Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 24 van de 24

Topic: Geluid uit de koker

Re: Geluid uit de koker

Sjonge.... hmmm ik mag aannemen (toch?) dat Dyango niet rondhobbelt met ontspannen bovenlijn en aangespannen buikspieren? Trouwens hij galoppeert niet veel, dus ik neem aan dat hij zijn buikspieren helemaal niet zoveel gebruikt

Voor degenen die dát feit interessant vinden heb ik toevallig een leuk artikel gelezen van dierenarts Dierenarts Gerd Heuschmann (bit 145 juni 2007)
    "Kort door de bocht gezegd zijn de buikspieren er alleen om de achterbenen in de galop naar voren te bewegen. Vandaar ook dat volbloeden van de renbaan allemaal zo’n strak buikje hebben en vele nauwelijks werkende recreatiepaarden zo’n bol buikje.

Het feit dat de buikspieren niet dragen, legt de dierenarts heel simpel uit.
    “Als het paard galoppeert, dan spant het de buikspieren in de zweeffase aan om zijn benen onder zijn lijf te krijgen. Als hij landt, dan ontspant hij de buikspieren en ademt hij uit."
    (volledige artikel in bijlage)

Maar goed.. ik moet woensdag met Seppe naar de dierenarts. Ik ga eens vragen wat hij erover te vertellen heeft. Heeft het overigens een officiele naam of heet het gewoon: 'kokeren'? (volksmondwoord)
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Is daar een werkwoord van?? Las ook ergens dat het bij laat gecastreerde ruinen vaker voorkomt dan bij jong gecastreerde. Heb het bij Vash nog nooit gehoord, die was alles met 11 maanden kwijt. Dyango later, toch? Ben benieuwd wat de invalshoek van de DA is!

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

bij snowdon heb ik het ook nog nooit gehoord!
    ben benieuwd wat de dierenarts zegt Trea!

*edit* nu is snow ook bijna nooit gespannen of heftig aan het werk
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Volgens Florien had het toch echt te maken met spanning. Exact weet ik het niet, maar wellicht de verkeerde spieren aangespannen in een relaxt ogende houding? Ik zal het haar nog even navragen
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ben ik wel benieuwd naar ja.. en zou je ook voor mij dan willen vragen wat de onderbouwing van haar theorie is? Ik vind namelijk de uitleg van Ingrid tot nu toe het meest duidelijk

(en wat betreft het drágen door de buikspieren... even kort door de bocht.. maar als een paard de buikspieren nodig heeft om in galop zijn achterbenen aan te trekken, dan heeft hij ze toch ook nodig om in een andere gang zijn achterbenen goed onder te laten treden en helpen goede buikspieren toch zéker wel bij het goed lang kunnen maken van de rugspier.. ?? Het is toch niet een losstaand iets, maar buik- en rugspier vormen toch een soort cirkel? Buik-kort-> rug-lang .. [size=99px]of helaas soms andersom[/size] ??? )

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Leeftijd
    53

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    (en wat betreft het drágen door de buikspieren... even kort door de bocht.. maar als een paard de buikspieren nodig heeft om in galop zijn achterbenen aan te trekken, dan heeft hij ze toch ook nodig om in een andere gang zijn achterbenen goed onder te laten treden en helpen goede buikspieren toch zéker wel bij het goed lang kunnen maken van de rugspier.. ?? Het is toch niet een losstaand iets, maar buik- en rugspier vormen toch een soort cirkel? Buik-kort-> rug-lang .. [size=99px]of helaas soms andersom[/size] ??? )
    Lijkt mij ook. Bij het werk aan de hand zie je ook goed dat ze de buikspieren gebruiken.
    If you have trouble keeping your emotions under control, focus instead on controlling your thoughts.
    What you feel is created largely by what you allow yourself to think.

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Precies Sas! Mijn Bruut was al nooit een vetzak.. maar nu we echt gericht 'rechtrichtend' aan het werk zijn is toch heel duidelijk te zien, dat hij m.n. in zijn buikgebied echt gestroomlijnder wordt Dat kan de onstpanning/verlenging van de rugspier toch echt alleen maar ten goede komen?!

Uiteraard heeft een paard gode buikspieren nodig tegenover goede rugsieren.
    Het enige wat Heuschmann zegt, is dat de buikspieren geen DRAAGspieren zijn.
    Dus allemaal waar.

May the horse be with you!

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

hihi.. o.k. .. assumptions assumptions mijnerzijds... toen IK het las ( ) 'stond er' namelijk dat ze niet belangrijk waren bij het dragen...

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten