Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 24

Topic: goed kaptoom ?

goed kaptoom ?

Ik ben serieus opzoek naar een GOED kaptoom.

Een zonder ijzer,

nu kwam ik deze tegen op internet, maar ik kan er nu niet wijs uit worden of er ijzer in zit ?

eveline hij is blauw

http://www.libella.nl/ruitersport/po...e.php?pID=3823

ik heb op moment na wat dure uitgave een iets minder budget het hoeft niet direct maar wil wel voor de zomer vakantie iets gevonden hebben..
    alles is welkom aan ideeën of tips of wat dan ook

Re: goed kaptoom ?

ziet er wel goed uit nienke, van wat voor materiaal is het ? en hoe breed zijn die bandjes ongeveer ? over de neus en omhoog achter de oren,
    weet niet of dat te smal is , wil niet dat het gaat snijden ofz pietje voorzichtig hihi

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Het is biothane en de bandjes zijn 16 mm breed

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    35

Wauw, dit is inderdaad wel een hele mooie en vooral handige!!!

(zet op haar verlanglijstje in haar hoofd)
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Ok nou ga nog is ff verder kijken vind wel intressant iets

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Deze is echt super!!! Hij zou ook fijn zijn voor Sophie, Marjo. Sophie heeft een klein en fijn hoofdje en alle reguliere kaptooms zijn nogal lomp en grof. Daarom wilde ik er eentje laten maken die fijntjes en precies om het hoofdje past. Dat is veel vriendelijker werken dan een grove kaptoom die aan alle kanten schuift en wringt!

De bandjes zijn niet te smal, ze zijn superzacht door de paddings (of hoe noem je die zachte onderkant?) en de hulpen komen prima door!

Ik zou voor dat geld helemaal niet verder zoeken hoor Marjo.

Ik heb veel kaptooms in huis gehad, en allemaal heb ik ze weer verkocht wegens het niet goed aansluiten/te grof/slechte kwaliteit materiaal/hulpen slecht doorkomen.
    Behalve deze

Je kan hem helemaal op maat bestellen, wat wil je nog meer?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Je zou ook een touw-kaptoom kunnen proberen
    Ik heb er 1 in de kast hangen die ruim verstelbaar is. Maar die van Nienke lijkt me ook heel fijn!

Overigens werk ik nu het liefst met eentje MET ijzer in de neusriem, blijft veel beter liggen terwijl de neusriem best los zit en je drukt toch niet hard op de neus met gymmen.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Deze is echt super!!! Hij zou ook fijn zijn voor Sophie, Marjo. Sophie heeft een klein en fijn hoofdje en alle reguliere kaptooms zijn nogal lomp en grof. Daarom wilde ik er eentje laten maken die fijntjes en precies om het hoofdje past. Dat is veel vriendelijker werken dan een grove kaptoom die aan alle kanten schuift en wringt!

De bandjes zijn niet te smal, ze zijn superzacht door de paddings (of hoe noem je die zachte onderkant?) en de hulpen komen prima door!

Ik zou voor dat geld helemaal niet verder zoeken hoor Marjo.

Ik heb veel kaptooms in huis gehad, en allemaal heb ik ze weer verkocht wegens het niet goed aansluiten/te grof/slechte kwaliteit materiaal/hulpen slecht doorkomen.
    Behalve deze

dat k]/images/smilies/ja.gif[/img] en mooie prijs klasse

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

Behalve deze

Ik wil ook een kaptoom gaan kopen, maar heb alleen ervaring met die academische kaptoom. heb je daar wel eens mee gewerkt? hoe vergelijk je deze met die academische?
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne

Behalve deze

Ik wil ook een kaptoom gaan kopen, maar heb alleen ervaring met die academische kaptoom. heb je daar wel eens mee gewerkt? hoe vergelijk je deze met die academische?
    Ik heb ook een acedemische kaptoom. Voor Enya. Ben er heel erg blij mee, wil voor haar geen andere.
    Toen we met Pebbles begonnen heb ik die acedemische van Enya uitgetest bij haar, maar voor een paard dat nog geen enkele vorm van druk op de neus gewend is, is die dus echt te hard. Ze ging vol in verzet, terwijl ik hem voor Enya (en destijds ook voor Troy en Amy) erg fijn vond en vind!

Maar goed, Pebbles moet dus een beetje meer fluweel hebben. Deze is zacht, hulpen komen duidelijk door, ik kan geen verschil merken in het werken met deze of met de acedemische. Ben over beiden heel tevreden dus, maar het ligt volgens mij nogal paardafhankelijk.
    Wel heb ik een paar keer een kaptoom in huis gehad met platte leren banden en daar was ik niet zo blij mee. Omdat die leren riemen nogal breed waren (dat zou dan paardvriendelijker zijn) zijn de hulpen echt wazig! Nee bedankt, ik hou van smalle riempjes (voor Pebbles dus geen ijzer erin omdat ze zelf aangeeft dit niet prettig te vinden) en een goede pasvorm.
    Omdat Marjolein student is en het geld ook niet op de rug heeft groeien is deze kaptoom voor haar en Pebnbles extra ideaal. Hij heeft namelijk extra ringen zodat je hem ook als sidepull kan gebruiken. Hoeft ze dus gelijk geen hoofdstel meer te kopen.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

.. en als je wil kan ik er tegen meerprijs ook nog bithangers bijleveren

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Wel heb ik een paar keer een kaptoom in huis gehad met platte leren banden en daar was ik niet zo blij mee. Omdat die leren riemen nogal breed waren (dat zou dan paardvriendelijker zijn) zijn de hulpen echt wazig! Nee bedankt, ik hou van smalle riempjes (voor Pebbles dus geen ijzer erin omdat ze zelf aangeeft dit niet prettig te vinden) en
    Ligt denk ook een beetje aan je paard of zoiets (geen idee eigenlijk ) maar ik heb er twee met een hele brede zacht onderlegde neusriem en Timber is op je pinken te rijden zo licht aan de hulpen. Heb bij haar niet het idee dat de hulpen heel wazig doorkomen . Ik ben juist heel tevreden over die zachte brede neusriem, van de academische variant kreeg Timber kale plekjes op haar neus en daarmee is Timber veel stugger in de hulpen en gaat ze idd veel sneller in verzet.

Neemt niet weg dat de variant van Nienke ook heel mooi is hoor
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

He Marjo, je vroeg in mijn dagboek naar de kaptoom die ik gebruik. Dat is deze en ik ben er zeer tevreden mee http://www.elmosquero.de - dan naar kappzaume&vorfurzaume, dan weer kappzaume, en dan lederkappzaum 'Vienna'). Ik heb er ook mee bij Florien gelest (http://www.sincerita.nl) en die vond het ook erg goed. Voor nu is het allemaal ok, zij jong, ik groen. De hulpen komen ook heel licht door, maar dat is natuurlijk alleen maar afhankelijk van jou hand en communicatie (net als bij een bit).
    Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Je kunt toch dan gewoon beter aan een halster longeren ?

Een kaptoom zonder ijzer is niet echt een kaptoom meer.
    Sommige paarden hebben dat ijzer nu eenmaal nodig (ja zo ken ik er eentje anders vliegt die gewoon constant de piste uit)

maar als je dan liever zonder ijzer wil pak je toch gewoon een halstertje ?

Liefs

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten