Pagina 11 van de 11 EersteEerste ... 91011
Resultaten 151 tot 157 van de 157

Topic: ervaringen Subli ZONDER

  1. #151
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: ervaringen Subli ZONDER

    Oh, aha, zo ver had ik nog niet gekeken!
    Als ik het goed zie, dan is dat quick beet dus bietenpulp in de vorm van vlokken, ipv geperste brokken. En zit er idd geen melasse aan toegevoegd.

    Op dit moment voer ik echter zó weinig bietenpulp dat ik het nog maar even hou bij de zak die ik nu heb (brokjes). Die gaat volgens mij wel een jaar mee, als ik in dit tempo doorvoer!!!

  2. #152
    Actief Forumlid joram's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2009
    Locatie
    Havelte
    Leeftijd
    39
    Berichten
    505

    Re: ervaringen Subli ZONDER

    Goh even schopje. Maar sinds aug geen nieuw berichten meer, of ieder die sinds aug gebruikte zijn er nog steeds tevreden over ?
    (Ik moet namelijk nog bedenken wat ik Tobbe ga voeren zodra hij hier staat)

  3. #153
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: ervaringen Subli ZONDER

    Ik voor mijn paarden nog steeds het basisdieet van Nicolette-Hebing en dat bevalt me goed.
    Momenteel krijgt Atli meer bietenpulp (omdat hij te mager dreigt te worden, nou dat weer) en nu de verhouding van het prutje dus anders is, lust hij het ineens wél weer zonder dat ik er nog van alles aan toe moet voegen om het lekkerder te maken. Conclusie: hij vindt dus óf de zeewier, óf de veendrenkstof niet zo lekker en dat proeft hij minder als er meer bietenpulp (en dus ook meer zemelen) in zit.

  4. #154

    Re: ervaringen Subli ZONDER

    Mijn paardjes vinden zeewier ook heel vies, daar trekken ze echt de neus voor op. Alleen helemaal verstopt in iets anders eten ze het wel.
    Ik voer nu ook al geruime tijd bietenpulp met zemelen, met daarin een compleet vitaminen en mineralen supplement (marstall force).

    Omdat ze wat verkouden waren heb ik er ook foenegriek aan toe gevoegd. Ze eten het graag.

    Ik ga bij alle toevoegingen wel op de ondergrens van de dosis zitten, omdat ik ze niet wil 'overvoeren', ook omdat ze onbeperkt hooi kunnen eten en een liksteen hebben.
    Sindii, voor Mens en Paard

    http://www.sindii.nl

  5. #155
    Actief Forumlid joram's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2009
    Locatie
    Havelte
    Leeftijd
    39
    Berichten
    505

    Re: ervaringen Subli ZONDER

    Okee, ik denk er over om ook te gaan kijken hoe Tobbe hier op zal reageren. Opzich doet hij op meeste wel erg goed, al is hij wel best wel futloos en erg op eten gericht. Maar heeft misschien ook mee te maken hoe hij wordt gehouden. Vandaar dat ik er aan denk om te gaan proberen waarbij ik goed in de gaten ga houden hoe hij hier op reageert.

    Veel werk, als ik goed begrijp valt wel mee, smiddag even water bij gooien en zweerwier + drenkstof en vervolgens kan je het uit de emmer smiddag, savonds en sochtends uit voeren mists je niet in de zon zet. Ben erg benieuwd hoe hij hier op zal doen al zat ik anders zat ik evenuteel te denken aan grasbrok.

  6. #156
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: ervaringen Subli ZONDER

    Ik vondt het een heel gedoe hoor voeren van veendrek en een vreselijk gesmeer, het blijft overal aanzitten, ik ben er mee gestopt omdat ik niet zag dat ze er goed op reageerde.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  7. #157

    Re:ervaringen Subli ZONDER

    Onze paarden lopen super op Subli Zonder, lekker structuurrijk, en van het vorige voer, basisbrok, kregen ze nog wel eens lichte koliek door het te snel eten.
    En het is natuurlijk gewoon gezonder voor ze.

Pagina 11 van de 11 EersteEerste ... 91011

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •