Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Paard op wei

Actief Forumlid Marlies's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2009

Paard op wei

Hallo,

Ik denk dat deze vraag al meerdere keren is gesteld,
    maar ik ken het forum niet zo heel goed.

Ik heb een verzorgpaard dat samen met zijn 2 vriendjes op een wei staat.
    Dus als ik wat met hem wil spelen/werken, dan moet ik hem gaan halen.
    Als ik dan op de wei komt, heeft hij meestal niet zoveel interesse in me,
    hij staat natuurlijk liever gewoon te grazen. Uiteindelijk, na wat verstoppen enzo,
    komt hij wel naar me toe en dan kan ik hem meenemen. Dus voor problemen zorgt hij niet.
    Maar nu ben ik bang dat hij uiteindelijk gaat weglopen als ik op de wei kom.
    Dat hij uiteindelijk de link gaat leggen tussen mij en "werken". Het is niet dat ik zo veel of lang met
    hem speel, hij is nog redelijk jong, dus dat duurt maximum een half uurtje en als het goed gaat zelfs korter.
    Ik probeer dan soms om gewoon naar de wei te gaan en daar wat te zitten, zonder hem mee te nemen,
    maar dat ik vind ik dan zo spijtig, want ik wil liever iets met hem doen.
    Dus hier is de vraag: Kan het kwaad als ik hem altijd van de wei ga halen?
    En als ik dat beter niet elke keer kan doen, hebben jullie dan misschien een alternatief?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
    Marlies
    Life's beautiful!! You just have to see it!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re: Paard op wei

Mijn paard heeft soms ook wel van die periodes. vaak is het dan een teken dat de sessies die ik met mijn paard hebt gehad, te intensief zijn geweest. Het helpt enorm om een paar dagen achter elkaar alleen wat lekker te brengen en even te poetsen of te knuffelen (als dat door paardlief tenminst wordt gewaardeerd).
    Je kunt er ook over denken om je paard niet altijd de wei uit te halen om wat te gaan doen, maar gewoon in de wei grondwerk te oefenen. Als mn paard even niet veel zin heeft, dan wissel ik vaak de dagen af met grondwerk IN de wei, voeren buiten de wei, alleen knuffelen en grondwerk/rijden buiten de wei. Zodat mn paard elke dag nieuwsgierig blijft wat het plan die dag wordt.

Actief Forumlid Maroush's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2007
    Leeftijd
    37

Maroush doet dat ook bij vlagen. Soms idd als ik periode daarvoor teveel heb gevraagd, soms snap ik ook niet echt waarom. Meestal lost het zich dan wel weer op door eerste dagen niks te vragen en er alleen te 'zijn'. Daarna probeer ik goed in de gaten te houden of het werk wel leuk is voor Maroush, zodat ze ook echt zin heeft om met me mee te gaan. Niet overvragen, veel afwisseling, motiveren, enz.
    Wat mij altijd helpt is om niet met te hoge verwachtingen naar de wei te gaan. Dan vind ik het makkelijker om plannen evt. los te laten en te reageren op wat het paard aangeeft. Ik plan dus over het algemeen ook geen dagen vrij in (vind het ook altijd jammer om niks te doen), maar als Maroush een dag echt geen zin heeft dan probeer ik daar wel rekening mee te houden.

Hey Marlies,

ik denk dat je ook niet te lang moeten blijven hangen bij de seven games die je nu speelt. Want hij kent ze en jij ook... dus move on!
    Probeer ze niet te perfect te maken want dit is saai (en frustrerend) voor u en voor Féroz.

Doe de seven games nu met obstakels, in alle gangen, op verschillende plaatsen... probeer nieuwe dingen uit. Kom anders nog een dvd'tje halen voor nieuwe inspiratie.
    Don't dream your life, live your dream!

Bladwijzers

Forum Rechten