Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Wat voor wagen?

Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Wat voor wagen?

Ik zit er wel eens over na te denken om voor Shiva een wagentje te kopen.
    Het lijkt me zo leuk om met zn 4en op stap te gaan met haar. Zeker als het zulk lekker weer is.

Maar nu heb je natuurlijk duizend soorten wagens. Ik zat zelf aan een leuke 4 persoons concourswagen te denken, maar iemand zei dat dat misschien te licht is voor haar.
    Wat vinden jullie? Is een marathon of boerenwagen meer wat om haar voor te spannen?

Ze ziet er wel lekker stevig uit, maar ze is maar 1.47 hoog.

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Re: Wat voor wagen?

Wij hebben altijd gereden met een recreatiewagen op autobanden. Konden 6 personen mee (handig met de kids) en heb ik veel opbergruimte onder de bok om eten en drinken voor onderweg mee te nemen. Hier heeft bv ook een fjord voorgelopen.

Heb hiervoor een concourswagentje gehad en die vond ik niet erg handig. Geen rem en geen opbergruimte. Wel erg licht. paardje voor de kar was ong. 1.55

Denk dat het sterk afhangt van wat je zelf vind. Persoonlijk vind ik concourswagentjes niet erg geschikt. Een recreatiewagen is steviger en bied meer comfort, maar toen ik begon was ik met m'n concourswagentje al erg tevreden en ben zelf inmiddels aan m'n 3e wagen toe omdat ik wedstrijden wil gaan rijden en deze wagens dan niet meer voldoen

Succes met je keuze
    Marleen.

t is ook afhankelijk waar je gaat rijden.
    asfalt, bospaden of zand...
    dit vergt nl elk een andere inspanning. Op asfalt kan je meer of zwaarder laten trekken dan op losse zandgrond.
    en dit is weer afhankelijk van welke wagen dan weer handig is, wielgrote en zo.
    ga ergens in het najaar eens naar paard en koets, daar staan giga veel wagens bij elkaar en kan je veel info op doen.
    elke stand geeft je een ander verhaal en zo kan je voor jezelf een beeld vormen met wat je echt wil.
    en probeer eens met iemand mee te rijden die een wagen heeft dan kan je voelen wat een wagen doet en kan.
    Tenslotte is het een hele uitgave, wagen en tuig.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Jij rijdt volgens mij veel over asfalt. Dan kun je prima volstaan met een concourswagen.
    Hier kan iedereen op.
    Onder mijn zitkussen kun je ook ruimte kwijt.

Merrit rijd ik met een concourswagen, maar wel dwars door t bos, dat is behoorlijk pittig. ik zou liever iets stevigers willen, maar ja, de centen he.

Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Bedankt voor jullie advies.
    Ik rijd idd alleen over asfalt. En het belangrijkste is dat de jongens veilig achterop kunnen zitten. Vandaar dat ik aan een concourswagen dacht. Daar zitten ze gewoon recht achter ons.

Een marathonwagen vind ik wel erg mooi, en dat zou Shiva ook wel makkelijk kunnen trekken. Maar idd, de centen.
    Ik ben het ook nog niet echt concreet van plan nu, maar ik kijk wel zo nu en dan op marktplaats. En dan is een concourswagen wel goedkoper.
    Leuk dat je Merrit ook voor zo'n wagentje hebt lopen.

Ik heb zelf wel al ervaring met mennen en Shiva heeft jaren geleden ooit een paar keer voor een platte boerenkar gestaan. Dus dat moet allemaal wel lukken.

Bij mijn vriend thuis staan heel veel wagentjes pff, maar zelfs vind ik de echte marathon wagens toch het mooiste, mooi stevige banden eronder en zijn ook wat lichter
    een boeren kar is vaak best wel zwaar..

succes met je keuze.

Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Als ik echt geld zou hebben en ik mocht kiezen dan werd het bij mij ook een marathon hoor. Men, die zijn zo gaaf!!!

Maar tja, zoveel geld kan ik echt niet bij elkaar sparen en dan is een concourswagen ook wel erg leuk. Zeker als de jongens mee gaan.
    Gelukkig heb ik nog even. Wie weet waar ik later een keer tegen aan loop. Maar nu ik jullie meningen heb gehoord wordt t toch wat makkelijker kiezen.

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Ik heb zelf een wat zwaardere concourswagen waarbij je achterop kunt staan.
    Niet zitten, dus is maar voor twee personen. Overigens heb ik hierop ook een opbergvak.
    Ik men voornamelijk op het asfalt, maar men ook wel over een stuk zandpad, lekker in galop.

Ik zou sowieso naar een juiste maat wagen kijken.
    En dat zou een concourswagen kunnen zijn met dubbele banken, maar dan wel degelijk.
    Een een simpel recreatiewagentje moet op zich ook wel wat wezen.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Bladwijzers

Forum Rechten