Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: Sport massage..

Sport massage..

Ik heb van weekend gezien hoe een sport massage ging.
    Nu zit ik eraan te denken om sophie ook keer los te laten maken met zo massage.
    reden daarvan is dat ze soms (niet altijd dus) haar ene achterbeen niet helemaal soepel optilt. Ze is verder niet kreupel maar of ze te lui is ofz weet niet.. maar mijn gevoel zegt dat er iets vast zit.

Wat vinden jullie daarvan, is dat goed of slecht ? zou jullie het ook doen..

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Re: Sport massage..

Hoihoi,

ook ik heb wel eens gezien hoe zo'n massage gaat. Was heel leuk om te zien dat het paard er echt helemaal van indommelde na verloop van tijd, al waren de omstandigheden niet echt om rustig van te worden voor het paard.

Ik denk dat het zeker geen kwaad kan, zolang je niks forceert. Stretch zeker niet verder dan je paard je aangeeft.
    Ik ben niet helemaal zeker meer of het ook sportmassage was, maar mijn massage bestaat erin de voorbeentjes te strekken, dus dan sta je voor je paard, neem je z'n hoef vast en trek je het been vooruit tot je voelt 'dat je niet verder kunt'. Meestal zit er dan nog een lichte knik in de knie en dan moet je wachten tot wanneer het paard zelf het laatste eindje strekt, wat hij normaalgezien zal doen als het lekker aanvoelt, en dan laat je los. Het been opheffen en het bovenbeen naar 'achteren' duwen doe ik ook. Ook mijn handen ineenslaan achter de knieën en dan het bovenbeen naar boven trekken zit er bij (het onderbeen laat je daarbij gewoon 'hangen). Bij de achterbenen ook gewoon strekken tot het paard mee/nageeft. Dan nog wat andere dingetjes met de onderbenen en de hoeven - maar dit zijn de 'belangrijkste' oefeningen.

Ik doe het regelmatig bij Gazeerah en Aliyana omdat ze ook al een dagje ouder zijn, en ik zie wel dat ze er deugd van hebben. Als je denkt dat er echt iets vast zit kun je het altijd eens proberen maar ik zou toch eens laten checken door een osteopaat ofzo - hij zal meteen zien of er daadwerkelijk meer aan de hand is... Wie weet maak je het met zo'n massage ongewild alleen maar erger. als je paardje dan helemaal losgemaakt is, is het wel een goed idee om met die massage ervoor te zorgen dat ze los blíjft. Natuurlijk is dat alleen niet genoeg, je paard moet uiteraard ook voldoende beweging hebben enzo.. Maar dat weet je vast zelf ook wel
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Nou die wat ik te werk heb zien gaan deed sport massage niet alleen in de benen, maar echt over het hele lichaam en vreemde was ik had dat paard ervoor zien lopen & daarna liep hij hoe stom het klinkt soepeler, mooiere bewegingen en ze deden niks anders dan anders..

En die vrouw was ook rustig met paarden, want sophie is zo geweldig meewerkende pony als andere erbij zijn, dus vaak laat ze zich niet behandelen..

moet er maar eens over nadenken,

Om eens te zien wat dat doet, heb ik Spori en Lodash onlangs laten sportmasseren.
    Uietraard hangt het er erg vanaf wie het doet en hoe, maar ik vind het vooralsnog een mooie aanvulling op de chiropractie.

Met name Lodash (veel oud zeer, kennelijk ook in de spieren) heeft het veel goed gedaan.

May the horse be with you!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ik heb het bij Shaf ook een paar keer laten doen, vanwege zijn pijnlijke 'bekken-gebied'. Het heeft toen weinig geholpen, pas na een chiropractie behandeling (toen nog door Leida) was de oorzaak aangepakt en is het echt overgegaan. Ben het dus met Karianne eens: lijkt me erg mooie aanvulling op chiro.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Mijn osteopaat legde het als volgt uit:
    spieren kunnen ook vastzitten doordat er wervels geblokkeerd zijn. Als je dan de spieren gaat masseren terwijl de wervels nog vastzitten, dan helpt dat niet veel en kan het zelfs alleen maar meer pijn gaan doen. Als je de wervels echter eerst losmaakt en dán masseert, kan het idd een goede aanvulling zijn.
    Dit komt dus overeen met de ervaring van Eveline.

okee dankjewel ga er maar is goed over nadenken,

Helemaal eens, Marja.

Dit geldt trouwens soms ook andersom: soms zijn er zoveel spierkrampen en spierpijn (soms TENGEVOLGE van een 'verschoven' wervel), dat behandeling moeilijk gaat, omdat het erg pijnlijk is. In dat geval kan massage een behandeling van de wervel vergemakkelijken.
    Dat dan ook weer...

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Om het gemakkelijk te maken Karianne...

Als het gemakkelijk was, dan wisten we nu onderhand alles al, Marja

ik ben zelf masseur en het is een enorm mooi beroep! sommige paarden zijn na een massage helemaal *dronken* hihi die hebben zich dan zo over gegeven dat ze helemaal los zitten.
    en idd op de osteoapthie of chiropractie is het een mooie aanvulling, heb er goede resultaten mee behaalt

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

laten jullie een gewone masseur erbij komen of één van happy athlete?
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Hahaha precies 2 rangen en standen, Sanne?

Ik had er de laatste keer iemand bij die sportmassage gedaan heeft, niet specifiek Happy Athlete geloof ik.

Eerder heb ik eens een Shiatsu masseur bij ze gehad, Lodash was enorm fan.

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

nee, maar schijnt helemaal hip te zijn en toch anders dan gewone massage (wat dan weer anders is dan sportmassage etc )
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Bladwijzers

Forum Rechten