Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 43

Topic: Natuurlijk bekappen echt geweldig?

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: Natuurlijk bekappen echt geweldig?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Anya
    Ik heb in ieder geval nooit de noodzaak gezien over te gaan op natuurlijk bekappen.
    Nee ik zag die ook eigenlijk niet. Nacino heeft keiharde hoeven, brokkelt nooit een stuk vanaf, loopt overal overheen, glijdt niet uit en noem maar op.
    Toen ik van stal verhuisde had ik toch een nieuwe smid nodig en omdat meerdere stalgenoten graag een natural smid wilden is Petra gekomen.
    Nu heeft Nacino nòg betere hoeven! Ja echt!

Dingen die je voorheen niet opvielen, maar ik merk echt, hij staat vaker (uit zichzelf en dan bedoel ik niet tijdens dressuurles ofzo ) vierkant en met grazen merk ik ook dat hij niet meer echt 1 voorkeursbeen heeft (als je goed oplet heeft bijna ieder paard een voorkeursbeen om op te leunen met grazen)

Van die kleine dingen, maar ze hebben me nu echt overtuigd
    En ik was ook altijd tevreden met mijn 'gewone' smid hoor, opzich deed hij het prima, maar kleine dingen die anders zijn (vooral lagere hielen) zie ik nu echt als voordeel.

Maar wat ik wel héél belangrijk vind is dat het een smid is die er voor geleerd heeft.

Actief Forumlid Anya's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

Ik denk dat de gemiddelde natuurlijk bekapper geen paard met slidingijzers achter en blote voeten voor wil bekappen Ik denk dat ik dan vooral in een discussie terecht ga komen waar ik niet zo'n zin in heb

Maar wel leuk Nacino dat jouw paard nu nog fijner staat/loopt!
    The dominant or alphahorse, is the most effective peopletrainer ever born, P. Parelli.

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

hm nee dat denk ik inderdaad ook niet maar ik hoef er geen discussie aan te wijden hoor Ik vind dat iedereen zelf moet bepalen wat hij doet en waarom, als het maar doordachte redenen heeft. Ik ben zeker niet iemand die een ander zal zeggen hoe hij het doen moet!

Vind het alleen een interessante ontwikkeling, ik dacht dus dat mijn paard zn hoeven helemaal ok waren maar het kon nog beter, dat is het enige wat ik ermee wilde zeggen!

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door eline
    heb je foto's van die hoeven??
    Yep!

Morgen, ben gaar nu.

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

http://ma.rtij.nl/fotos/trektocht2005/
    Bijna de laatste foto is een hoef die net terug is van vakantie , 250 kilometer!

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Dat is mooi! Dat had je niet gered met een stel ijzers. Ik vind de hoef er heel goed uitzien, ook al heb ik er niet heel veel verstand van.
    Leuk, zo'n trektocht!
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door P a i s
    Dat is mooi! Dat had je niet gered met een stel ijzers. Ik vind de hoef er heel goed uitzien, ook al heb ik er niet heel veel verstand van.
    Leuk, zo'n trektocht!
    Dank je wel!

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Jeetje, een tijd geleden had ik nog gezegd dat de hoeven van de pony's er zo goed uitzagen maar dat is bij Jeppe nu wel anders. In hele korte tijd zijn zijn sterke en gladde hoeven verandert in brokkelheoeven met gigantische scheuren. Ik schrok me vandaag dood toen ik zag dat er gewoon stukken vanaf gebroken waren, echt niet normaal meer, zulke slechte hoeven heeft hij.

Ik vermoed dat de hoefsmid hem wel op ijzers wil hebben. Ik heb het met mijn ouders al over natuurlijk bekappen gehad en dat vinden ze oké.
    Maar is dat nou veel duurder eigenlijk? En wie weet een goede bekapper omgeving Culemborg/Utrecht enz.

Zucht, ik voel me zo schuldig dat zijn hoeven er zo uitzien.... hoe zou je dat nou kunnen voorkomen? Heeft invetten veel zin, want dat trekt niet in de hoef zelf toch? En biotine?

biotine werkt op lange termijn, daarvan zie je pas na een half jaar resultaat, als het aanslaat bij jouw paard.

ik denk dat de kosten geen argument moeten zijn om voor NB te kiezen, er hangt een hele levensstijl omheen: je paard moet buiten lopen, veel beweging krijgen, geen dekens op en je zal de hoeven moeten sparen als dat nodig is.

op http://www.hoefnatuurlijk.nl en http://www.naturlijkruiterschap.nl staan lijsten met bekappers compleet met tel.nrs. en email adressen, dan kan je er eentje uitzoeken bij jou in de buurt.

Ik betaal 35 euro voor een bekapbeurt, dat is duur, want ik heb een niet meewerkende zware koudbloed. De bekapper komt redelijk vaak bij mijn paard, ik heb bij hem een cursus gedaan, maar kan het beslist nog niet zelf! Wel wekelijks een vijlte er langs halen, maar het grotere correctiewerk laat ik graag aan een vakman over!

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Ik heb nog eens een vraagje, over die trektocht die je gedaan hebt met je blootvoets paard... Was dat dan veel over asfalt en zo? Want mijn paard loopt ook blootvoets, en deze zomer ga ik wrs een trektocht doen, maar ik denk niet dat dat blootvoets gaat lukken want ze is erg gevoelig op kleine steentjes. Maar ik veronderstel dat daar in Nederland veel zandwegen liggen (meer dan in België...).

Actief Forumlid Anya's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

Ik doe ieder jaar een trektocht van circa een week. Veluwe, Drente, Markelo en omstreken. Bovendien rij ik veel buiten op asfalt en dpaden. Mijn paard is niet natuurlijk bekapt, maar gewoon door de gewone smid. Ik heb nooit ergens last van gehad. Haar hoeven slijten op zo'n tocht nauwelijks meer dan normaal. Het heeft dus kennelijk ook veel te maken met de toevallige toestand van de hoeven van het betreffende paard (een beetje zoals je ook mensen hebt met enorm sterke nagels en mensen die altijd brokkelnagels hebben). Ze krijgt geen extra supplementen. Wel staat ze overdag altijd in de wei.
    The dominant or alphahorse, is the most effective peopletrainer ever born, P. Parelli.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Heee, jullie zijn gewoon door Wageningen gereden! En ik heb jullie niet eens gezien!!
    Idd: panoramahoeve is leuk, maar niet MET paarden, want je mag niet eens bij de paddock eten...

Mooie hoefjes zeg, na 250 kilometer!!!
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door donderwolke
    Ik heb nog eens een vraagje, over die trektocht die je gedaan hebt met je blootvoets paard... Was dat dan veel over asfalt en zo? Want mijn paard loopt ook blootvoets, en deze zomer ga ik wrs een trektocht doen, maar ik denk niet dat dat blootvoets gaat lukken want ze is erg gevoelig op kleine steentjes. Maar ik veronderstel dat daar in Nederland veel zandwegen liggen (meer dan in België...).
    2 dagen met veel asfalt. Om van de Utrechtse Heuvelrug naar de Veluwe te komen. Verder veel door het bos. Veel zandpaden, mul ,maar ook paden met d erdoor. Van alles wat eigenlijk.
    Vorig jaar kon ik dit soort paden niet blootvoets aan, toen had ik daar nog een schoen voor nodig!

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Heee, jullie zijn gewoon door Wageningen gereden! En ik heb jullie niet eens gezien!!
    Idd: panoramahoeve is leuk, maar niet MET paarden, want je mag niet eens bij de paddock eten...

Mooie hoefjes zeg, na 250 kilometer!!!

Ik heb van heel veel mensen al gehoord dat je met paard dus NIET bij die Panormahoeve moet zijn.

En bedankt! Leuk , mijn vriend kwam ons bij stal ophalen en heeft de thuis komst fotoos gemaakt. Hij heeft dan ook dat hoefje gefotografeerd,. Ach ja, waar je mee omgaat , raak je mee besmet!

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

@Antheman: Mag ik vragen, wie bekapt jou paard? Ik woon vrij dicht in de buurt enh ik zou eigenlijk wel natuurlijk willen bekappen. Ben alleen altijd een beetje bang om iets te doen wat al mijn stalgenootjes anders doen....

Mijn hoefsmid zei trouwens tegen me dat bij NB de spier die vanaf de achterkant van de hoef omhoog loopt wordt uitgerekt ofzoiets, weet iemand daar meer van? Hij zei dat dat een consessie is die het waard is als een paard een afwijking aan z`n hoeven heeft, maar dat het dat niet is als de hoeven gewoon 'goed' zijn.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Bladwijzers

Forum Rechten