Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 38

Topic: koker schoonmaken

Re: koker schoonmaken

HAHA marja, en dan vooral eindigen en nu ga ik koken

klinkt niet erg lekker moet ik zeggen (is blij dat zij merrie's heeft hihi)

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Tjee Marja, inderdaad een goed idee om de DA te laten komen. Als het stinkt lijkt me er toch wel iets aan de hand.

Wat ik me nu afvraag, hoe moet ik me een koker eigenlijk voorstellen? Ik wist namelijk niet dat er zoveel ruimte in was.
    Heeft er niemand zo'n doorsnede plaatje zodat je kan zien hoe dat precies zit? Ik heb er geen flauw idee van.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Steek je hand er eens in Kim, dan kun je voelen hoeveel ruimte er is.

In het topic wat Trea hierboven noemde, staat een link naar een site met meer info. Als ik het me goed herinner, staan daar ook plaatjes bij. Kijk daar maar eens.

Sorry ben nu te moe om het nog op te zoeken, ga naar bed.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door ali
    Hoe zou het in de natuur gaan? En is er dan een werkelijk verschil tussen hengsten en ruinen, afgezien van het dekken?
    In de natuur bestaan er geen ruinen.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Hè getsie Marja!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als je zo makkelijk erin rond kan poeren, is het toch ook geen probleem om het met een zachte shampoo oid te doen? Je kan het dan gewoon lekker naspoelen met schoon water en fris is de handel! Ik zou geen badedas nemen, misschien een watertje maken met wat dettol erin? Da's erg zacht en hygiënisch en schuimt niet. (Sinds mijn kraamtijd en hechtingen, zweer ik bij dettol)
    Naspoelen kan je ook doen door een grote injectiespuit (zonder naald) te vullen met water en erin leeg te spuiten.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ja er is veel ruimte, maar het is best nog lastig om het goed na te spoelen hoor! Er zitten nogal wat plooien en verborgen plekjes daarbinnen. Je moet het echt openfrommelen als je erin wilt. Vandaar dat ik iets wil gebruiken dat zeker niet irriteert. Maar goed naspoelen moet natuurlijk sowieso. Maar eens even vragen of we ook een tuinslang hebben met warm water, want we hebben wel koud, maar dat vindt het beest vast niet zo heel fijn. Tuinslag is denk ik toch het handigste.

Dettol, ik dacht dat je dat alleen kon gebruiken om spullen mee schoon te maken, niet voor lichaamsdelen? Tast dat de zuurgraad van de huid niet aan?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Dettol, ik dacht dat je dat alleen kon gebruiken om spullen mee schoon te maken, niet voor lichaamsdelen? Tast dat de zuurgraad van de huid niet aan?
    http://www.efarma.nl/PAGES/ItemInfo.asp?ItemID=12114871

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Dank voor de info Trea!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

De DA is gisteren geweest en heeft Atli een kalmeringsmiddel gegeven, zodat hij het zaakje makkelijk kon schoonmaken. Er zaten echt hele klonters smerigheid in zijn piemel, en dat drukte ook wat tegen de plasbuis aan.
    Toen ik vertelde dat hij anderhalf jaar geleden ook al eens met een dikke koker stond en dat de DA toen alleen AB had voorgeschreven (wat ietsje had geholpen) en dat die DA niks aan schoonmaken had gedaan, zie deze DA dat het dan ook niet zinnig is AB te geven... En dat blijkt ook wel, want sindsdien is Atli's koker ook altijd wat dikker gebleven. Maar hij leek er geen last van te hebben, en die toenmalige DA zei dat het verder geen kwaad kon...
    Nou lekker dan, heeft hij dus toch al die tijd met rotzooi rondgelopen...

Atli stond er echt bij als een dooie, supersloom. Maar toen de DA hem een injectie wilde geven (AB) wérd hij me toch woest ineens! Niks meer te merken van die verdoving!

Ik moet nu 3 x om de dag nog een antibacterieel goedje in zijn koker smeren en dan zou het daarna toch een heel stuk beter moeten zijn. Het kon echter wel zijn dat de koker altijd wat opgezet blijft, zeker omdat hij er al zo lang mee loopt... Maar de DA zei ook dat je het wel meer ziet bij wat oudere paarden en dat er verder niet zoveel aan te doen is...

Oh ja, die plek onder zijn buik is met zeer grote waarschijnlijkheid een sarcoïd, dat is een goedaardige tumor in de huid. Daar viel eigenlijk niks aan te doen. Wegsnijden of bevriezen zou kunnen, maar dan krijg je een dusdanig grote wond dat het wel 3 maanden kon duren voordat het genezen was... En bovendien kon het weer terugkomen. De DA raadde me aan om er niks aan te doen.
    Wat ik dan wel minder fijn vind, is dat het wel een heel stuk groter is geworden de laatste tijd, en het kan nog verder groeien... Gelukkig zit het wel op een plek waar hij er geen last van heeft.

Ik hoef van deze DA de koker of piemel trouwens niet zelf schoon te maken; hij zei dat je er zonder verdoving toch niet goed bij kunt en dat ik bij twijfel beter de DA dit karwei op kan laten knappen. Hij was dus geen voorstander van het regelmatig zelf schoonmaken.

En zo zie je maar weer, de meningen over dit onderwerp lopen uiteen!

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ja ik lees dit dan mee, maar Fjolnir wordt ZO boos als ik eraan probeer te komen. Ik mag nieteens losse velletjes weghalen ofzo.
    De tandarts heeft een keer die boon weggehaald toen hij zwaar verdoofd stond. Dat doet zij vaak bij ruinen, omdat ze dan vaak uitschachten.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Bij Bully was het ook ooit helemaal dik. Bleek later van een insect te zijn. De dierenarts heeft hem toen een spierontspanner gegeven, dan komt alles eruit en zo was het super makkelijk schoon te maken. Hij vond het wel fijn geloof ik.

Dit klinkt niet echt fijn Marja, dat het zo vies is.

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Als af en toe nog meelezend forumlid (tijdkwestie) en daarbij ervaringsamateur op dit onderwerp nog even een artikeltje ter info.

http://iceryder.net/sheath.html

Ik rommel af en toe met babyolie van Weleda (vanwege zo min mogelijk chemische goedjes in private parts willen stoppen) en kan getuigen dat de boon echt bestaat. Naar mijn idee is het een opluchting voor paardlief als die boon weg is. En de babyolie werkt om de een of andere reden wel om het plakkerige spullie weg te krijgen, alsof er door die olie een filmpje om het spullie heenkomt waardoor het minder aan paard plakt (overigens nog prima aan hand, dus van die dunne wegwerphandschoentjes zijn geen overbodige luxe).

Hopelijk werkt de link, ben ook nog steeds computeramateur.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Dank voor je link Sannie, ik kende hem al.

Omdat het me toch niet lekker zit allemaal en het advies van de DA me te vaag is (dat ik hier verder in de toekomst niks aan hoef te doen en hij ook niet weet hoe het komt of hoe het verder te voorkomen) heb ik een natuurgeneeskundige gebeld. Atli heeft toch wat meer vage klachten (struikelen, onregelmatig lopen, dat sarcoïd, soms ineens heel lastig met rijden) en ik wil eens goed naar het totaalplaatje laten kijken.

Ze komt aanstaande dinsdag, ik ben erg benieuwd!

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Ik kan het nog niet vinden amar hoe word die boon dan verwijdert en hoe herken ik die?

Ze komt aanstaande dinsdag, ik ben erg benieuwd!
    Ik ook!

Bladwijzers

Forum Rechten