Een beetje vaag, en moeilijk te beantwoorden natuurlijk, want het zal per 'set' heel erg verschillen. Maar ik zit met een vraag.
Wally staat nu bijna een week hier. En nog steeds loopt hij Indy steeds door de wei te drijven, en weg te jagen bij het voer. Er komt geen getrap en gebijt aan te pas eigenlijk, of hééééél weinig. Maar ik heb het idee dat ze nog steeds wat moe is ervan. En ik heb ze nog niet zien kroelen, of al te dicht bij elkaar zien staan.
Moet ik me nu zorgen maken?
Wally is natuurlijk niet gewend om de hele tijd in dezelfde kudde en zo lang te staan (komt van pension af), en Indy heeft al jaren niet meer met een andere pony gestaan behalve de shetten-merries (en de koe), : en dan al helemaal niet met zo'n grote en nog een ruin ook.
Kan dit nog een tijdje duren? komt het weleens voor dat pony's gewoon helemaal niet met elkaar overweg kunnen? moet ik me zorgen maken over indy?
Ik heb vanaf het begin heel erg mijn best gedaan om Indy het gevoel te laten houden dat ik van haar houdt. En in het begin er ook op gelet dat ik haar net wat langer eruit haalde dan Wally. En ik let er ook op dat als ik met de een bezig ben, dat de ander zich er dan buiten houdt (anders gaat Wal haar wegjagen als ik met Indy bezig ben ofz.) En dan ze tegelijk eten krijgen van me.
Sinds gister staat er nog 1 van de shettenmerries bij, en ik heb het idee dat dal al wat helpt: een pony die Indy al langer kent.
Jullie ervaringen hiermee? mis ik nog iets?
Bladwijzers