Hoi,
zoals jullie weten heb ik een tijdje geleden navara gekocht en heeft ze een hele tijd niets moeten doen. Ik heb wel uren bij haar doorgebracht in de wei en ik kan haar hoofd, neus,hals,oren en schouders goed aanraken. Op een gegeven moment heb ik zelf aan haar staart mogen krabben. Het ging beter en beter, tot op een dag ze ineens niet meer wou komen. Nu hebben we ze sinds zondag naar mijn kudde verplaatst ( 10 paarden) . Ik heb ze ginder gezet omdat ik nu stilletjes met haar wil beginnen ,en hier heb ik mijn stallen en paddock. Het plan van de kudde lukt in ieder geval al niet . De haflinger van mijn schoonvader blijft haar uren aan een stuk opjagen tot ze door de draad gaat , dus heb ik haar in een stal met paddock gezet . De haflinger merrie doet dit ook met de veulens zodat ook de merrie's met veulens in een paddock staan, ( heeft iemand hier tips voor , altijd welkom hoor)
Wat ik hier nu eigenlijk wou vragen. Hoe begin ik het beste met navara ? Ze laat zich een halster omdoen, maar enkel als je ze in haar stal drijft. Ik denk dat ik eerst aan dit probleem moet werken , friendly is volgens mij nog net iets te extreem voor haar . Ze vertrouwt mensen voor geen haar en hier wil ik aan beginnen te werken , maar hoe kan ik dat het beste aanpakken ? Deze week komt er ook iemand langs om me te helpen met haar , maar ik zou jullie meningen willen weten.
groetjes
Bladwijzers