-
Actief Forumlid
zwelling rond uier en bovenbeen
Sinds gisteren heeft mijn merrie zwelling rondom de uier zitten, en op een stukje van haar bovenbeen. Het ziet er vanaf achteren uit als een vochtbult die tussen haar benen zit. Ze heeft geen koorts, is allert en eet en drinkt prima. Ik mag ook aan de zwelling komen zonder dat ze er last van heeft. Wel loopt ze een beetje wijdbeens.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe het ineens kan verschijnen? Als het na het weekend nog zo is bel ik de dierenarts sowieso.
-
Re: zwelling rond uier en bovenbeen
Ik zou zomaar denken aan een insectenbeet.
-
Actief Forumlid
Zat ik ook aan te denken ja, maar ik vind hem wel erg groot voor een insectenbeet. Hoewel het natuurlijk ook een vorm van allergische reactie kan zijn. Haar klieren onder haar kin zijn ook wat opgezwollen trouwens
-
Je kan iig telefonisch kontakt op nemen met de DA en het probleem voorleggen, mss heeft hij wel een idee van wat het kan zijn en kan je met een geruster hart het weekend door
-
Actief Forumlid
@ ingrid: Dat heb ik vandaag inderdaad gedaan. Toen ik hem belde ontdekte ik een teek helemaal bovenin naast haar tepel. Ze heeft altijd al een heftige reactie op teken gehad, dus die zwelling is wel te verklaren. Ik moet het nu in de gaten houden qua infectie en hopelijk komt het helemaal goed. Bedankt in ieder geval voor de reacties.
-
Bah teken, die krengen zijn idd al weer een tijdje volop actief
Ik hoop voor je merrie dat het "gewoon" blijft bij deze overgevoelige reactie en dat de zwelling snel weer afneemt.
-
Hè bah, teken.
Beterschap!
Forum Rechten