Kan je geen opzetstuk gebruiken? Dat er een cm haar blijft staan?Oorspronkelijk Geplaatst door Diesel_
Kan je geen opzetstuk gebruiken? Dat er een cm haar blijft staan?Oorspronkelijk Geplaatst door Diesel_
Ja, dat wilde ik ook al opperen. Ik scheer Leo ook altijd met opzetstuk, anders krijgt hij een koud hoofd.
[size=99px]Mijn hersenen werkten op topsnelheid...Leo??? Paard heette toch Enya??? Ooooo díe Leo[/size]
ik heb haar vandaag toch geschoren, ik was eerst naar de winkel gegaan voor een fles lijnzaadolie en nog een goede ijzeren rosborstel en een poetsblokje. Met alle moed naar stal en 2uur aan het poetsen geweest, nul komma nul resultaat en onder de haren was ze zeiknat van het zweet, werkelijk OVERAL! Haar hals was al zeiknat toen ik aankwam. Nou dat kon echt niet meer dus vandaag helemaal kaal geschoren, ook het hoofdje. Ze is echt prachtig geworden, morgen nog een beetje de plekjes onder de benen enzo bijwerken en dan maak ik een mooie foto![]()
Heb je het zelf gedaan?
ik heb haar eerst zelf geschoren met de haren mee, omdat de vacht zo dik is kon je niet tegen de haren in scheren. Ik heb haar ooit eerder geschoren omdat ze luizen had, niet dat het toen echt lelijk was, maar ook niet heel mooi.
Daarna heeft de staleigenaresse haar helemaal tegen de haren in geschoren, ook het hoofdje en de beentjes. Zij had het al vaak gedaan dus het is onwijs mooi geworden, helemaal geen strepen en alles egaal. Er moeten nog wat stukjes tussen de voorbeentjes en t hoofdje moet nog een beetje bijgewerkt worden, maar het was zoveel werk (en natuurlijk lang stilstaan voor flicka) dat we dat morgenavond even afmaken.
Super!!
Omdat Diesel het 'zomaar' durfde, heb ik het ook zomaar gedaan!
Enya heeft haar jas uit en ik kan niet anders zeggen als FIJN! Er kwám me een berg haar vanaf, anderhalve vuilniszak vol (en we waren al zo lang aan het furminatoren!). Foto's staan in haar dagboek.
Ik geloof dat ze er wel blij mee is, ben benieuwd of ze vandaag nu meer buiten blijft ipv de schaduw in de stal op te zoeken.![]()
Dat is fijn diesel. Knap dat je toch gewoon gedaan hebt.
Jij ook trouwens Trea. Heerlijk.
Bladwijzers