Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 21 van de 21

Topic: Opeens erge jeuk pony

Actief Forumlid cooper's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009

Re: Opeens erge jeuk pony

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door elinetolman
    Heej Bren,

Wat fijn voor jou en je paardje! Super! Met mijn pony gaat het ook beter zo met dit relatief koude en natte weer. De DA is vandaag geweest en die denkt idd toch aan ZE maar dan niet in een erge mate. Ik heb idd ook hydrocortiderm gekregen om de wondjes en jeukplekjes die ze nu heeft mee in te smeren. Verder met warme muggendagen een eczeemdeken. Als de jeuk erger mocht worden dan zou de DA nog een spuit hebben die de jeuk een soort stil legt voor een aantal weken. Ben er alleen nog niet uit of ik dat wel wil. Kennen jullie zo'n spuit? Weet niet wat voor spul er dan in die spuit zit? Ga eerst maar gewoon met dekentje proberen en de hydrocortison, heb wel het idee dat ze daar goed op gaat reageren.

@ Els: Ik kan haar niet helemaal van het gras afhalen omdat ze anders alleen staat. Gelukkig is het gras best kort in de wei. Ze staat nu op veel korter gras dan een jaartje geleden gelukkig Verder zal ik me eens gaan verdiepen in bachbloesem, ik ken het al wel van iemand die een opleiding doet en daar ook met BB werkt. Misschien is het idd een goed idee eens iemand langs te laten komen die met BB werkt, bedankt voor de tip!
    wat goed dat jij ook vooruitgang hebt! hydrocortiderm is best goed spul vind ik!!
    ben beniewd hioe het voor jou paardje afloopt!
    succes ermee hoor!
    color=#4000FF]Behandel een mens en dier zoals jij zelf behandelt wilt worden![/color]

@ Trea: dank voor de link, zal eens op de site gaan kijken!

@ Bren: Heb wel het idee dat de hydrocortidermzalf goed helpt, ze jeukt veel minder op haar hoofd en de wondjes zijn daar bijna weg! Wel heeft ze, ondanks de deken, nog wel erge jeuk over de rest van haar lichaam. Ze schuurt daar gelukkig niet zo, ik merk het vooral met borstelen, dan gaat ze helemaal gekke bekken staan trekken omdat ze het zo lekker vindt Wat voor shampo heb jij toen van de DA gekregen eigenlijk?

En wat denken julli ervan als ik een holistisch dierenarts naar mijn pony zal laten kijken? Hebben mensen daar goede ervaringen mee? En met een persoon speciaal?

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Het kan natuurlijk nooit kwaad als je naar je paard laat kijken door een holistisch da Ik kan je Erik Laarakker zeker aanraden, wel beetje prijzig, maar staat zeer goed bekend! Z'n praktijk staat in De Bilt, vlakbij Utrecht
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Erik 'ken' ik wel ja. Idd best duur

Heb nog eens meer zitten kijken op internet en ben bij drainagecompositum van de Groene Os uitgekomen. Dat geef ik haar nu op een stukje brood. Ben benieuwd! Heb namelijk wel het idee dat ze vol afvalstoffen zit en dat dat haar (mede) zo gevoelig maakt voor die mugjes.
    Afgelopen dagen met de regen heeft ze de deken af gehad en ze heeft niet geschuurt! De wondjes zijn allemaal geheeld. Ze blijft alleen wel jeuk houden, echt over haar hele lichaam en dan met name in haar manenkam. Ik blijf het maar vreemd vinden. Mede ook omdat ze afgelopen jaren in het voorjaar altijd schimmel had (zonder jeuk) en nu opeens geen schimmel heeft maar wel jeuk (en geen tekenen van schimmel) Maar goed, eerst maar eens kijken of die compositum wat doet!

En verder maar eens op zoek gaan naar holistische dierenartsen.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Waarom laat je de deken gewoon niet op, als het wel ZE is dan wordt ze nu constant gestoken en daar kan ze dan weer op reageren. Ik zou de deken dit seizoen gewoon oplaten en vooral de manenkam en staart goed beschermen, je kunt er ook een lekkere vette creme insmeren, bv uiercreme of vaseline met een beetje teatree olie erdoor gemengd.
    die hydrocortisoncreme zijn hormonenenzalfjes, is fijn dat het nu werkt maar niet iets wat ik zou willen blijven smeren.

Succes, die drainage kun je later ook als onderhoudsdosering blijven geven, of om de paar weken weer een paar weken geven maar dan 1 keer daags.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Ik hou haar manen vet met olie met knoflook erdoor (zelf gefabriceerd). Verder dan die compositum en de deken. Ik wilde die compositum idd langer geven: drie maanden achter elkaar en dan een week pauze. Dat wordt aangeraden bij chronische aandoeningen als ZE.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten