Wie weet word het uitvoerig behandeld in het Level 2 pakket, maar die heb ik nog niet dus vraag ik hier mn vraagje
Borus heeft altijd al moeilijkheden met gallopperen in de bak gehad. Buiten gaat het hard en sjezerig en dan is het prima uit te houden in een halve verlichte zit, maar in de bak maken we er een zooitje van.
Daarom heb ik een hele tijd niet gegalloppeerd maar omdat we nu alles van level 1 gedaan hebben, ben ik aan het proberen om de galop beter te krijgen.
Rechts is zijn 'goede' kant, en links zn slechte. Als ik op links aangalloppeer, dan valt hij heel erg naar binnen (mn binnenbeen is overwerkt) en buigt rechtsom. Hij springt dan altijd in de goede (linker) galop aan maar blijft overdreven krom naar rechts gebogen.
Op rechts is hij een stuk makkelijker en ook vlotter. Alleen is hierbij het probleem dat hij niet op rechts aanspringen wil! Wat ik ook doe (beetje dressuurlesjes opgelepeld) borus blijft links aanspringen. In de bochten struikeld hij dan over zn eigen pootjes en valt terug in draf.
Ik heb pogingen tot passenger gedaan in galop, maar borus blijft om zn as draaien, boos met zn staart zwiepen en af en toe sprint hij de bak door en komt bokkend tot stilstand.
Hij is sowieso soms niet vooruit te branden met gallopperen (hard draven vind hij veel leuker) en een fase 4 met touw is zo lastig als je ook wilt blijven sturen, dus heb ik er een zweepje bij gepakt (on me) die ik ook volgens de fases gebruikte (eerst jezelf meppen enzo)
Hebben jullie tips hoe ik borus meer rechtgericht zou kunnen krijgen, waardoor zn galop verbeterd?
Bladwijzers