Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: wat moet ik hier nu mee????

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

wat moet ik hier nu mee????

eindelijk na 4 dagen een mail gehad van eddy op mijn vraag over mijn 'werk-weigeraar (vorig topic).
    dit antwoord kreeg ik van eddy. ik had gezegd dat de eigenaren liever nog niet hadden dat ik met hun paard naar een cursus ga, omdat:
    - ze hebben geen vervoer
    - als ze vervoer hebben geregeld kunnen ze geen tijd vrij maken om ons naar daar te doen, ze hebben een eigen zaak
    - hij heeft nog niet geleerd om op de trailer te gaan omdat ik de kans nog niet heb gehad, we hebben er geen, en om dan al metteen naar holland te rijden...
    - ze het gewoon niet leuk vinden dat ik ermee weg ben (met hun paard dan)
    dus ze weten echt wat wat parelli doet.

tja, en dan krijg je dit antwoord. en nu niet om te zeggen dat ik echt alles kan, maar om nu te zegge dat mijn kennis daar ophoud????? ach, jullie lezen maar even en als iemand weet wat eddy nu precies wil zeggen, vertel het me dan aub.
    buiten het feit dat het alleen kan worden opgelost door naar een cursus te komen.

de mail van eddy:
    'Hallo Kim,

Het is goed dat je deze vraag emailt. Ik zou bijna vragen of ik je vraag
    mag gebruiken als overtuiging voor vele anderen die zo graag het starten van een jong paard zelf willen doen. Meestal gaat het in het begin wel goed, daarom lijkt het zo makkelijk. Later kom vaak pas de problemen.
    Het paard weet op een gegeven moment waar jou kennis op houd en daar maken ze een lastig spelletje van, wat kan escaleren in bokken,
    steigerende en nog ergere verschijnselen.

Waarschijnlijk willen de eigenaren het niet, omdat ze niet precies weten
    wat Parelli doet en kan. Ik kan me echter helemaal niet voorstellen dat
    ze liever een bokkend paard hebben. Als dit erger wordt en traditioneel
    wordt 'gecorrigeerd' gaat dat meestal niet met vriendelijk middelen.

We geven graag meer nodige informatie.

Groeten,
    Eddy

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: wat moet ik hier nu mee????

Ja het is natuurlijk geen antwoord op je vraag........... Commercieel gezien snap ik parelli nedheel goed het geven van een pasklaar antwoord(wat er nooit is ook niet bij parelli) levert hun geen geld op.Ik vind het dan ook niet netjes dat ze op site aangeven dat je altijd problemen en vragen aan hun kunt voorleggen.

Mischien zou je met een leenpaard eens een cursus kunnen doen? Ik heb net een cursus met een leenpaardje gedaan en erg veel geleerd.,

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

ik heb net nogmaals de mail gelezen en kan me der eigenlijk nogla in opjagen.
    ik vraag me af wat eddy dan vorige keer beter zou gedaan hebben dan ik, OK, hij heeft meer savvy...

ook zegt hij dat hij graag meer nodige info geeft, nou, geef die dan, wat had ik dan anders moeten doen, ik heb uitgelegd hoe ik heb gereageerd , dat ik pas ben gestopt toen hij braaf was... hij verteld niet eens of dat goed was of dat ik iets anders had moeten doen.

nee, alleen, kom naar een cursus... tja, zeg.
    oef, nu heb ik het weer even van me afgeschreven.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

emotional fitness is een belangerijk onderdeel van het programma

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

tja, met een leenpaard, maar dan is ons probleem nog niet verholpen en dan is al mijn geld erdoor dat ik aan het sparen ben voor ooit een cursus met arramis zelf... daar hebben we dan ook niet veel aan op dit moment.
    ik heb nu even zoiets van, goed, als jullie me niet willen helpen (eddy dan) dan zal ik het zelf wel oplossen met de tips die ik al op het forum heb gekregen en met mijn eigen kennis.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

toch krijg je van een cursus echt een hele grote duw in de goede richting.Ik snap heel goed de ellende van de hoge kosten maar een pasklare oplossing voor je problemen kan niemand zo vanachter de computer geven.

Je hebt aan mij nu dus ook niets ik heb een " ik snap het nu echt "moment gehad tijdens mijn cursus en op dit moment kan ik eigenlijk alleen maar iederenn aanraden een cursus te gaan volgen.

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

t'is niet zo dat ik niet naar een cursus wil, alleen kan dat gewoon echt niet op dit moment. moet ik dan blijven zitten met dit probleem tot ik misschien volgend jaar er de tijd, het geld en het vervoer voor heb?
    ik begrijp best dat je er veel uit leert maar soms kan het gewoon niet. en ook vind ik het jammer dat eddy niet eens is ingegaan op de oplossingen die ik had voorgelegd, ik heb uitgelegd hoe ik had gereageerd.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Mischien een andere oplossing en een mogelijkheid tot het verkrijgen van echte goede hulp is het insturen van een videoband waarop je de problemen laat zien.
    (zowel commercieel levert eddy wat geld op en hij kan zien wat je doet en hoe je reageert)

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

das eigenlijk nog een goed idee! misschien ga ik dat wel is doen. mijn vriend zen nokel heeft een camera...
    bedankt voor het idee.

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Hmmm, ik vind wel dat Eddy hier een punt heeft. Ikzelf ben ook zo begonnen, dacht het ook allemaal wel te kunnen, maar bleek inderdaad te weinig savvy te hebben

Ik ben blij dat ik Tamara daar een kleine 2 weekjes naartoe heb gestuurd, want niet alleen zij maar ik heb er ook veel aan gehad. Je gaat echt wel ineens met sprongen vooruit. Het feit dat Eddy niet direct antwoord geeft ligt denk ik ook eraan dat hij je paardje gewoon nog niet ként. Elk paard is gewoon anders en er zijn toch niet echt standaard-oplossingen. Toen ik Tamara naar Eddy bracht, wilde hij ook niet weten wat de problemen e.d. waren...hij wilde dit zelf ondervinden en zonder voor-oordelen het programma met Tamara doorlopen.

Het paard weet waar je kennis ophoudt...daar ben ik het wel heel erg mee eens, omdat ik dat zelf ondervonden heb. Toen Tamara daar stond ging ze ineens met sprongen vooruit en ze kwam ook veel rustiger en met meer zelfvertrouwen terug. Op zo'n moment merk je echt dat je paard inderdaad meer weet dan jij en dat jij degene bent die moet leren en niet andersom

Het is niet leuk dat Eddy geen kant-en-klare oplossing geeft, maar aan de ene kant wel begrijpelijk. Hoe vaak zeggen wij niet dat het moeilijk oordelen is zonder het paard e.d. gezien te hebben?

Ik zeg niet dat het onmogelijk is om zelf je paardje in te rijden en door te rijden en op het niveau te krijgen dat je wilt, maar feit is dat het gewoon allemaal veel makkelijker gaat als een ervaren persoon dit doorloopt met je paard. Wanneer jij een iets nieuws moet leren heb je ook liever les van iemand die het goed uit kan leggen in plaats van iemand die maar net de basis kan toch? Je leert met een ervaren persoon als leraar gewoon net iets sneller en makkelijker. Zo is het ook met je paard. Het is gewoon erg balen dat het geld er niet is en het vervoer, ik snap dat je daar erg mee in je maag zit. Misschien kun je regelen dat een ervaren persoon naar jou toekomt?
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Precies !!!!

Mischien een idee om met de eigenaren te overleggen om je paardje een weekje (of 2) naar eddy te sturen betekent toch zeker een meerwaarde voor het paardje

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Tsja, voor vragen en antwoorden kun je beter op het forum hier terecht hoor

Maar hoe had jij anders met Parelli moeten beginnen? Je hebt toch maar 1 (verzorg)paard en daar moet je het maar mee doen.

Zoals Linda al zegt: probeer iemand in de buurt te vinden die je kan helpen als je echt niet naar een cursus kunt gaan. Of probeer eens naar een cursus te gaan kijken.

Het is misschien heel apart, maar hoe verder je komt, hoe meer je je realiseert dat je helemaal nog niet zoveel Savvy hebt en hoe meer je aan anderen die dat wel hebben, kunt ZIEN dat ze meer Savvy hebben. En zolang je daar nog niet bent, is dat vrij moeilijk te 'geloven'.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Linda
    Ik zeg niet dat het onmogelijk is om zelf je paardje in te rijden en door te rijden en op het niveau te krijgen dat je wilt, maar feit is dat het gewoon allemaal veel makkelijker gaat als een ervaren persoon dit doorloopt met je paard. Wanneer jij een iets nieuws moet leren heb je ook liever les van iemand die het goed uit kan leggen in plaats van iemand die maar net de basis kan toch? Je leert met een ervaren persoon als leraar gewoon net iets sneller en makkelijker. Zo is het ook met je paard. Het is gewoon erg balen dat het geld er niet is en het vervoer, ik snap dat je daar erg mee in je maag zit. Misschien kun je regelen dat een ervaren persoon naar jou toekomt?
    precies, ik heb al wel eens een paard ingereden maar dan op de normal manier (eerder western) en die was tien keer zo erg. toen zat ik er niet zo mee maar nu probeer ik naar dat partnership toe te werken, daarom vind ik het nu zo erg. ik weet wel zeker dat ik het kan wil daarom ook niet opgeven. ik vind het zelf doen eigenlijk veel leuker dan even iemand anders onze problemen laten oplossen. daarom zou ik hem liever niet naar eddy brengen zoals nienke voorsteld. ik ben ze zeker niet tegen of zo maar ik zou het liever zelf doen.

graag zou ik wel hulp willen dus als ik kon ging ik zeker een cursus bij hem doen, maar mss vind ik inderdaad wel iemand die me kan helpen. de vriendin van de eigenaresse geeft dressuurles maar is dankzij mij ook gestart met parelli. toch was ze daarvoor ook al vrij natural bezig en met iets dat erg lijkt op centered riding. als ze dit weekeind tijd heeft kan zij misschien wel komen kijken waar het fout gaat en misschien weet ze wat ik beter moet doen, of moet laten...

iig , ik hou jullie zeker op de hoogte hoor! enne, die cursus komt er ooit wel eens!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Het is misschien heel apart, maar hoe verder je komt, hoe meer je je realiseert dat je helemaal nog niet zoveel Savvy hebt en hoe meer je aan anderen die dat wel hebben, kunt ZIEN dat ze meer Savvy hebben. En zolang je daar nog niet bent, is dat vrij moeilijk te 'geloven'.
    Helemaal mee eens. Ik heb nu onderhand echt het gevoel dat ik helemaal niets maar dan ook niets weet. Nouja wel allerlei leuke oefeningen en tips en tricks enzo, maar verstand van paarden op NH-gebied: nulkommanul. Jammer maar helaas.

Dat merkte ik ook aan de mensen in Frankrijk, die ingewikkelde aarden aan het herstarten waren: wij stonden met open mond te kijken naar zoveel savvy, en zij waren heel bescheiden en zeiden dat het allemaal veel sneller zou kunnen als ze maar meer savvy hadden. Ik bedoel maar, die waren ECHT goed!

Hoe verder je komt, hoe meer je je realiseert hoeveel er nog te weten en te leren valt. En dat is niet gering! Maar dat geeft niet, gewoon lekker doorgaan.

May the horse be with you!

Actief Forumlid Antiope's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Hahaha.
    Inderdaad, ja!
    Ik ben nou zoveeel verder dan 2 jaar geleden en heb nog steeds het gevoel dat ik pas begin...

Maarre, Skey,
    die tip om een video te maken is best goed. Zou ik echt even voorleggen aan Eddy.
    [size=10px]chris irwin certified trainer (silver/silver)
    http://www.paardenliegenniet.nl
    [/size]

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten