Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: BFO number ###

BFO number ###

BFO=(o.a) Blinding Flash of the Obvious
    Alweer 1!

Susan heeft soms weinig vertrouwen in mijn opinie (bijv.: dit is safe!)
    Altijd gedacht dat dat 100% aan mijn leiderschapskwaliteiten ligt.
    Zoals je dat 'hoort' te denken. Nietwaar?

Totdat ik dit zag:

De wei, Susan's kudde, ±6 paarden staan hooi te eten.
    Susan staat qua eten vrijwel onderaan in de rangorde, qua dagindeling ergens midboven, denk ik.

Nieck zit in een stoeltje naast de wei, in de paddock van Sunny en Mighty.
    Nieck verplaatst zijn stoeltje naar midden in de paddock.
    Susan ziet INEENS dat er iets is daar!
    Wordt vrij woest, begint hoofd te zwaaien, hals erop, draaft wat rond, is erg verontrust en gefocused op 'dat vreemde'. Bokt eens, rent wat, draait hals, kijkt, kijkt. Herhaalt dat.

ALLE andere paarden, waaronder Spori (nummer 1 ruin), Skenkur (nummer 2/3 ruin), Myra (nummer 1 merrie in a way), Spok (vriendinnetje), nouja, de hele familie zogezegd, kijkt eens, is niet in het minst verontrust, eet gewoon door.

Susan gaat echter door. Best lang. Wel.

Wat mij dus struck (the obvious), is dat het Susan niet zo heel veel uitmaakt WIE wat vindt.
    Al vindt de hele kudde dat er NIETS aan de hand is, ze trekt alsnog haar eigen plan....

Dat deed me wel goed, ergens.
    Ik bedoel: als ik voor Susan meer paard moet kunnen zijn dan een hele kudde gezonde, vrije paarden, dan is dat wellicht ook wel iets teveel gevraagd

Dus we doen het best goed

Nog iemand zulke strucks?

May the horse be with you!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re: BFO number ###

Nu even niet.. maar ik vind jouw struck wel een hele fijne... voor jou! Je zou nog niet eens paardgenoeg zijn als je in je eentje een hele kudde was.. nou.. dát lijkt me héél fijn om te weten.. je best doen doe jij tóch wel!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Een zelfstandig denkende baas met een zelfstandig denkend peerd . Very obvious indeed .

Mooi dit!!

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Dat is nou een hele mooie eye-opener voor je Karianne! Ik kan me voorstellen dat het ergens toch heel fijn is om te weten dat het niet aan jou ligt en dat Suus ook gewoon haar eigen plannetje trekt als de hele kudde! vind dat iets niet eng is
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

yep, heb deze ook al eens gehad soort van opluchting he
    Je moet echt een soort van uberpaard/leider zijn om dit soort paard rustig te krijgen, want zelfs echte paarden lukt het niet.
    Tas heeft hetzelfde bij buitenrijden. Bij sommige paarden die ze echt goed kent en heel veel vertrouwen in heeft, is ze veel rustiger en ontspannen, dan bij andere paarden (die ze dan ook heel goed kent trouwens). Bepaalde paarden (en ik heb gemerkt dat dat juist niet de meest lb paarden zijn) zorgen voor vertrouwen en andere niet.
    Ik moet dus uberpaard zijn om Tas op d'r gemak te laten zijn
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne
    Ik moet dus uberpaard zijn om Tas op d'r gemak te laten zijn
    En dat BEN je dus!!

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

en jij dus ook

Nee hoor, volgens mij ben ik voor Tas net iets als een gewoon paard. je kan erop vertrouwen, maar niet in hele hele enge situaties. Er ligt nog een doel, uberpaard worden
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Soms, ja, soms, vaak eigenlijk, ja best vaak (über paardzijn).

We hebben een gezamenlijk doel, leuk!

Actief Forumlid Dorien_Boy's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Ik heb dat met Twister ook al gehad, maar dan wel iets anders: Als er iets eng is, of er is iets 'te veel' voor hem, dan komt hij heel hard in je persoonlijke ruimte, duwt, gaat op je tenen staan en loopt je eigenlijk letterlijk bijna omver. Je moet dan een pas opzij doen, of je ligt echt onder hem. Op de wei, in zijn kudde van 3 andere paarden, doet hij net hetzelfde.
    Hij staat het laagst in rang, maar zou gewoon over een ander paard lopen, als die op dat moment voor hem staat (en er is te veel druk voor hem), of tijdens het voederen, of als hij schrikt. Dit gedrag van hem wordt enorm afgestraft door de kudde (hij staat vaak vol bijt wondjes) Maar de laatste tijd zie ik de rest van de paarden boos opzij gaan en precies met een zucht van: och doe maar, je leert het toch niet..
    Maar Twister is nu echt wel een heel ingewikkeld, raar paardje, maar ik ben zo gek van hem Maar toch stelt me dat ook wel wat gerust, naar zijn kudde genoten (waar hij dan laagste in rang staat) kan hij net hetzelfde reageren, en ook al krijgt hij heel hard op zijn kop van hen, hij verandert dat gedrag niet. Maar gelukkig kan ik de laatste jaren me beter inleven in hem, en krijg ik eigenlijk heel veel van hem gevraagd, je moet het alleen op de juiste manier aan hem vragen (en dat hebben zijn kuddegenoten nog niet helemaal door )

Bladwijzers

Forum Rechten