Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 64

Topic: graaskorf

  1. #16

    Re: graaskorf

    siets heeft dezelfde
    Ik zeg niets meer

    Ik vind dit persoonlijk er paardvriendelijker uitzien, want dat ene gaatje reduceert de grasinname wel heeeel erg lijkt me. Da's meer een muilkorf waar ze ook mee kunnen drinken dan een grasmasker toch??
    Ik vind die van jou er ook vriendelijker uitzien hoor Lila. Iets te vriendelijk eigenlijk, hiermee zou Enya geen 14 uur per dag op wei kunnen

  2. #17
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: graaskorf

    trea: Ik heb ook ongeveer dezelfde als die van jou, en inderdaad, Gazeerah en Aliyana hebben de graaskorf nu afwisselend om en door de graasbeweging die ze maken schrapen ze telkens met hun tanden over het rubber waardoor het rubber rond het gaatje al een heel stuk fijner geworden is

    Ik vond dat gaatje ook heeeeeeel klein, en als ik het ding op het gras drukte kwamen er nauwelijks een paar sprietjes door. Heb hem daarom eigenhandig wat vergroot. Aliyana heeft vandaag de hele dag de graaskorf om gehad en toen ik dr binnenhaalde valde ze gelijk aan op het hooi. Opvallend is wel het verschil in grasbuik tussen Aliyana en Gazeerah, die vandaag dus geen graaskorf om heeft gehad.

    We moeten er sowieso nog een tweede bijkopen en ik denk toch dat ik voor een ander modelletje ga dan die voor harry's horse.. zat ook te denken aan zo eentje van lila, niet met een gaatje maar met een rooster..Maar zoals jij zegt trea, ik denk dat ze daarmee best veel gras mee binnenkrijgen.

    Met zo'n graaskorf met alleen een gaatje onderaan heb ik me laten vertellen dat paarden 1/4de binnenkrijgen van wat ze normaal binnenkrijgen. Monique zegt dat je paard met dat 'roostermodel' 50% van de normale hoeveelheid binnenkrijgt.. Die verhoudingen zouden wel eens kunnen kloppen, toch? Alleen vraag ik me af of 1/4de niet wat te weinig is, en 1/2de dan weer niet te veel.
    Ik ken een ponytje die ook te dik stond en zo'n graaskorf om kreeg met een gaatje onderaan. Paard stond dag en nacht op de weide met graaskorf om, met als gevolg dat hij in een paar maand tijd van veel te dik naar veel te mager was gegaan..
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  3. #18

    Re: graaskorf

    Ik ken een ponytje die ook te dik stond en zo'n graaskorf om kreeg met een gaatje onderaan. Paard stond dag en nacht op de weide met graaskorf om, met als gevolg dat hij in een paar maand tijd van veel te dik naar veel te mager was gegaan..
    24/7 met een graaskorf om vind ik ook niet zo'n goed idee eigenlijk. Enya staat overdag op de wei met een graaskorf, 's nachts op de paddock met een flinke bak hooi.
    En dat vermageren kan je toch zien aankomen?? Dan doe je toch iets??

  4. #19
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: graaskorf

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Ik ken een ponytje die ook te dik stond en zo'n graaskorf om kreeg met een gaatje onderaan. Paard stond dag en nacht op de weide met graaskorf om, met als gevolg dat hij in een paar maand tijd van veel te dik naar veel te mager was gegaan..
    24/7 met een graaskorf om vind ik ook niet zo'n goed idee eigenlijk. Enya staat overdag op de wei met een graaskorf, 's nachts op de paddock met een f]/images/smilies/chuuuuut.gif[/img]
    Ja inderdaad, hier hetzelfde systeem. Overdag de wei en en 's avonds hooi.
    Ja..vond ik idd ook raar toen ik het hoorde..zoiets zal ons iig niet overkomen
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  5. #20
    Forum Meubilair Rebbel's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    36
    Berichten
    3.093
    Dagboek Berichten
    17

    Re: graaskorf

    Hier ook graaskorf ervaring.
    Meeste pony's vinden zichzelf verschrikkelijk zielig aan het begin, maar ze wennen er wel allemaal binnen een paar dagen aan, en worden er verrekte handig mee.

    Een zeer groot nadeel: alle pony's hier met graaskorf krijgen flinke schuurplekken, zowel op de neus als onder de kin. Daarom gebruik ik ze niet meer.
    Always put the relationship first!

  6. #21
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: graaskorf

    De Haf heeft zijn greenguard wel 24/7 om, want hij staat ook 24/7 in de wei. Gaat prima en hij blijft mooi in shape . Ding blijft ook best goed zitten en hij heeft er (nog??) geen kale plekken van. Voorlopig is de eigenaar erg enthousiast, want hij kan nu gewoon mee in het koppeltje.

  7. #22

    Re: graaskorf

    Tru komt van een behoorlijk wei af waar ze 2x per dag gevoerd werden. Nu staat ze in een kaalgevreten, maar nog wel groene wei. Zag haar gelijk groeien. Heb haar een graaskorf omgedaan (van de foto met een gat onderin en halster eraan vast). Een paar brokjes koek gevoerd toen ze het hoofd laag had, daarna ben ik uit de wei gegaan. Na een minuut of 20 keek ik en stond ze zowaar te grazen! Wel af en toe heel gefrustreerd, maar ze had het wel direct door.
    Ik heb de graaskorf vorig jaar gekocht voor Ninke, maar die snapte er niks van. Na een aantal dagen opbouwen heb ik haar een hele nacht de korf om laten houden in de hoop dat ze het dan wel ging uitzoeken, maar niet dus. Ze stond de volgende ochtend nog steeds heel zielig in een hoekje. Gelukkig was Tru direct aan het proberen om te grazen.
    Ik heb de korf nu overdag om en snachts niet. Zondag worden de paarden bijelkaar gezet en dan doe ik hem niet om, anders kan ze haar niet verdedigen. Zodra de rust is wedergekeerd wil ik wel doorgaan met de korf, want er staat veel gras voor een sober paard. Ik denk niet dat ik voor 24/7 kies ivm sociale contacten, maar wel zoveel mogelijk ivm dichtgroeien.

    XxX ikke

  8. #23
    vief
    Guest

    Re: graaskorf

    nou, bedankt voor alle reacties...heb inmiddels al zelf een korf (zelfde als op de foto) gekocht, en mijn dartmoortje mag het alleen overdag om...ze heeft nl. van die hele kleine oortjes zodat ze heel snel de korf af kan schuren aan haar voorbenen, of rollend over de grond....ze is zo'n slim ding...
    Dat ik bang ben dat ze het s'nachts een keertje af heeft en zich dan helemaal onderuit eet, want daar zit echt geen rem op.

    Nu we onze oude merrie Snowy (33 jr.) hebben moeten laten inslapen, staat ze zonder korf, en krijgt ze kleine beetjes wei erbij...ze is echt niet blij met de korf...als ze hem ziet gaat ze weg...

  9. #24
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re: graaskorf

    Diesel heeft er nu ook 1 die van het plaatje maar hij heeft hem nu voor de derde dag om en snapt er nogsteeds niks van. Hij krijg als ie van de wei afgaat gewoon nog hooi, maar moet ik stug volhouden? een andere proberen? want ik ben bang dat hij er gewoon niet mee gaat eten.

  10. #25
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: graaskorf

    Lieke bij de paardendrogist kunje een greenguard graasmasker op proef uitproberen voor een week tegen een vergoeding, ik heb er nu eentje in huis. De paardmaat was veel te groot nu heb ik de ponymaat. Denk dat ik hem met NH-kamp ga uitproberen. Met deze korf moeten ze denk ik makkelijk kunnen eten.

    En als je grassprieten aanbiedt, lastig he ik vindt het ook zo zielig maar ja wat moet je anders?
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  11. #26

    Re: graaskorf

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Lieke bij de paardendrogist kunje een greenguard graasmasker op proef uitproberen voor een week tegen een vergoeding, ik heb er nu eentje in huis. De paardmaat was veel te groot nu heb ik de ponymaat. Denk dat ik hem met NH-kamp ga uitproberen. Met deze korf moeten ze denk ik makkelijk kunnen eten.

    En als je grassprieten aanbiedt, lastig he ik vindt het ook zo zielig maar ja wat moet je anders?
    Voor Pebbles was die ponymaat te klein, dus ik denk dat het Whoopie ook niet gaat passen.
    Ik vind een ERNSTIG nadeel aan die greengards en dat is dat ze niet recht blijven zitten, maar een klein beetje draaien. Daardoor komt het lagere stuk (in de hoeken) precies binnen het bereik van de lippen. Pebbles en Enya is dat dus beiden al overkomen en méér dan eens. Zo heeft Enya een hele dag op wei gestaan met die greengard in haar mond getrokken. Ze heeft de randen f]/images/smilies/cry_smile.gif[/img]

    Puk is een voorzichtige eter, maar ook haar is hetzelfde overkomen. DE greengard is (m.i.) gewoon té laag en blijft niet recht zitten. Als het korfje draait klemt hij bovendien op de neusgaten. Heel onplezierig om te horen zo'n snuivend paard.

    Ik heb nu voor allebei weer de mandjes (van de foto). Ze eten er goed mee (meer dan me lief is). Ik denk Lieke, dat je gewoon even moet doorzetten. Vantevoren geen hooi voeren (ik weet niet of je dat doet) zodat hij echt honger genoeg heeft om het te blijven proberen. En ik weet ook niet of het gras misschien te kort is?

  12. #27
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: graaskorf

    Fijn dat je het even schrijft Trea, ik ga het dit weekend even uitproberen dan ben ik zelf steeds in de buurt. Ik vindt het een nadeel dat het verschil in maat zo groot is er zou nog een tussenmaat moeten zijn.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  13. #28
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re: graaskorf

    Ik heb het gat flink groter gemaakt en nu gata het wel goed! Hij krijgt de hele nacht niks...vanaf 12 uur ongeveer en smorgens om 8 uur gaan ze op de wei dus ik neem aan dat ze dan honger hebben. Maar hij probeerde het 1 of 2 keer en dan stopte ie en stond ie zielig te wachten. Maar nu is het dus opgelost!

  14. #29
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: graaskorf

    Welk merk heb je gekocht Lieke?
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  15. #30
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re: graaskorf

    maat m en die zit prima! Vraag me alleen af of het gat nu niet te groot is

Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •