Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Bijten tijdens rijden zonder zadel.

Bijten tijdens rijden zonder zadel.

Ik rijd Pablo de laatste tijd zonder zadel en hoofdstel, alleen maar met een staltouw om de hals, dus ook geen halster.
    Tijdens draf wil hij wel eens zijn hoofd naar buiten draaien en me een hap in mijn been geven, wat zouden jullie doen, ik verhef mijn stem en vraag hem op te houden, misschien iemand tips..

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: Bijten tijdens rijden zonder zadel.

Hallo

Het is fijn als je je eerst even voorstelt in het voorsteltopic, zo weten we helemaal niet we je bent , wat je doet wat voor je paard je hebt etc.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Kan van alles zijn: het lijkt er op dat hij/zij het niet fijn vindt zoals je op hem/haar rijdt. Dat bijten is naar mijn idee een uiting van pijn. Dus: rug van je paard na laten kijken en les nemen om je zit en rijstijl te verbeteren. Stem verheffen heeft iig geen zin, je paard doet het niet expres om je dwars te zitten ofzo....hij/zij heeft gewoon pijn....

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Bumbaluutje
    Ik rijd Pablo de laatste tijd zonder zadel en hoofdstel, alleen maar met een staltouw om de hals, dus ook geen halster.
    Tijdens draf wil hij wel eens zijn hoofd naar buiten draaien en me een hap in mijn been geven, wat zouden jullie doen, ik verhef mijn stem en vraag hem op te houden, misschien iemand tips..
    Ik weet niet hoe je zit is, maar misschien beweeg je niet genoeg mee in de draf? Dan wordt het wat meer hobbelen en voelt dat voor de meeste paarden niet erg lekker op de rug. Dan zou je (zoals hierboven ook geopperd wordt) je zit moeten verbeteren.
    Misschien zou je kunnen beginnen met steeds slechts enkele passen draf, waarbij je dus heel goed de bewegingen van het paard probeert te volgen. Zodra je merkt dat je je balans begint te verliezen ga je weer even terug naar stap.

Bladwijzers

Forum Rechten