wat goed dat jij ook vooruitgang hebt! hydrocortiderm is best goed spul vind ik!!Oorspronkelijk Geplaatst door elinetolman
ben beniewd hioe het voor jou paardje afloopt!
succes ermee hoor!![]()
wat goed dat jij ook vooruitgang hebt! hydrocortiderm is best goed spul vind ik!!Oorspronkelijk Geplaatst door elinetolman
ben beniewd hioe het voor jou paardje afloopt!
succes ermee hoor!![]()
color=#4000FF]Behandel een mens en dier zoals jij zelf behandelt wilt worden![/color]
@ Trea: dank voor de link, zal eens op de site gaan kijken!
@ Bren: Heb wel het idee dat de hydrocortidermzalf goed helpt, ze jeukt veel minder op haar hoofd en de wondjes zijn daar bijna weg! Wel heeft ze, ondanks de deken, nog wel erge jeuk over de rest van haar lichaam. Ze schuurt daar gelukkig niet zo, ik merk het vooral met borstelen, dan gaat ze helemaal gekke bekken staan trekken omdat ze het zo lekker vindtWat voor shampo heb jij toen van de DA gekregen eigenlijk?
En wat denken julli ervan als ik een holistisch dierenarts naar mijn pony zal laten kijken? Hebben mensen daar goede ervaringen mee? En met een persoon speciaal?
Het kan natuurlijk nooit kwaad als je naar je paard laat kijken door een holistisch daIk kan je Erik Laarakker zeker aanraden, wel beetje prijzig, maar staat zeer goed bekend! Z'n praktijk staat in De Bilt, vlakbij Utrecht
![]()
In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'
Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging
Erik 'ken' ik wel ja. Idd best duur![]()
Heb nog eens meer zitten kijken op internet en ben bij drainagecompositum van de Groene Os uitgekomen. Dat geef ik haar nu op een stukje brood. Ben benieuwd! Heb namelijk wel het idee dat ze vol afvalstoffen zit en dat dat haar (mede) zo gevoelig maakt voor die mugjes.
Afgelopen dagen met de regen heeft ze de deken af gehad en ze heeft niet geschuurt! De wondjes zijn allemaal geheeld. Ze blijft alleen wel jeuk houden, echt over haar hele lichaam en dan met name in haar manenkam. Ik blijf het maar vreemd vinden. Mede ook omdat ze afgelopen jaren in het voorjaar altijd schimmel had (zonder jeuk) en nu opeens geen schimmel heeft maar wel jeuk (en geen tekenen van schimmel) Maar goed, eerst maar eens kijken of die compositum wat doet!
En verder maar eens op zoek gaan naar holistische dierenartsen.
Waarom laat je de deken gewoon niet op, als het wel ZE is dan wordt ze nu constant gestoken en daar kan ze dan weer op reageren. Ik zou de deken dit seizoen gewoon oplaten en vooral de manenkam en staart goed beschermen, je kunt er ook een lekkere vette creme insmeren, bv uiercreme of vaseline met een beetje teatree olie erdoor gemengd.
die hydrocortisoncreme zijn hormonenenzalfjes, is fijn dat het nu werkt maar niet iets wat ik zou willen blijven smeren.
Succes, die drainage kun je later ook als onderhoudsdosering blijven geven, of om de paar weken weer een paar weken geven maar dan 1 keer daags.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Ik hou haar manen vet met olie met knoflook erdoor (zelf gefabriceerd). Verder dan die compositum en de deken. Ik wilde die compositum idd langer geven: drie maanden achter elkaar en dan een week pauze. Dat wordt aangeraden bij chronische aandoeningen als ZE.
Bladwijzers