Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: Ervaring release bitloos "kruislings" hoofdstel??

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Re: Ervaring release bitloos "kruislings" hoofdstel??

Ik heb ook geen bijzonder goede ervaring met de cook. Dareng werd er echt pissed van. De sidepull daarentegen vond ik veel zachter en toch efficient in gebruik.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maroush
    Dit hoofdstel had ik zelf naar zitten kijken, heeft ook ronde kruisriempjes: http://www.boomloosrijden.nl/BFbitloos.htm

Wat handig zeg die 'graasknopjes'. Had ik echt nog nooi van gehoord of aan gedacht!

Dit halster van barefoot heb ik zelf.. heb er nog maar 3 keer mee gereden maar vind hem erg fijn

Alleen vind ik jou idee om met een kruislings te gaan reden niet goed.. trekken en sjorren aan je paard win je toch niet.
    ik heb geen anti graas knopje ik heb gewoon helemaal geen grazen onder het rijden(tenzij we op springveld zijn) maar onder rijden geen gras..
    ik heb wel is fase 4 moeten gebruiken maar ze weet nu precies dat ze niet mag grazen onder het rijden. Werkt ook prima.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ja Marjo dat helpt zo,n waardeoordeel .
    Mensen ik ken al de technieken maar bij Whoopie kom ik er niet mee klaar, ze heeft het er voor over, net wat Evi beschrijft ze gaat gewoon" op uit", en ik heb al veel dingen geprobeerd (tot een waterpistool toe dus crea ben ik wel), maar de juiste fase 4 nog niet kunnen vinden.

Ik ben blij Trea met jouw herkenning en ik weet dat er meer mensen hier zijn op het forum met hetzelfde probleem.
    Ik heb nu ook het anti-graas touwtje geintroduceerd, alleen had ik hem nog net iets te lang afgesteld, dus kon ze toch nog bij het gras . Ook had ik even een andere neusriem gebruikt die net iets meer inwerkt dat scheelde ook al.
    Denk dat dit zo eigenlijk wel een goede oplossing is, want wat ik hier zo hoor van mensen met ervaring zal een hoofdstel met kruislingse optoming niet zoveel meerwaarde geven, ik denk er nog eens over na.

Bedankt voor de reactie,s.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

succes meid, je zult hem ooit eens vinden het juiste knopje bedoel ik dan.
    echt waar vertrouw er maar op!!
    soms helpen niet alle mechanische dingen maar een hulpje zoals je nu hebt bedacht kan een stapje in de juiste richting brengen.
    blijf zoals boven ook al gezegt is consequent, het aller moeilijkste wat er is.

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ik denk net dat een kruislings hoofdstel gaat bijdragen, mijn ervaring is dat er teveel rek in zit.
    Zit er geen rek in dan trek je het alle kanten op als je gaat sjorren.

Hier nog zo iemand die dacht nooit het anti-graasknopje te kunnen vinden en het is uiteindelijk toch gelukt. Dus jij vindt hem ook ooit vast wel een keertje.
    Voor die tijd loste ik het op door gewoon weer te gaan rijden. Dus door mijn fases heen om te gaan en bij fase 3 was ze atijd alweer on the move. (en dan nog ff snel een hapje mee pakken haha). Mijn fase 4 voor een versnelling hoger was toen een kraakzakje aan mijn stick en daarmee onder de start kriebelen. Van "harder slaan" is ze niet onder de indruk namelijk.

In ons geval juist door heel bewust het grazen alleen op mijn commando toe te staan (is nek naar beneden duwen zeg maar) en haar dus wel regelmatig die kans te geven gaat het nu perfect. Ik kan zelfs stil staan met een lange teugel zonder dat ze het probeert en heb haar nooit tegengehouden om het te proberen altijd gewoon genegeerd en verder gegaan met dat wat ik wilde zoals verder lopen.
    Wat volgens mij bij Sterre een hele belangrijke factor hierin is dat ik naar haar luister als ze vraagt of ze mag grazen.
    De enkele keer dat ze het nu nog probeert is een "nee nu nog niet" genoeg om te zorgen dat hoofd weer omhoog komt voor ze bij het gras is. Ik zorg er dan zelf meestal voor dat ik een extra lekker stukje gras uitzoek, waar ze dan even een paar happen van mag nemen 20 meter verder.
    Doe ik dit niet dan merk ik dat het aantal pogingen om het toch te proberen toe neemt en het plezier in de buitenrit af neemt.

Het touwtje van Trea doet me iets teveel denken aan een hulpteugel, ik vraag me af of je dan de rest van de tijd met touwtjes zal moeten blijven rijden. Maar goed dat is "mijn" gevoel
    het zou natuurlijk goed kunnen dat het prima werkt om het gedrag te doorbreken en dat je het daarna niet meer nodig hebt.

Zoveel wegen naar Rome

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Aangezien ik het een beetje overbodig vindt om voor mijn onderwerp een topic aan te maken, schop ik deze even omhoog...

Ik ben namelijk benieuwd naar ervaringen met touw-versies van kruislings/dr. cook. Ik heb van beiden de leer-versies, maar denk erover om 1 van beiden of allebei om te bouwen naar een touw-versie. Hoe is de release van de touwversie(s)?
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

wat let je neem een koord van 6 mm dik maak dit tijdelijk vast om het kopstuk met klittebandje of zo
    laat het door de ringen lopen en je kan testen
    het verschilt nl per paard hoe de reacties zijn.

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Ik heb een marylot en eentje van Masja van lucky leather... De marylot vond ik al vrij goed, maar die van masjah (glad leder) geeft een betere release dan het biothane materiaal.

Ik gebruik em ook niet om te trekken... Heeft weinig zijn, maar hij helpt wel enorm om gewoon te rijden en geeft net dat meer informatie door wat niet lukt met het touwhalster.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik heb van de week iemand aan aan het werk gezien met een Voest ( Cook met touwtjes ) Zag er héél fijn uit! Paardje liep zeldzaam fijn (zo zie je ze helaas maar weinig ) Echt mooi soepel, fijn ondergetreden.. kortom hele fijne aanblik! Mevrouw vertelde achteraf, dat ze nog maar een paar weken met dit hoofdstel reed, maar dat het voor haar en vooral voor haar paard de hemel op aarde was... Een van de redenen was daarbij de goede realese!

Nou was dit een heel mooi, redelijk groot KWPNkasteel.. ZONDER baard.. ik weet niet wat die glijdende touwtjes doen bij een 7x24ook.in.de.winter.buiten.paard dat een baard ontwikkeld.....

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Nou was dit een heel mooi, redelijk groot KWPNkasteel.. ZONDER baard.. ik weet niet wat die glijdende touwtjes doen bij een 7x24ook.in.de.winter.buiten.paard dat een baard ontwikkeld.....
    Dat probleem heb ik in de winter dus ook met mijn warmbloedje... Ik knip de baardharen dan wel bij zodat het hoofdstel alsnog release geeft... als je't een beetje deftig doet hoeft het niet echt lelijk te zijn.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten