Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 23 van de 23

Topic: [L2] Wormenspuit of: hoe vertel ik mn paard dat ...

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Re: [L2] Wormenspuit of: hoe vertel ik mn paard dat ...

Hmmm, is er iets wat je paardje sowieso wel lekker vindt zodat je dat er doorheen kan doen? (in poedervorm of vloeibaar zodat ze niet echt hoeven te kauwen)
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Actief Forumlid Antiope's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Geen zorgen meer, een lading suiker in de appelmoes werkte!! Ik durfde er niet meer op te hopen, maar dit was blijkbaar lekker. (ik vond het zelf nogal smerig, maar ja, mijn mening telt niet
    Had ik natuurlijk weer wel de pech dat de spuit nogal stroef ging, en toen plotseling alles in 1 klap naar binnen spoot waardoor Keri zich rotschrok en de spuit zelf vervolgens eng was. haha.
    [size=10px]chris irwin certified trainer (silver/silver)
    http://www.paardenliegenniet.nl
    [/size]

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Ik heb echt nog nooit problemen gehad met wormenspuiten bij een paard.. Mijn jonge pony nu ook, eerst vond ze het heel erg dus de eerste keer heb ik hem door haar veor gedaan, maar nadat ze me na een paar weken wat meer vertrouwde kon ik haar zo los in de wei ontwormen.

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antiope
    Geen zorgen meer, een lading suiker in de appelmoes werkte!! Ik durfde er niet meer op te hopen, maar dit was blijkbaar lekker. (ik vond het zelf nogal smerig, maar ja, mijn mening telt niet
    Had ik natuurlijk weer wel de pech dat de spuit nogal stroef ging, en toen plotseling alles in 1 klap naar binnen spoot waardoor Keri zich rotschrok en de spuit zelf vervolgens eng was. haha.

Leuk joh! Je hebt nu dus iets gevonden wat werkt? Kennelijk is Keri een zoetekauw
    Bij Tamara moest ik het ook eerst vrij voorzichtig spuiten, echt maar milimeter voor milimeter, tot ze de smaak te pakken kreeg en die spuit niet meer los liet hihihi
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Grappig al onze paarden lusten alles wat je in hun mond spuit maar een wormenmiddel "tuffen" ze na een kwartier waken er gewoonweg terug uit...

ik hou het dus simpel bij wormmiddeltjes in hun lucerne te prakken en dat lukt prima...

Ik ben 100 % zeker dat de substantie niet in de smaak valt, dus het kleverige...
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

Ik heb niet alle reactie's gelezen, dus wete ook niet zeker of dit al gezegd is.
    Maar vanille vla wordt ook als erg smakelijk beschouwd!

Ik heb mijn oude pony een tijdje extra vitaminen moeten geven in poedervorm.
    Als ik dat over het eten deed, dan vertikte ze het om het op te eten of at de brokjes er om heen
    Dus ik deed het door de vanilla vla (maakte er een papje van) en deed dat goedje in een spuit (opzuigen met de spuit).
    En dit werd gezien als een heerlijk toetje, hahaha
    For things to change, first I must change

http://www.stanleyvandewurgedijk.webklik.nl

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

En hoe doe je dat met een paard die een hekel heeft aan alles wat 'vloeibaar' is?
    De mijne gruwelt namelijk ook van te natte slobber (moet bij hem echt NET een beetje grof aan elkaar plakken)
    Gewone wormenkuur maakt hem ook niets uit, want dat is meer een soort stevige pasta

Maarre: die vanille vla is een goede tip voor mensen die hier problemen mee hebben!
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Owjee, vorige keer kon ik Jeppe moeiteloos een wormenkuur geven. Eventjes spuiten, slik en klaar, geen gedoe .
    Maar nou wilde mijn zus het net doen en ze zei dat hij met zijn voorbenen begon te slaan en bijna steigeren enz...
    Ik had het het liefst gewoon zelf weer geprobeerd maar ik was op school

*help*

dan maar op een boterham?

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten