Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: De aanhouder wint

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

De aanhouder wint

Yes, eindelijk een wei gevonden (ong. 6400m2) op 10 auto minuten van ons huis. De wei ligt in de bossen en grenst aan de Regte hei, dus voldoende uitrijgebied.
    Natuurlijk niet zo luxe als de vorige wei maar tot we de ideale plek hebben gevonden (helaas, die zoektocht blijft) kunnen we goed vooruit en mss gaat het wel zo goed bevallen dat we niet meer willen verhuizen.
    De zoektocht was vermoeiend en ging via, via, via, via (its not what you know, but who you know) maar ik heb er leuke mensen door leren kennen en de eigenaar is (zoals het nu lijkt) echt een man die vanalles voor je wil doen.
    Groetjes ingrid

Re: De aanhouder wint

Goed zo!.
    het is zeker daar wel mooi,
    omdat het aan de rege hei grenst.
    liefs Imre.
    x wendy ;D.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik was al benieuwd of je iets had gevonden, wat een gedoe he, dat is wel een mooi plekje , is het in Riel ?
    Succes maar weer met de verhuis, daar ben je nu onderhand wel exper in
    Ik kom een keer kijken als je alles over hebt.
    Ga je deze maand nog over?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Oh gelukkig zeg, dat je in ieder geval iets gevonden hebt.
    Wens jullie heel veel succes op je nieuwe stek.

Marleen

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Het binnenkort verhuizen klopt wel maar op een andere manier (lang verhaal, zo kort mogelijk verteld ).

Bovenstaand berichtje was al weer enkele maanden oud en ondertussen is daar al weer vanalles mis gegaan (2e dag prijsverandering, 3e dag pony in prikkeldraad, mocht ineens geen schuilstal meer zetten e.d.). Dit heb ik toen in een ander topic geschreven (kon deze niet terug vinden )
    Kon toen 1.6 ha huren (met mogelijkheid voor mobiele schuilstal) maar die man had op het laatste moment een andere huurder gevonden (die meer wilde betalen e.d.) maar ik had mijn wei in Goirle al opgezegd. We zijn toen met spoed verhuisd en staan nu in Tilburg.
    Het is een gezellig privé stalletje met (max. 8 paarden/pony's) en al zijn we rond blijven kijken (de uitrijmogelijkheden zijn niet zo goed als gezegd was), echt verhuizen stond niet in de planning tot.......

Onze lesgeeftster (goede kennis) met het bericht kwam dat ze een manege/pensionstalling ging runnen en vroeg of we zin hadden om terug te komen. De oude huurders van de pensionstal gaan vertrekken en zij gaat deze nu runnen (manege lessen voor kinderen en volwassenen op NH basis).
    Op deze stalling hebben we een hele tijd gestaan en we hadden het prima naar de zin, todat de oude huurder plots van gedachte veranderde over allerlei dingen die ons en onze pony's niet ten goede zouden komen. Mijn man is toen zo kwaad geworden dat we meteen verhuisd zijn en sindsdien zoekende naar die bijna perfecte plek

Het ziet er nu dus naar uit dat we eind deze maand voor de (als het aan mij ligt) laatste keer gaan verhuizen. De paardjes komen daar gewoon weer in een kleine (vaste) kudde en 24/7 op de wei. We hebben "deeltijd"stallen samen met de manege pony's (die overigens veel buiten staan en maar een paar jaartjes in de les meelopen, waarna er een vast baasje voor gezocht wordt).
    Ook kunnen we van de hele accommodatie gebruik maken (binnen en buitenbak, poets/wasplaatsen, longeerbak e.d.) en hebben zitten we direct aan de bossen (800 km uitrijgebied).
    Onze "oude" hoefsmid en tandarts komen weer terug en de weidegang is ook volpension en ik weet dat ik de verzorging met een gerust hart aan haar (en haar zakenpartner) over kan laten.

Allemaal pluspunten dus, het enige minpunt dat er is (en ook al was toen wij er voorheen stonden) zijn de duizenden dazen in het zomer seizoen. Die 3 maanden moeten de dames of meedraaien in het echte pensionrooster (overdag binnen en 'snachts buiten met meer dan dubbele kosten) of die 3 maanden een andere plek voor onze dames vinden en ze verhuizen (deeltijdstal blijft die tijd gereserveerd).
    Dit laatste is nog even een discussie punt tussen mijn man en mij, hij wil ze verhuizen (we mogen ze die 3 maanden, als er nog plaats is, bij onze huidige stal terug op de wei zetten) maar ik zou ze het liefst niet meer verhuizen (De pony's doen het redelijk goed tijdens het transport maar ik zweet peentjes en zie overal beren op de weg ) en gewoon maar even mee laten draaien in de stal routine. Bovendien is er mss nog een mogelijkheid van schuilstal en dekens maar dat moet nog even verder besproken worden en dan nog door de gemeente goedgekeurd worden (afwachten dus )
    Groetjes ingrid

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Och dom van mij, had de data niet gezien,ging er automatisch vanuit dat het nieuw was.. Ik hoop dat jullie eruit komen.
    Zal raar zijn, dat je dan na al die omzwervingen weert erug bent op je oude honk!!
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Zal idd wel raar zijn, oude bekende plaats maar andere spelregels . De 1e keer dat wij er stonden moesten we alles zelf doen (wei mesten, voeren, omweiden e.d.), straks wordt alles voor ons gedaan.
    We hebben ondertussen ook wel op stallingen gestaan (nu ook) waar alles voor ons gedaan werd maar daar ben ik nog steeds niet echt aan gewend.
    Groetjes ingrid

Wat een gedoe zeg. Gelukkig kunnen jullie nu terug naar een super plek. 800km uitrijmogelijkheden, echt geweldig!!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Ik kan bijna niet wachten om daar weer te staan, helaas hoort daar een transport bij en je zou zeggen "dat heb je nu al zo dikwijls gedaan, dat doe je gewoon ff" maar het blijft voor mij echt een zenuwslopende bezigheid

Werd trouwens nog op de vingers getikt het is nl 800 hectare bosgebied, geen 800 km. Maar goed, meer als genoeg om een eindje rond te hobbelen met de knollies
    Groetjes ingrid

Bladwijzers

Forum Rechten