Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 61 tot 64 van de 64

Topic: graaskorf

  1. #61
    Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Locatie
    Huizen
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.815

    Re:graaskorf

    Nou Sultan heeft altijd die van IR. Daar zit dus niet speciaal een panieksluiting aan, maar geloof mij maar: die dingen zijn zo stuk hoor!
    Mijn vorige pony sloopte ze altijd in no-time. Sultan laat ze gelukkig meestal wel een tijdje heel.
    A lot of people talk to horses, not many listen

  2. #62
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re:graaskorf

    Bij ons staan de ponies ook met korf van IR, bevalt prima!

    Fenna wist het ding vaak wel af te krijgen en daarom heb ik er een stalhalster in bevestigd, daardoor gebeurd dat nagenoeg niet meer. En gebeurd het toch dan geen weidegang meer voor Fenna, ze lijkt dat door te hebben dus misschien is dat wel de reden dat ze hem omlaat

    Daarbij kreeg Fen ook wondjes onder haar kaak, ik had nog een stukje singelbont en heb dat erop vastgelijmd, werkt prima!
    Heel soms heeft 1 van de ponies nog wel een wondje op de neus, die heeft dan paddockarrest tot het genezen is want daar valt weinig aan te doen in het masker.

    Ik ben erg blij dat die dingen bestaan, zo kunnen ze toch de wei op. Al worden de tijden ook beperkt gehouden voor Fenna want ze werd vorig jaar toch echt nog dik ondanks het masker.... Al was het de helft zo dik als ooit zonder.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  3. #63

    Re:graaskorf

    Ik ben erg benieuwd of Dibble dit jaar met het masker beter op gewicht blijft dan vorig jaar. Vorig jaar was bijna te dun toen ze de wei op ging; Thyler had meer dan een half jaar bij haar gedronken - we hebben hem begin vorig jaar gespeend omdat Dibble te dun werd ( ). Helaas werd ze ondanks de stripbeweiding toch snel weer te dik, maar hopelijk gaat dat dit jaar beter. We rijden nu ook wat meer, dus dat helpt hopelijk ook nog een beetje. Op het moment staat ze weer zonder masker en gaat ze samen met een andere pony even op de paddock als de rest van haar groep 2x per dag een uurtje op een voller stukje mag grazen. Als dat stuk wat is afgegraasd, mag Dibble ook weer wat extra grazen, maar dan wel met masker op. Gelukkig zijn ze bij de stal waar we staan erg voorzichtig geworden en vinden ze het geen probleem om de te dikke paarden even apart te zetten.

  4. #64
    Actief Forumlid Dominique's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2008
    Locatie
    Drachten
    Leeftijd
    41
    Berichten
    223

    Re:graaskorf

    @Wieteke: Thanks voor de tip!

    Ik heb het geprobeerd. De maat cob was echt te klein, dus heb m gelijk geruild voor een full en die past goed. Hij voelde zich helemaal niet zielig, zolang ie niet wou eten vond ie het niet erg om op te hebben. Had m eerst gepast en versteld in de bak, hij vond t allemaal wel prima. Maar zodra ik hem in het land zette en hij probeerde te eten, werd ie erg gefrustreerd en boos, hij schaapte hele gaten in het gras Gelukkig had hij snel door dat dat niet werkte en probeerde hij al te eten Wat m overigens nog niet gelukt is, maar hij deed erg zijn best!

    Hij heeft m maar een half uurtje om gehad. Er wordt ook nog kuil (onbeperkt) bijgevoerd, waar ze over het allemeen meer van eten als het gras. Dat zit in een ruif (weet even niet of ik het goed benoem) dat probeerde hij dus ook te eten, maar lukte niet en uit boosheid schopt ie er tegen aan. Ben bang dat hij met zijn voet vast komt te zitten. Bovendien hoef ik m niet te beperken op het kuil.

    Ook zijn er net 2 nieuwe paarden in het land gezet, dus de kudde is erg onrustig.

    Ik wacht dus nog even tot ze niet meer bijgevoerd en tot de kudde weer wat rustiger is, maar heb het gevoel dat het wel goed gaat komen en dat ie inventief genoeg is om er mee om te gaan

Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •