen ze al op via hooi/gras (daar zit t nl. ook in)
    Biotine is helemaal niet 95% suiker... Het zit tussen het poeder, dat suiker/zetmeel is, omdat het anders onmogelijk is om het correct te doseren.

Of biotine naast gras noodzakelijk kan zijn weet ik niet, misschien kan het heel goed zijn voor een paard dat in een arme wei staat...
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Ik geef een hoge dosering biotine, al zo'n anderhalf jaar. Behalve dat de hoeven veel sterker zijn geworden, groeien als bonus manen en staart ook nog eens harder . Natuurlijk moet biotine opgenomen worden in een andere stof om het het paard Ã*n te krijgen. Ik voer het in "snoepjesvorm", dan heb je ook geen verlies door verblazen. Maar biotine heeft wel degelijk meerwaarde, alleen moet je goed op de dosering letten, die verschilt nogal per preparaat.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Actief Forumlid Anya's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

Je kunt ook gewoon iets van twee keer per week met je paard het water in gaan. Geweldig leuk voor je paard als ze de lol er eenmaal van inzien en geweldig goed voor de hoeven.
    The dominant or alphahorse, is the most effective peopletrainer ever born, P. Parelli.

ik voer biotine plus van de paardendrogist, dat is zwart ipv wit en het werkt prima! De hoeven zijn elstisch en sterk en groeien goed (vooral de steunsels helaas) en de staart is inderdaad ook erg gegroeid, de manen niet zo, maar er staat een manen-vreter op de wei

Het water in is leuk, moet je het wel in de buurt hebben..... Morrie staat vaak urenlang in de sloot, het gras daar schijnt lekkerder te zijn en het koelt lekker bij warm weer..... alleen die kleizooi aan z'n benen ben ik dan weer niet zo blij mee

Actief Forumlid Anya's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

Die kleizooi is natuurlijke vachtverzorging. Lan en Wiz hebben ook een heel ander beeld bij vachtverzorging dan ik
    The dominant or alphahorse, is the most effective peopletrainer ever born, P. Parelli.

Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

@antheman: Leuk zeg! Een hele hoop bekende plekjes! Marianne woont btw niet in wageningen maar in ede Zij woont op de zelfde weg als waar mijn paard staat! Ik had jullie paarden al daar in de wei zien staan, en dacht als dat ze nieuwe had hihi. Laura had mij nog gepbt over de weg terug naar de utrechtse heuvelrug, is dat nog goed gelukt?

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    @Antheman: Mag ik vragen, wie bekapt jou paard? Ik woon vrij dicht in de buurt enh ik zou eigenlijk wel natuurlijk willen bekappen. Ben alleen altijd een beetje bang om iets te doen wat al mijn stalgenootjes anders doen....

Mijn hoefsmid zei trouwens tegen me dat bij NB de spier die vanaf de achterkant van de hoef omhoog loopt wordt uitgerekt ofzoiets, weet iemand daar meer van? Hij zei dat dat een consessie is die het waard is als een paard een afwijking aan z`n hoeven heeft, maar dat het dat niet is als de hoeven gewoon 'goed' zijn.
    Hulp nodig?? hihi

Jouw smid bedoeld waarschijnlijk dat wanneer de hielen in een keer veel te laag worden gezet, de spieren/pezen flink worden uitgerekt.

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marina
    @antheman: Leuk zeg! Een hele hoop bekende plekjes! Marianne woont btw niet in wageningen maar in ede Zij woont op de zelfde weg als waar mijn paard staat! Ik had jullie paarden al daar in de wei zien staan, en dacht als dat ze nieuwe had hihi. Laura had mij nog gepbt over de weg terug naar de utrechtse heuvelrug, is dat nog goed gelukt?
    Ohja?

Wat grappig!
    Laura is toch de bijrijder van Marianne?

Tuurlijk is de weg terug gelukt!

Sta jij op een pensionstal daar verderop?

Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Die blauw schimmel is van laura!
    Ik sta een paar huizen verderop bij de ouders van mn beste vriendin
    Ik kom regelmatig op buitenrit langs marinanne, dus vandaar dat het meteen opviel dat er andere paarden stonden!

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marina
    Die blauw schimmel is van laura!
    Ik sta een paar huizen verderop bij de ouders van mn beste vriendin
    Ik kom regelmatig op buitenrit langs marinanne, dus vandaar dat het meteen opviel dat er andere paarden stonden!
    Ohja, ik herinner het me nu!

Paar dagen later waren er weer 2 logees! Heb je die ook gezien?

Forumlid dovish's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

wat een ontzettend mooie foto's zitten daartussen antheman! ziet er uit alsof jullie echt heel veel lol hebben gehad
    most people are lonely 'cause they build walls instead of bridges

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door dovish
    wat een ontzettend mooie foto's zitten daartussen antheman! ziet er uit alsof jullie echt heel veel lol hebben gehad
    Dank je wel!!

Augustus gan we weer weg..

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten